Skocz do zawartości

Antek An-2 od morlockfamily


lukaszjb

Rekomendowane odpowiedzi

Wsadź silnik o mniejszym kv (mogący znieść większe śmigło) albo wsadź śmigło dwułopatowe 9x6. Zauważ, że ty masz śmigła o jeden cal większe niż zalecane przy pakiecie 3S, a z racji tego że są dwa to działa jakby było czterołopatowe, powodując większy pobór prądu. Dodatkowo typ śmigła -slow flyer zwiększa pobór przez szersze  niż normalnie łopatki. Coś po prostu się musi grzać przy takim napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Na początek zdejmij jedno smigło, bo moim zdaniem, silnik jest za bardzo obciazony i:

- możesz zmienić na dwułopatowe

- możesz zmienić na mniejsze lub o miejszym skoku

- możesz zmienić na zwykłe, nie slowfly.

 

Dopiero wtedy bym poszukał innego silnika, który by uciągnął czterołopatowe śmigło jak masz.


Możesz też ograniczyć gaz na endpoincie, jeśli powiedzmy ciąg jest wystarczający na 70% gazu i prąd jest poniżej maksymalnego dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo za duże to kv 1450 wymontuj ten silnik bo popalisz regiel albo silnik, 900-1000 to max. Zawsze jest tak ze im większe masz KV tym mniejszej średnicy śmigło stosujesz i odwrotnie. Ja latam na http://www.sklep.rc-lipol.pl/pl/p/silnik-RC-Lipol-TI-3536-6-KV-1000-3F-520W/203 i osobny BEC bo tez mi odcinalo zasilanie serw . Miałem podobne problemy z tymi slow flaerowymi smigłami, lepiej było na smigiełkach 2x 10x5 te podróby APC. Teraz mam takie smigiełko jak na foto i jest bardzo dobre i ładnie wyglada. Na pół gazu lata sie ok 20-25 min. To jest śmigiełko z HK znajomy je sprowadzał a pochodzi chyba z Corsaira EPO. Pamiętaj o chłodzeniu czyli wykonaj wlot i wylot powietrza z komory silnika to bardzo ważne. Ja w swoim zrezygnowałem z imitacji cylindrów z zestawu i wykonałem wieksze otwory wlotowe, wyciołem też klapki po bokach maski silnika jak w prawdziwym i wyglada ok i chłodzenie jest jak nalezy. Do antka odpowiedni np taki silnik http://www.sklep.rc-lipol.pl/pl/p/silnik-Redox-15001000-3F-480W-/675

post-2062-0-10954300-1430506924.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antek z dwułopatowym śmigłem odpada - profanacja ;). Więc  zamówię ten silnik redoxa najprawdopodobniej i skuszę się na te śmigło z corsaira. Już kiedyś myślałem nad nim, że będzie to najlepsze rozwiązanie bo na naszym rynku niestety czterołopatowych śmigieł nie widać. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co Andrzej pokazał tez moze być dobre,  ma wąskie łopatki i nie powinno tak obciążać napędu, podałbyś jeszcze Andrzeju dane tych śmigieł Łukaszowi, skok itd . Pozostaje przetestować a chyba warto bo nie sa drogie te śmigiełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się spotkałem z opisem że dla trzylopatowego śmigła trzeba przyjąć cal mniejsze niż dla dwóch łopat. Czyli idąc dalej dla 4 łopat będzie to 2 cale.

Jeżeli dla silnika jest przewidziane 9 calowe dwułopatowe to do takich kombinacji jak wyżej wziął bym 7 cali.

Nie pamiętam tylko czy skok tez się zmieniał więc to trzeba by poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 podałbyś jeszcze Andrzeju dane tych śmigieł Łukaszowi, skok itd .

Śmigła jakie użyłem do mojego modelu to GWS 10x6.

Miejsca sklejenia troszku pod szlifowałem aby nie było widoczne łączenie dwóch śmigieł.Po dokładnym dopasowaniu skleiłem klejem do plastiku DRAGON PROFESSIONAL.

Ala to nie znaczy że będą odpowiednie do twojego modelu.

 

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dla silnika jest przewidziane 9 calowe dwułopatowe to do takich kombinacji jak wyżej wziął bym 7 cali.

 

Do An-2 minimum 10cali bo mniejsze po prostu bedzie dmuchac w kadłub, w tej chwili Łukasza ratuje tylko zmiana silnika na mniejsze KV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł silnik Redoxa, zamontowałem. Po pierwszych probach na "sucho" wnioski następujące:

-modelem nie rzuca jakby miał się rozpasc na najwyzszych obrotach

-silnik i regulator po paru minutach kręcenia są tylko delikatnie ciepłe

-nie żre pakietu w tempie ekspresowym

Takze chyba zda egzamin. Mam nadzieje ze w koncu w weekend uda się mi wykonac oblot.

 

 

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i w końcu :) Oblot udany, uczucia mieszane.. Zacznę od końca, silnik redoxa okazał się chłamem. Wylatałem ledwo 2 pakiety, jeden i drugi max 3/4 gazu i w połowie 2 pakietu regulator odcinał moc. Silnik był strasznie gorący więc latanie zakończyłem. Ogólnie model okazał się bardzo nerwowy w locie i niemal cały czas była nierówna walka w powietrzu. W zakrętach strasznie ślizgał się po skrzydle i ogólnie był bardzo nerwowy na każdy ruch drążka, będę musiał popracować nad wychyleniami lotek chociaż już przy oblocie były ustawione na 80% może za mało? Śmigło które zastosowałem to te z hk które wrzucał tutaj kolega szirokez. Myślę ze sie sprawdzi pod warunkiem wymiany silnika. Ogólnie jestem zadowolony, próbny zrzut skoczka również się udał, jedynie przy pierwszy nerwowym lądowaniu delikatny kapotaż na szczęscie bez strat :) Wybaczcie jakość filmu. https://www.youtube.com/watch?v=30Vs-uOSXpg&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skłon, wykłon silnika, jest jakiś? Przy starcie widac mocny moment od śmigła. Zmniejsz sobie czułosc sterowania na sterze wysokosci i pakiet na maxa do przodu jak tylko sie da bo inaczej bedzie taki nerwus na wysokośc. Porzadnie wytrymuj model pod wiatr. Z tym silnikiem to dziwna sprawa, u mnie tez silnik ma temperaturę ale nie jest gorący, i ja mam osobny BEC nie wiem czy o tym wspominałem. Na pakiecie 3000 3S moge z 20 min latac na połowie gazu.  Mój An lata bardzo poprawnie nie mam zadnych zastrzezen do tego modelu. Postaram sie wrzucić jakis film za niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.