Skocz do zawartości

sopwith triplane czyli i śmiesznie i strasznie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jako, że za namową Mariana stałem sie organizatorem pierwszych w tym sezonie zawodów ESA to pomyślałem że może warto by wziąć w nich udział jako zawodnik. 

 

Po krótkiej konsultacji z Markiem na temat wyboru modelu i ocenie swoich szans w konfrontacji z ASAMI Esa postanowiłem postawić na odmienność, DR1 juz lata to i Triplane powinien, jak by nie było to on był natchnieniem dla fokkera do zbudowania legendarnego DR-a

 

po wielu perturbacjach w końcu dotarła do mnie przesyłka od Marka.

 

20150120_105412.jpg

 

20150120_105427.jpg

 

stateczniki bedą z coroplastu.

 

CDN. ...

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Fajny, fajny - eee ja to nigdy instrukcji nie dostałem :P

 

Pamiętaj że coroplast klei się TYLKO UHU POR. Reszta odpada dosłownie :)

Opublikowano

 

Fajny, fajny - eee ja to nigdy instrukcji nie dostałem  :P

 

no bo Ty to doświadczony budowniczy jesteś, a Instrukcja jest dla początkujących  :D

 

ale tak na serio, to troche sie zdziwiłem jak zobaczyłem profil skrzydła, trochę mi zajęło zanim podzieliłem skrzydła na lewe i prawe.

 

 

 

Włamałes się na pocztę?  ;)

 

no i się okazało że chyba sam sobie jestem winny, bo podałem Markowi zły adres, tzn miasto firmowego a ulicę od domowego,  :unsure: tak więc odwołuje wszystkie złe słowa o pocztexie.

Opublikowano

A myślałem, że Ja wybierając Halberstadta poszedłem w ekstremum, ale TWOJE lotki na każdym płacie mnie pokonały :D

 

Jak je zestroić i prze trymować ... podziwiam i trzymam kciuki :)

 

Bardzo ciekawy temat. Ententa do boju :D

Opublikowano

Ja bym nic nie robił. Ze zdjęcia widać, że ogon nie jest za szeroki. Klej ważył by pewnie więcej niż to co zostanie usunięte.

 

Takie jest moje zdanie.

Opublikowano

Pamiętaj że litr epp waży około 20g. Zejdziesz z 5-6 g a kleju dasz tyle samo...

 

Ale wymyśl dobre połączenie tych lotek bo po kolizji będą pięknie furkotać :D

 

Mało brytoli więc klej, klej :)

Opublikowano

wczoraj w ramach tzw przerywnika (w monologu małożonki  :D ) szukałem w swoich zasobach materiałowych sklejki 2mm, niestety mam tylko 1,5 i się zastanawiam czy się nada na stójki wewnętrzne i zewnętrzne, bo chyba od tego muszę zacząć, czyli od budowy regału.

Opublikowano

Testuję ciecie w tekstolicie 1,5 mm laserem. Jak pójdzie to wszystkim nam ułatwi :D

A nie lepiej od razu pójść w laminat szklano-epoksydowy? Sztywnoność i wytrzymałość kilka razy większa

Opublikowano

Można, choć nie wiem czy tak dobrze się będzie ciął. Np. węglowy nie daje się ciąć - węgiel tak dobrze przewodzi ciepło, że żywica wokoło wyparowuje i zostaje "łyse" włókno...

Opublikowano

coś tam pogrzebałem, 

 

usterzenie gotowe, no prawie 

 

20150125_204005.jpg

 

 

20150126_155756.jpg

 

stójki do skrzydeł wycięte, narazie  tylko przymiarka, 

 

20150126_155712.jpg

 

 

szkoda że kadłub w przedniej części nie jest prostokątny, bo stójki wychodzą lekko ze skosa, a nie chce mi się tego korygować jakimiś podcięciami, myślę że skrzydła na takich łppatach plus takie same na zewnątrz powinny się dobrze trzymać.

 

 

20150126_155721.jpg

 

co do zawiasów to chyba zrobię na uhupor.

 

zamawiając w€ngiel do skrzydeł i serwa dałem d... , bo zapomniałem o cienkich bowdenach  :(

Opublikowano

Arek podetnij gniazda nozykiem do kąta prostego :) - to żadna robota -potem na to zaślepka z epp :)

 

były dwa wyjścia ciac kadłub tak żby miał płaską burtę w formei pudła z przodu -albo tak żeby nie trz było szlifować garba :)

wiec wybrałem tę drugą opcję... :0

Opublikowano

Ale będę miał przeciwnika na niebie :) 

Sam latam fokkerem dr 1, i jedna uwaga: oszczędzaj na masie gdzie się da ale w granicach rozsądku. Robiąc podwozie u siebie zastosowałem jako ośkę kół drut stalowy średnicy 3 mm, a można było dać np: węglowy pręt o tej samej średnicy. Łoże silnika zrobiłem pancerne, ponieważ oblaminowałem kawałek sklejkowego domku. Dzięki temu przy centralnym zderzeniu domek wytrzymał, pękł za to krzyżak od silnika. Wystarczyło w tym miejscu dać zwykły klocek z EPP i do niego przykleić silnik. Mi obecnie brakuje do limitu wagi ok 4 tubki kleju, chyba że to i owo w modelu wymienię.

Opublikowano

Nie, nie - Michał - węgiel na oś się nie nadaje - trzaśnie od razu,a drut się zegnie i wyprostujesz. Oś fi 2 jest więcej niż wystarczająca. 

 

Dr.I ile Ci  waży?

Opublikowano

przymiarka skrzydeł, na razie bez kleju a same skrzydłą jeszcze bez wzmocnień i nie poklejone

 

20150127_222010.jpg

 

robi się z tego niezły regał  :D


jak nie będzie problemu z wyważeniem to jest szansa żeby się zmieścić w 600 - 650 gramach, jak wyjdzie czas pokaże :) , 

Opublikowano

Świetnie to się prezentuje.

Zadziwiające jest to, że tak duży model udaje się wykonać niewiele cięższy niż w rozmiarze 80cm co przy zmniejszonej prędkości znacząco poprawiło trwałość tych modeli.

 

Fokker jest w walce wymiataczem tasiemek ale niestety zrezygnowałem z jego budowy z uwagi na konieczność składania płatów na stałe. Nie udało mi sie wymyślić sposobu na sprawny montaż-demontaż skrzydeł do transportu.

 

MS

Opublikowano

no i już po wzmocnieniach i ustawieniu wzniosu

 

20150128_092242.jpg

 

20150128_092248.jpg

 

no to teraz trzeba przedłużyć kabelki od serw lotek, wyciąć w kadłubie pokrywę, akumulator spokojnie mieści się w pionie, serwa od wysokości i kierunku dam z przodu po bokach i bowdeny wzdłuż kadłuba. 

 

malowanie będę musiał zrobić jeszcze przed ostatecznym montażem,

 

no i podwozie jeszcze trzeba zrobić, kólka od Marka są extra  :)

 

ja swojego robię nie demontowalnego.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.