GiulioN Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Wsadź silnik o mniejszym kv (mogący znieść większe śmigło) albo wsadź śmigło dwułopatowe 9x6. Zauważ, że ty masz śmigła o jeden cal większe niż zalecane przy pakiecie 3S, a z racji tego że są dwa to działa jakby było czterołopatowe, powodując większy pobór prądu. Dodatkowo typ śmigła -slow flyer zwiększa pobór przez szersze niż normalnie łopatki. Coś po prostu się musi grzać przy takim napędzie.
Klucha Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Z opisu silnika wynika ze masz za duze smigla, do lipola 3s podaja smiglo 9X6, albo ja zle rozumie opis.
lukaszjb Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Opublikowano 1 Maja 2015 Ten byłby za słaby ? http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=14972 ewentualnie http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p6618,silnik-turnigy-d3530-14-1100kv
robertus Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Na początek zdejmij jedno smigło, bo moim zdaniem, silnik jest za bardzo obciazony i: - możesz zmienić na dwułopatowe - możesz zmienić na mniejsze lub o miejszym skoku - możesz zmienić na zwykłe, nie slowfly. Dopiero wtedy bym poszukał innego silnika, który by uciągnął czterołopatowe śmigło jak masz. Możesz też ograniczyć gaz na endpoincie, jeśli powiedzmy ciąg jest wystarczający na 70% gazu i prąd jest poniżej maksymalnego dla tego silnika.
szirokez Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Stanowczo za duże to kv 1450 wymontuj ten silnik bo popalisz regiel albo silnik, 900-1000 to max. Zawsze jest tak ze im większe masz KV tym mniejszej średnicy śmigło stosujesz i odwrotnie. Ja latam na http://www.sklep.rc-lipol.pl/pl/p/silnik-RC-Lipol-TI-3536-6-KV-1000-3F-520W/203 i osobny BEC bo tez mi odcinalo zasilanie serw . Miałem podobne problemy z tymi slow flaerowymi smigłami, lepiej było na smigiełkach 2x 10x5 te podróby APC. Teraz mam takie smigiełko jak na foto i jest bardzo dobre i ładnie wyglada. Na pół gazu lata sie ok 20-25 min. To jest śmigiełko z HK znajomy je sprowadzał a pochodzi chyba z Corsaira EPO. Pamiętaj o chłodzeniu czyli wykonaj wlot i wylot powietrza z komory silnika to bardzo ważne. Ja w swoim zrezygnowałem z imitacji cylindrów z zestawu i wykonałem wieksze otwory wlotowe, wyciołem też klapki po bokach maski silnika jak w prawdziwym i wyglada ok i chłodzenie jest jak nalezy. Do antka odpowiedni np taki silnik http://www.sklep.rc-lipol.pl/pl/p/silnik-Redox-15001000-3F-480W-/675
lukaszjb Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Opublikowano 1 Maja 2015 Antek z dwułopatowym śmigłem odpada - profanacja . Więc zamówię ten silnik redoxa najprawdopodobniej i skuszę się na te śmigło z corsaira. Już kiedyś myślałem nad nim, że będzie to najlepsze rozwiązanie bo na naszym rynku niestety czterołopatowych śmigieł nie widać. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.
rajaner Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Spróbuj zrobić coś takiego,w moim M-18 zdało egzamin.
szirokez Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 No to co Andrzej pokazał tez moze być dobre, ma wąskie łopatki i nie powinno tak obciążać napędu, podałbyś jeszcze Andrzeju dane tych śmigieł Łukaszowi, skok itd . Pozostaje przetestować a chyba warto bo nie sa drogie te śmigiełka.
cebulator Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Kiedyś się spotkałem z opisem że dla trzylopatowego śmigła trzeba przyjąć cal mniejsze niż dla dwóch łopat. Czyli idąc dalej dla 4 łopat będzie to 2 cale. Jeżeli dla silnika jest przewidziane 9 calowe dwułopatowe to do takich kombinacji jak wyżej wziął bym 7 cali. Nie pamiętam tylko czy skok tez się zmieniał więc to trzeba by poszukać.
