JacekK Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Staraj się o pobór w granicach 14-15A max. Co pozwoli operując gazem wylatać pożądane 7 minut Z kołpakiem istotnie są problemy, nawet tak małym jak w Pfalzu - ale trzeba próbować... Przy tym kV celowałbym w jakieś 10x5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanpasz Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Mimo wysokiego poziomu konkursu (podziwiam autorów:) ) nadal utrzymuję, że makiety powinny latać w F4C/F4H, a nie w kombacie Jak na moje zdolności artystyczne, to kółka, kot i figurka pilota z szalikiem to już ekstrawagancja Oj Jacku nie doceniasz się Przynajmniej dla widzów i edukacji lotniczej warto odwzorować samoloty jak najwierniej. Sam starasz się oddać dokładnie malowanie (patrz kotek), co świadczy że doceniasz ten aspekt. Przyznaj, że bardziej chodzi o masę Koła wyglądają nieźle, pilot wspaniale ... karabiny i silnik dały by dodatkowy smaczek. Kołpak byłby pokreśleniem sylwetki, ale musiałby być powiązany z obudową silnika. Odnośnie helu - to daje efekty bo samolot uwiązany za ogon na zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Albatros jest już gotowy i czeka na oblot (jak tylko pogoda dopisze, czyt. będzie sucho) - wtedy też zamieszczę zdjęcia gotowego samolotu . BTW: Ostateczna masa: 580g - [już z helem ] Jacku - ze śmigłami jest dokładnie tak jak mówisz . Sprawdzałem pobór prądu (na ziemi) i przy śmigle 10x3,8 i 10x4,7 mam w granicach 15-16A (i około 8,5 tys. obr./min), a przy 11x3,8 i 11x4,7 w granicach 16-18A (około 7,5 tys. obr/min). Śmigło dobiorę po próbach w locie, ale każde z tych śmigieł wróży wylatanie pełnego czasu Stefanie - dzięki za słowa uznania , ale nadal jestem zdania, że w kombacie należy ograniczyć się do rozsadnego minimum - własnie tak, aby detale za dużo nie ważyły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 ale 580g z pakietem? Czy bez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Pewnie miał na myśli wagę już z pakietem. Mój fokker d 7 bez pakietu ważył 513 ale go tak nie odchudzałem jak Jacek. Jak się dzisiaj uda, to Jacek będzie się musiał zmierzyć z moim Dr 1, zobaczymy co to Jego cudo potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 ale 580g z pakietem? Czy bez? Tak jak pisał Michał: gotowy do lotu (z pakietem, śmigłem itp.) Powalczyć z Michałem dzisiaj mi się nie udało, ale pierwsze loty już za mną . Generalnie model wydaje mi się bardzo leniwy (muszę zwiększyć wychylenia na SK) i aż przesadnie spokojny (może to dlatego, że nie było żadnej tasiemki w powietrzu). Albatros też zachowuje się dosyć dziwnie na plecach - nie reaguje zbyt dobrze na SK - może przez za duży wznios skrzydeł? A może winne jest tylko niewyważenie poprzeczne (do oblotu pakiet był zamocowany inaczej niż docelowo)? Testowałem dzisiaj trzy śmigła: 10x3,8 (max. 8600 obr./min), 10x4,7 i 11x3,8 (max: 7680 obr./min). Osiągi na wszystkich śmigłach podobne i zapas w pakiecie też spory: po 7 minutach miałem napięcie ok. 11,4 V. Stefanie: z ciekawości sprawdziłem temperaturę regulatora po trzecim locie (jest to maksymalna temp. odczytana przez regulator): 36* C - a więc tragedii nie ma Z niecierpliwością czekam na pierwsze walki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Leniwy może trochę być. Takie jest wrażenie jak się przesiądzie na "metrówkę" - ale jak wszyscy to mają, to jest sprawiedliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek B Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 No mój też jest mocno leniwy. Chociaż będziemy mogli spokojnie wszyscy pogadać podczas walk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Albatros z tego wątku przelatał ze mną cały sezon 2015 - przez wszystkie 28 walk nie mógł liczyć na zastępstwo. Natomiast na najbliższy sezon szykuję następce. Po odpowiednim wyregulowaniu i konfiguracji napędu model pokazał pazura i latanie nie było wcale leniwe . Więcej o wadach i zaletach Albatrosa do przeczytania tutaj: www.ModeleRC.info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Jeżeli przyjąć kryterium do porównań jajko jeden = "leniwy model Jacka w sezonie 2015" to mój Spad na silniku 730kV był zdecydowanie bardziej leniwy i określiłbym go na 0.7 Jacka. Dalej mierząc w tych "jednostkach leniwości" uzyskałem Spadem wynik około 0.85 Jacka na silniku 960 kV i więcej Spad nie wyciągał. Natomiast lepiej wypadł w tym porównaniu Pfalz który na silniku 1180 kV wyciągał około 1,15 Jacka ale niestety opróżniał pakiet w 6 minut i zmieniłem silnik na 960kV analogiczny jak w Spadzie. Cały sezon walczyłem tym modelem na wartościach krytycznych bliskich ideałowi 0,95 - 1 Jacka. Moim zdaniem osiągając wartość 1 Jacka, można śmiało zaryzykować stwierdzenie że ma się jeden z najszybszych modeli w sezonie :P ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 jeden = "leniwy model Jacka w sezonie 2015"[/b] (...) osiągając wartość 1 [jeden] Jacka, można śmiało zaryzykować stwierdzenie że ma się jeden z najszybszych modeli w sezonie :P Mirku: Medal za tok rozumowania ;-) W ten sposób mamy dowód na to, że ESA WW1 zwolniła, nawet najszybsze modele były leniwe . Patrząc na zawody w Płocku i komentarze Marcina podczas walk, to spadek prędkości modeli nie spowodował spadku emocji !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi