Skocz do zawartości

Jaki silnik do Proxima II RCH


Oko 007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam latam już sezon motoszybowcem Proxima II i mam problem z doborem napędu do tego szybowca . Model miał już 2 silniki  pierwszy to Turnigy http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p6621,silnik-turnigy-d3542-6-1000kv który przy łopatkach 12x6 i zasilaniu 3 celowym okazał się za słaby . 

Więc wymieniłem go na   http://www.nastik.pl/emax-gt282604-p-4154.html  było trochę lepiej ale stwierdziłem że to jeszcze nie to wiec zmieniłem pakiet napędowy na http://www.nastik.pl/dualsky-2300mah-35c5c-148v-p-3039.html . Było o niebo lepiej model w 10-15 sekund wchodził na pułap 300 m więc się ucieszyłem :)

Ale któregoś pięknego dnia od wspomnianego emaxa odkleił się magnes . Silnik kręcąc się przeciął przewody fazowe paląc jednocześnie regulator :(

Więc teraz nic innego nie zostaje jak wymiana silnika i regulatora. Tylko który wybrać żeby już zakończyć tą walkę :) Myślałem o silnikach mega lub mvvs który według was najbardziej będzie się do tego modelu nadawał i będzie współpracował z zasilaniem 4s ? . Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi pozdrawiam Tomek .  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze producent zaleca http://www.nastik.pl/mega-22303e-p-2077.html i chyba na ten silnik się zdecyduje :) 

A co do przegrzania to o ile można wierzyć telemetrii w Aurorze 9x bywało po 60 c . Więc nie wiem czy to jest max temperatura tego silnika . 

Jedno jest pewne prąd chwilowy przy próbach na ziemi sięgał 60 A a to chyba o kilka Amper za dużo :) 


Tylko jedno mnie zastanawia w tym silniku a mianowicie czy można go zasilić pakietem 4 s ??? Bo z tego co tam wyczytałem a może się mylę to producent przewiduje zasilanie 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A owszem można by było spróbować bo cena kusząca :) i Wojcio69 chce go założyć do modelu Fascination topmodel CZ  więc pewno i moja proxima by hasała na nim jak młoda sarenka :).

Tylko pozostaje jeden duży problem, czy ktoś widział ten silnik w polskim sklepie ??? bo z hobbyking nigdy nie zamawiałem i tak szczerze to boję się trochę tego tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował łopatki które już masz 12x6 a jak nie będzie Cię zadowalał efekt to kupisz o większym skoku 12x8. Nie wiem jaki Masz regulator napięcia i czy masz czym zmierzyć pobierany prąd. To bardzo pomocne w zorientowaniu się jaką moc pobiera silnik i w związku z tym ile można z niego bezpiecznie dla silnika bądź posiadanego regulatora wycisnąć. Jakby coś to mam Watt metera mierzącego prąd do 100A na złączach "goldach" 3,5 i 4mm więc w razie czego gdybyś przejeżdżał przez Kraków możemy się spotkać na lotnisku i pomierzyć. SKlepy modelarskie również mamy wiec można wcześniej sprawdzić czy w razie czego mają na stanie inne śmigła. A, i pytanie czy akumulatory to wytrzymają, na śmigle 12x6 i 12x8 teoretycznie powinny dać radę jeżeli są przynajmniej poj. 2200mAh i mają przynajmniej 25C prądu rozładowania.

 

Propozycja Kolegi dot. silnika z HK jest dobra i może warto poczekać i ściągnąć sobie ten silnik. Wyjdzie połowę taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatora jeszcze nie mam . W modelu wcześniej był zainstalowany jeden z tańszych http://www.nastik.pl/dualsky-xc65lite-p-4526.html i taki też mam zamiar kupić . 

Do zasilania odbiornika i serw zamierzam użyć UBECA Takiego  http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p6908,regulator-3-5a-ubec   tylko nie wiem czy wystarczy prądu na tyle serw, gdzieś tam kiedyś wyczytałem ze po 500ma na jendo mikro serwo trzeba liczyć, poprawcie jeśli jestem w błędzie :) wcześniej nieświadomy latałem na zasilaniu z beca regulatora ale teraz po dymie który wydobywał się z regla wolał bym czymś innym zasilić odbiornik :) 

Co do watomierza to posiadam taki  http://www.nastik.pl/miernik-wattmeter-wm100-p-5033.html więc z pomiarem prądu i napięcia problemu nie będzie a w razie czego znajdzie się jeszcze multimetr cęgowy .

