pacek Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 jako, że za namową Mariana stałem sie organizatorem pierwszych w tym sezonie zawodów ESA to pomyślałem że może warto by wziąć w nich udział jako zawodnik. Po krótkiej konsultacji z Markiem na temat wyboru modelu i ocenie swoich szans w konfrontacji z ASAMI Esa postanowiłem postawić na odmienność, DR1 juz lata to i Triplane powinien, jak by nie było to on był natchnieniem dla fokkera do zbudowania legendarnego DR-a po wielu perturbacjach w końcu dotarła do mnie przesyłka od Marka. stateczniki bedą z coroplastu. CDN. ...
Piotrek B Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Włamałes się na pocztę? Fajny jest.
JacekK Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Fajny, fajny - eee ja to nigdy instrukcji nie dostałem Pamiętaj że coroplast klei się TYLKO UHU POR. Reszta odpada dosłownie
pacek Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2015 Fajny, fajny - eee ja to nigdy instrukcji nie dostałem no bo Ty to doświadczony budowniczy jesteś, a Instrukcja jest dla początkujących ale tak na serio, to troche sie zdziwiłem jak zobaczyłem profil skrzydła, trochę mi zajęło zanim podzieliłem skrzydła na lewe i prawe. Włamałes się na pocztę? no i się okazało że chyba sam sobie jestem winny, bo podałem Markowi zły adres, tzn miasto firmowego a ulicę od domowego, tak więc odwołuje wszystkie złe słowa o pocztexie.
Stefanpasz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 A myślałem, że Ja wybierając Halberstadta poszedłem w ekstremum, ale TWOJE lotki na każdym płacie mnie pokonały Jak je zestroić i prze trymować ... podziwiam i trzymam kciuki Bardzo ciekawy temat. Ententa do boju
pacek Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2015 no i mam pierwsze pytanie, kadłub to kawał EPP czy warto go rozcinać i drązyć, czy strata czasu ?
Stefanpasz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Ja bym nic nie robił. Ze zdjęcia widać, że ogon nie jest za szeroki. Klej ważył by pewnie więcej niż to co zostanie usunięte. Takie jest moje zdanie.
pilot71 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ja u siebie w DR1 nie odchudzałem kadłuba w ogóle, oraz nie wzmacniałem żadnymi prętami, nie ma takiej potrzeby.
JacekK Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Pamiętaj że litr epp waży około 20g. Zejdziesz z 5-6 g a kleju dasz tyle samo... Ale wymyśl dobre połączenie tych lotek bo po kolizji będą pięknie furkotać Mało brytoli więc klej, klej
pacek Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 wczoraj w ramach tzw przerywnika (w monologu małożonki ) szukałem w swoich zasobach materiałowych sklejki 2mm, niestety mam tylko 1,5 i się zastanawiam czy się nada na stójki wewnętrzne i zewnętrzne, bo chyba od tego muszę zacząć, czyli od budowy regału.
JacekK Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Testuję ciecie w tekstolicie 1,5 mm laserem. Jak pójdzie to wszystkim nam ułatwi
JacekO Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Testuję ciecie w tekstolicie 1,5 mm laserem. Jak pójdzie to wszystkim nam ułatwi A nie lepiej od razu pójść w laminat szklano-epoksydowy? Sztywnoność i wytrzymałość kilka razy większa
JacekK Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Można, choć nie wiem czy tak dobrze się będzie ciął. Np. węglowy nie daje się ciąć - węgiel tak dobrze przewodzi ciepło, że żywica wokoło wyparowuje i zostaje "łyse" włókno...
pacek Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 coś tam pogrzebałem, usterzenie gotowe, no prawie stójki do skrzydeł wycięte, narazie tylko przymiarka, szkoda że kadłub w przedniej części nie jest prostokątny, bo stójki wychodzą lekko ze skosa, a nie chce mi się tego korygować jakimiś podcięciami, myślę że skrzydła na takich łppatach plus takie same na zewnątrz powinny się dobrze trzymać. co do zawiasów to chyba zrobię na uhupor. zamawiając w€ngiel do skrzydeł i serwa dałem d... , bo zapomniałem o cienkich bowdenach
marek rokowski Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Arek podetnij gniazda nozykiem do kąta prostego - to żadna robota -potem na to zaślepka z epp były dwa wyjścia ciac kadłub tak żby miał płaską burtę w formei pudła z przodu -albo tak żeby nie trz było szlifować garba wiec wybrałem tę drugą opcję... :0
pilot71 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ale będę miał przeciwnika na niebie Sam latam fokkerem dr 1, i jedna uwaga: oszczędzaj na masie gdzie się da ale w granicach rozsądku. Robiąc podwozie u siebie zastosowałem jako ośkę kół drut stalowy średnicy 3 mm, a można było dać np: węglowy pręt o tej samej średnicy. Łoże silnika zrobiłem pancerne, ponieważ oblaminowałem kawałek sklejkowego domku. Dzięki temu przy centralnym zderzeniu domek wytrzymał, pękł za to krzyżak od silnika. Wystarczyło w tym miejscu dać zwykły klocek z EPP i do niego przykleić silnik. Mi obecnie brakuje do limitu wagi ok 4 tubki kleju, chyba że to i owo w modelu wymienię.
JacekK Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Nie, nie - Michał - węgiel na oś się nie nadaje - trzaśnie od razu,a drut się zegnie i wyprostujesz. Oś fi 2 jest więcej niż wystarczająca. Dr.I ile Ci waży?
pacek Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2015 przymiarka skrzydeł, na razie bez kleju a same skrzydłą jeszcze bez wzmocnień i nie poklejone robi się z tego niezły regał jak nie będzie problemu z wyważeniem to jest szansa żeby się zmieścić w 600 - 650 gramach, jak wyjdzie czas pokaże ,
mirolek Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Świetnie to się prezentuje. Zadziwiające jest to, że tak duży model udaje się wykonać niewiele cięższy niż w rozmiarze 80cm co przy zmniejszonej prędkości znacząco poprawiło trwałość tych modeli. Fokker jest w walce wymiataczem tasiemek ale niestety zrezygnowałem z jego budowy z uwagi na konieczność składania płatów na stałe. Nie udało mi sie wymyślić sposobu na sprawny montaż-demontaż skrzydeł do transportu. MS
pacek Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 no i już po wzmocnieniach i ustawieniu wzniosu no to teraz trzeba przedłużyć kabelki od serw lotek, wyciąć w kadłubie pokrywę, akumulator spokojnie mieści się w pionie, serwa od wysokości i kierunku dam z przodu po bokach i bowdeny wzdłuż kadłuba. malowanie będę musiał zrobić jeszcze przed ostatecznym montażem, no i podwozie jeszcze trzeba zrobić, kólka od Marka są extra ja swojego robię nie demontowalnego.
Rekomendowane odpowiedzi