Klucha Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Jak uczysz sie latac to odrazu kup sobie kilka smigiel i je przygotuj nim pojedziesz lub pojdzie sie pobawic. Ja w pierwszy dzien 3 zalatwilem. A mialem problem podobny do Ciebie i kupilem dwa rozne rozmiary o roznych dlugosciach i skoku ale jako poczatkujacy jeszcze nie wyczulem roznicy.Powodzenia i udanych lotow. A teraz ja mam male pytanie w temacie co daje smiglo o wiekszym skoku od mnijeszego bo juz pogubilem sie. Moj model ogarnie od 10.5 do 13.4
TeBe Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Większy skok = większa prędkość maksymalna modelu (jeśli silnik, regler i pakiet wytrzymają).
Marcin K. Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Klucha rozumiem że to 10x5-13x4? Większa rozbieżność niż przy 4t .61 Wszystko zależy od silnika. Sam skok to im większy tym większa prędkość modelu ale i obciążenie zespołu napędowego rośnie. Mały skok to śmigło bardziej mieli powietrze niż ciągnie model.
Klucha Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Ktos mi mowil ze na smigle 10.5 bedzie szybki i mniejsze obciazenia a na smigle 11.7 bedzie wolniejszy i bedzie mial wiekszy ciag. Czy dobrze zrozumialem czy na odwrot? No i kozystajac z okazji WESOLYCH I POGODNYCH SWIAT
TeBe Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 To zależy od silnika, pakietu, regulatora i masy modelu. Generalnie, jeśli wszystkie komponenty wytrzymają i nie dojdą do granicy wydajności, to na 11x7 będzie szybszy i będzie miał większy ciąg, a na 10x5 będzie wolniejszy i będzie miał mniejszy ciąg.
Klucha Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Powinno dac rade pakiet 11.1V 30C 3800mhA a regulator ICE60A a silnik EMAX GT2815/06 max pob pradu 35A a max moc 480W. A po wstepnym wazeniu niecale 1400g. To jak myslisz na jakim lepiej latac.
TeBe Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 eCalc mówi, że na 11x7 upalisz motor albo ESC, zależy co poleci pierwsze. Wychodzi 70A i 735W. Na 10x5 ESC wytrzyma, ale silnik jest na granicy, przy full battery 500W, przy medium battery temperatura 91C. Lataj ostrożnie, max 80% gazu. Najlepiej by było założyć 9x6 lub 9x5.
Klucha Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Wynika z tego ze dane silnika klamia co do jego mozliwosci. musze ustawic w reglu sygnalizacje temperatury i zobacze czy sie nie grzeje.
TeBe Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Dane silnika nie kłamią. Na 3S ze śmigłem 10x4,7 jest ok. Na 3S ze śmigłem 10x5 ale z MNIEJSZYM PAKIETEM też jest ok.
Klucha Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Czyli problemem moze byc pakiet? Zaduzy czy jak? Chcialem tam w tym eCalc ustawic taki jak mam ale sa tylko podbne i podaje nawet maly czas lotu co jest niezgodne z zeczywistoscia. A malo tego po locie jaki zrobil moj kolega i wylatal pakiet , nawet pakiet nie byl cieply a to chyba dobrze.
TeBe Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Im większy pakiet, tym większym prądem przywali w silnik na full throttle. Na 10x5 ogranicz po prostu gaz do 80% - żeby nie usmażyć silnika na obecnym pakiecie - i tyle. eCalc dobrze podaje czas lotu, bo mówi o max throttle i medium throttle. Pamiętaj, że latając na 50% (drążek w centrum) gazu wcale nie latasz na 50% poboru prądu :-)
Klucha Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Ja w ciagu dnia jeszcze sprawdze dokladnie na pakiecie dane pradowe. A ten pobor rozumie tak na :chlopski rozum biorac". Co innego lot po prostej a co innego wznoszenie i wiat. Ale musze to jeszcze raz policzyc przekalkulowac i testowac kontrolujac.
TeBe Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Krzyśku, jak na 10x5 nie będziesz "doginał" to nic zapewne się nie stanie Ja też mam jeden model, który w ecalcu jest "do upalenia" ale latam ostrożnie i jest ok.
Klucha Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Oto moj pakiet. Prosze jeszcze o opinie jak on sie ma do calosci wzgledem tego smigla. I moze jakis link albo podpowiedz jak czytac te parametry maxymalne. Widze ze temat smigla to ciezka sprawa. Chcialbym smglo ktore ja poczatek pozwoli mi latac wolniej (ladowanie) ale aby mial nosnosc. Chyba ze klapy rozwiaza ten problem. Czesto mi brakuje miejsc do zatrzymania.
robertus Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Za dużo myślisz. Załóż dowolne a potem zmień. Sam się przekonasz na którym lepiej ci się lata.
robertus Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Im większy pakiet, tym większym prądem przywali w silnik na full throttle.Nie ma związku Tomku. Wszystko zaczyna się od dobrania zestawu silnik-śmigło. Regulator i pakiet są tego pochodną. Pakiet niczym nie przywali.
TeBe Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Ma związek Robercie. Większy pakiet z większym C przy tym samym regulatorze, silniku i śmigle ma większą wydajność prądową i może upalić niezbyt prawidłowo dobrany zestaw, na mniejszym pakiecie z mniejszym C może obyć się bez awarii i pożaru.
robertus Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Tłumaczysz to od złej strony. Silnik z danym śmigłem pobiera określony prąd, powiedzmy 20A. Dobiera się do tego regulator aby mógł przepuścić 20A. Czyli np 25A, z małym zapasem. Do tego dobiera się pakiet z odpowiednią wydajnością prądową, czyli kombinacją pojemności i parametru C. Jeśli do silnika będzie dobrane złe śmigło. Za duże. To będzie pobierany za duży prąd i silnik będzie się grzał i może się spalić. Jeśli regulator będzie miał za mały prąd nominalny to również może się spalić. Jeśli pakiet ma za małą wydajność prądową to będzie przeciążony będzie się grzał spuchnie albo uszkodzi. Ale jeśli pakiet będzie miał zapas to dostarczy prądu tyle ile sobie silnik życzy. Jak silnik potrzebuje 20A to nie przywali mu prądem 30A. Wiec wszystko zaczyna się od silnika i śmigła. Ps. Jeśli regulator będzie za duży np 40A to również nic się nie stanie.
TeBe Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Robercie, tak, masz rację. Ja odnosiłem się do konkretnego problemu kolegi Kluchy, który ma ciu-ciut niepoprawnie dobrany zestaw silnik/śmigło. W jego przypadku na mniejszym pakiecie będzie będzie bezpieczniej, co nie znaczy, że dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi