JacekK Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Staraj się o pobór w granicach 14-15A max. Co pozwoli operując gazem wylatać pożądane 7 minut Z kołpakiem istotnie są problemy, nawet tak małym jak w Pfalzu - ale trzeba próbować... Przy tym kV celowałbym w jakieś 10x5
Stefanpasz Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Mimo wysokiego poziomu konkursu (podziwiam autorów:) ) nadal utrzymuję, że makiety powinny latać w F4C/F4H, a nie w kombacie Jak na moje zdolności artystyczne, to kółka, kot i figurka pilota z szalikiem to już ekstrawagancja Oj Jacku nie doceniasz się Przynajmniej dla widzów i edukacji lotniczej warto odwzorować samoloty jak najwierniej. Sam starasz się oddać dokładnie malowanie (patrz kotek), co świadczy że doceniasz ten aspekt. Przyznaj, że bardziej chodzi o masę Koła wyglądają nieźle, pilot wspaniale ... karabiny i silnik dały by dodatkowy smaczek. Kołpak byłby pokreśleniem sylwetki, ale musiałby być powiązany z obudową silnika. Odnośnie helu - to daje efekty bo samolot uwiązany za ogon na zdjęciu
JacekO Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Albatros jest już gotowy i czeka na oblot (jak tylko pogoda dopisze, czyt. będzie sucho) - wtedy też zamieszczę zdjęcia gotowego samolotu . BTW: Ostateczna masa: 580g - [już z helem ] Jacku - ze śmigłami jest dokładnie tak jak mówisz . Sprawdzałem pobór prądu (na ziemi) i przy śmigle 10x3,8 i 10x4,7 mam w granicach 15-16A (i około 8,5 tys. obr./min), a przy 11x3,8 i 11x4,7 w granicach 16-18A (około 7,5 tys. obr/min). Śmigło dobiorę po próbach w locie, ale każde z tych śmigieł wróży wylatanie pełnego czasu Stefanie - dzięki za słowa uznania , ale nadal jestem zdania, że w kombacie należy ograniczyć się do rozsadnego minimum - własnie tak, aby detale za dużo nie ważyły
pilot71 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Pewnie miał na myśli wagę już z pakietem. Mój fokker d 7 bez pakietu ważył 513 ale go tak nie odchudzałem jak Jacek. Jak się dzisiaj uda, to Jacek będzie się musiał zmierzyć z moim Dr 1, zobaczymy co to Jego cudo potrafi
JacekO Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Opublikowano 1 Lutego 2015 ale 580g z pakietem? Czy bez? Tak jak pisał Michał: gotowy do lotu (z pakietem, śmigłem itp.) Powalczyć z Michałem dzisiaj mi się nie udało, ale pierwsze loty już za mną . Generalnie model wydaje mi się bardzo leniwy (muszę zwiększyć wychylenia na SK) i aż przesadnie spokojny (może to dlatego, że nie było żadnej tasiemki w powietrzu). Albatros też zachowuje się dosyć dziwnie na plecach - nie reaguje zbyt dobrze na SK - może przez za duży wznios skrzydeł? A może winne jest tylko niewyważenie poprzeczne (do oblotu pakiet był zamocowany inaczej niż docelowo)? Testowałem dzisiaj trzy śmigła: 10x3,8 (max. 8600 obr./min), 10x4,7 i 11x3,8 (max: 7680 obr./min). Osiągi na wszystkich śmigłach podobne i zapas w pakiecie też spory: po 7 minutach miałem napięcie ok. 11,4 V. Stefanie: z ciekawości sprawdziłem temperaturę regulatora po trzecim locie (jest to maksymalna temp. odczytana przez regulator): 36* C - a więc tragedii nie ma Z niecierpliwością czekam na pierwsze walki
JacekK Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Leniwy może trochę być. Takie jest wrażenie jak się przesiądzie na "metrówkę" - ale jak wszyscy to mają, to jest sprawiedliwie
Piotrek B Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 No mój też jest mocno leniwy. Chociaż będziemy mogli spokojnie wszyscy pogadać podczas walk
JacekO Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Albatros z tego wątku przelatał ze mną cały sezon 2015 - przez wszystkie 28 walk nie mógł liczyć na zastępstwo. Natomiast na najbliższy sezon szykuję następce. Po odpowiednim wyregulowaniu i konfiguracji napędu model pokazał pazura i latanie nie było wcale leniwe . Więcej o wadach i zaletach Albatrosa do przeczytania tutaj: www.ModeleRC.info
mirolek Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Jeżeli przyjąć kryterium do porównań jajko jeden = "leniwy model Jacka w sezonie 2015" to mój Spad na silniku 730kV był zdecydowanie bardziej leniwy i określiłbym go na 0.7 Jacka. Dalej mierząc w tych "jednostkach leniwości" uzyskałem Spadem wynik około 0.85 Jacka na silniku 960 kV i więcej Spad nie wyciągał. Natomiast lepiej wypadł w tym porównaniu Pfalz który na silniku 1180 kV wyciągał około 1,15 Jacka ale niestety opróżniał pakiet w 6 minut i zmieniłem silnik na 960kV analogiczny jak w Spadzie. Cały sezon walczyłem tym modelem na wartościach krytycznych bliskich ideałowi 0,95 - 1 Jacka. Moim zdaniem osiągając wartość 1 Jacka, można śmiało zaryzykować stwierdzenie że ma się jeden z najszybszych modeli w sezonie :P ms
JacekO Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 jeden = "leniwy model Jacka w sezonie 2015"[/b] (...) osiągając wartość 1 [jeden] Jacka, można śmiało zaryzykować stwierdzenie że ma się jeden z najszybszych modeli w sezonie :P Mirku: Medal za tok rozumowania ;-) W ten sposób mamy dowód na to, że ESA WW1 zwolniła, nawet najszybsze modele były leniwe . Patrząc na zawody w Płocku i komentarze Marcina podczas walk, to spadek prędkości modeli nie spowodował spadku emocji !!
Rekomendowane odpowiedzi