rajaner Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 podałbyś jeszcze Andrzeju dane tych śmigieł Łukaszowi, skok itd . Śmigła jakie użyłem do mojego modelu to GWS 10x6. Miejsca sklejenia troszku pod szlifowałem aby nie było widoczne łączenie dwóch śmigieł.Po dokładnym dopasowaniu skleiłem klejem do plastiku DRAGON PROFESSIONAL. Ala to nie znaczy że będą odpowiednie do twojego modelu. Pozdrawiam Andrzej.
szirokez Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Jeżeli dla silnika jest przewidziane 9 calowe dwułopatowe to do takich kombinacji jak wyżej wziął bym 7 cali. Do An-2 minimum 10cali bo mniejsze po prostu bedzie dmuchac w kadłub, w tej chwili Łukasza ratuje tylko zmiana silnika na mniejsze KV
lukaszjb Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Opublikowano 6 Maja 2015 Dotarł silnik Redoxa, zamontowałem. Po pierwszych probach na "sucho" wnioski następujące: -modelem nie rzuca jakby miał się rozpasc na najwyzszych obrotach -silnik i regulator po paru minutach kręcenia są tylko delikatnie ciepłe -nie żre pakietu w tempie ekspresowym Takze chyba zda egzamin. Mam nadzieje ze w koncu w weekend uda się mi wykonac oblot. Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
szirokez Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 No i tak ma być teraz to będzie chodziło. Udanych lotów.
lukaszjb Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Opublikowano 24 Maja 2015 No i w końcu Oblot udany, uczucia mieszane.. Zacznę od końca, silnik redoxa okazał się chłamem. Wylatałem ledwo 2 pakiety, jeden i drugi max 3/4 gazu i w połowie 2 pakietu regulator odcinał moc. Silnik był strasznie gorący więc latanie zakończyłem. Ogólnie model okazał się bardzo nerwowy w locie i niemal cały czas była nierówna walka w powietrzu. W zakrętach strasznie ślizgał się po skrzydle i ogólnie był bardzo nerwowy na każdy ruch drążka, będę musiał popracować nad wychyleniami lotek chociaż już przy oblocie były ustawione na 80% może za mało? Śmigło które zastosowałem to te z hk które wrzucał tutaj kolega szirokez. Myślę ze sie sprawdzi pod warunkiem wymiany silnika. Ogólnie jestem zadowolony, próbny zrzut skoczka również się udał, jedynie przy pierwszy nerwowym lądowaniu delikatny kapotaż na szczęscie bez strat Wybaczcie jakość filmu. https://www.youtube.com/watch?v=30Vs-uOSXpg&feature=youtu.be
robertus Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 A jak z SC, bo taka nerwowość to też moze być przez zbyt tylne wyważenie. Uzywasz przy skręcie ster kierunku?
lukaszjb Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Za malo? W zakretach i tak bardzo mocno sie przechylal.. Robertus oczywiscie mam mix kierunku z lotkami takze tu przyczyny bym nie szukal. CO do SC to przy nastepnych lotach przesune delikatnie na dziób.
szirokez Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 A skłon, wykłon silnika, jest jakiś? Przy starcie widac mocny moment od śmigła. Zmniejsz sobie czułosc sterowania na sterze wysokosci i pakiet na maxa do przodu jak tylko sie da bo inaczej bedzie taki nerwus na wysokośc. Porzadnie wytrymuj model pod wiatr. Z tym silnikiem to dziwna sprawa, u mnie tez silnik ma temperaturę ale nie jest gorący, i ja mam osobny BEC nie wiem czy o tym wspominałem. Na pakiecie 3000 3S moge z 20 min latac na połowie gazu. Mój An lata bardzo poprawnie nie mam zadnych zastrzezen do tego modelu. Postaram sie wrzucić jakis film za niedługo.
lukaszjb Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2015 Skłon, wykłon taki jak w instrukcji. Z tym sterem wysokości poprawiłem już po pierwszych lotach, natomiast co do silnika prawdopodobnie zmienię na turnigy.
szirokez Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Pierwszy filmik to z naszego lotniska, drugi to impreza w Łużnej, mniej wiecej w srodku filmiku latam swoim An-2, na koncu tez mój Jak -12 https://www.youtube.com/watch?v=onKKD65wWVY
Rekomendowane odpowiedzi