Pakiety jakimi dysponuje to http://www.nastik.pl/dualsky-2300mah-35c5c-148v-p-3039.html więc prądowo powinny wytrzymać, przy poborze prądu w granicach 60A w czasie 30s nic podejrzanego nic się z nimi nie działo, były delikatnie letnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet ok, regulator ok (też go miałem, ma BEC 4A :-), UBEC jest również w Nastiku, będzie taniej niż płacić extra za dostawę z Wrocławia: http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-p-384.html mają też wersję 5A za 45pln.

A silnik to już musisz wybrać sam: albo z HK z czasem oczekiwania od 2 tygodni do... (jak czekałem 4 tyg.) no ale do wiosny daleko więc czekać można lub jak jesteś niecierpliwy to Mega Motor z Nastika. Jeżeli zamówisz w HK to UBEC również możesz tam zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wybiorę mega motor bo z HK jak napisałem wcześniej nie jestem obeznany i nie bardzo wiem jak się tam odnaleźć. 

Do wiosny fakt jeszcze sporo czasu Piotrze :) a po zakupie i zmontowaniu wszystkiego będę musiał wszystko ustawiać w mojej starej nowej proximie. Bo już drugi raz mi wymienili moją nieszczęśliwą AuroręX :)


I drugi raz mi się wszystkie modele skasowały :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciechu kupa kasy oj kupa :) turnigy był by 250 zł tańszy - 50 zł odliczyć na nowy kołpak bo ten silnik ma ośkę 4 mm a kołpak mam na 5 to zostaje 200 na regulator i ubeca :) 

Teraz to już sam nie wiem co kupić :) martwi mnie też waga tej megi bo jest ona cięższa o 45 gram od silnika którego używałem wcześniej, a model praktycznie wyważałem samym pakietem bez ołowiu. 

Muszę jeszcze na spokojnie przemyśleć ten temat :) najchętniej to kupił bym napęd do 150 zł tylko jak mam żałować to wolę dołożyć i być zadowolony :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silnikach Turnigy latała większość moich modeli, nawet Minimoa na TR 4260 500kv i problemów z tymi silnikami nie miałem. Blizzard z Multiplex'a też latał na Turnigy NTM 3530, obecnie Falcon22 też lata na Turnigy http://radio-modele.pl/turnigy-aerodrive-sk3---3542-1250kv,564,10330.html Antares i Fascination będą miały ten silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32818__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_840kv.html fakt, że latają te silniki z regulatorami Turnigy Plush 60A, w Blizzard'zie był Turnigy Plush 40A i jestem mocno zadowolony z tego zestawu ale...

Mamy wolny rynek, każda sroka swój ogon chwali i kto bogatemu zabroni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojciechu a co byś powiedział na ten silnik  http://radio-modele.pl/silnik-ntm-series-42-38-750kv-785w,564,29891.html . Nie musiął bym wtedy zmieniać piasty i kołpaka na większą oś,  rzuć też okiem jeśli możesz na wyniki ciągu i prądu przy teście poszczególnych śmigieł były by one realne ?

 

 

 
Silnik NTM 42-38-750
Specyfikacja: 
Model: NTM Prop Seria Napęd 42-38 750kv 
KV750 obrotów na minutę / v 
Maksymalny prąd55A 
Moc maksymalna403W @ 12V (3S) / 785W @ 15V (4S) 
Wału: 5mm 
Waga: 169g 
ESC60A 
Liczba komórek3s ~ 4s Lipoly 
Otwory na śruby: 25mm 
Gwint śruby: M3 
Połączenie: 3.5mm Bullet-connector


Testy śmigła: 
13x10 - 11,1 V - 344W - 31A - 1,79 kg 
13x10 - 14,8 V - 740W - 50A - 2,8 kg 
14 x 6 - 11,1 V - 403W - 36A - 2,23 kg 
14 x 6 - 14,8 V - 785W - 53A - 3,05 kg
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.