o.patrykmodelarz Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Jakie są warunki do przyjęcia kadry narodowej klasy f3A Pozdrawiam O.P Z góry dziękuje za odpowiedź
Jarkow Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Przepraszam za niedyskretne pytanie startowałeś w jakiś zawodach?
mike217 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Może, chłopak chce tylko wiedzieć, ja szczerze też chcę się dowiedzieć jak to się odbywa w AP.
Jarkow Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Generalnie 3 pierwsze miejsca w Mistrzostwach Polski plus najlepszy junior. Ale na imprezy zagraniczne to i tak potrzeba takiej kasy że jadą pojedyncze osoby.
mike217 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Czyli podobnie jak było kiedyś w łódkach. Teraz jest wolna amerykanka.
o.patrykmodelarz Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Jeśli chodzi o startowanie w zawodach to tak staruje w: F1N F1a/m F1H F1A Oczywiście posiadam licencje AP Dziękuje Czyli na zagraniczne imprezy każdy może jechać? A jak to wygląda na MŚ trzeba być w kadrze żeby jechać? A mam jeszcze jedno pytanie bo żeby być w kadrze F1A to trzeba mieć 3 modele a jak to wygląda w F3A Pozdrawiam O.P
Jarkow Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 W zeszłym roku wg mojej wiedzy tylko dwóch zawodników odwiedziło zagraniczne zawody pucharowe. Na takich zawodach wymagana jest tylko licencja sportowa nie trzeba być członkiem kadry. W imprezach klasy mistrzostw świata czy europy staruje jeden polski zawodnik. Niestety ale taki start to ogromne koszty. Już sam pobyt przez blisko 10 dni trochę kosztuje. Budżet takiego wyjazdu to sporo powyżej 5000zł. Jeśli chcesz spróbować F3a to super. Niestety sprzęt też sporo kosztuje.
mike217 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Ciężko się zmieścić w 5000 z wyjazdem na MŚ, ja osobiście byłem na 2 imprezach w łódkach i zawsze przygotowania i sam wyjazd pochłonęły około 7-8 tyś. Trzeba liczyć nie tylko modele ale i sezon startów , który jest przygotowaniem do imprezy. Dodam tylko, że w tej kwocie nie liczę modeli , które były zrobione dużo wcześniej i opływane na naszych zawodach. Liczę natomiast zapasowe, silniki, regulatory i wiaderko akumulatorów...
Jarkow Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Pisząc 5000 miałem na myśli tylko pobyt na imprezie. Tegoroczne mistrzostwa odbywają się niby blisko, w Szwajcarii. Trzeba niemniej tam dojechać, mieszkać przeszło tydzień, jeździć na trening. O sprzęcie nie mówię. Na model F3a można wydać prawie dowolne pieniądze.
o.patrykmodelarz Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 To nie tak jak mi się śniło Marzyło mi się za za rok lub dwa pojechał bym na MŚ Szkoda,Może jak będę sam zarabiał Najpierw muszę zacząć startować w tej klasie Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
mike217 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 No niestety, do tego celu jakim jest wyjazd na MŚ lub choćby na MP droga nie jest łatwa i czeka Ciebie mnóstwo naprawdę poukładanej pracy przy modelach, i zbieranie finansów na kolejne sezony startów. Ale nie ma rzeczy niemożliwych a przede wszystkim wszystko przed Tobą
o.patrykmodelarz Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Opublikowano 4 Lutego 2015 Rozumiem Teraz chyba się zajmę ESA chyba najtańsza dziedzina zawodów rc Pozdrawiam PS Tak sobie myślę że z ,,kieszonkowego'' nie dam rady startować w klasie F3A
mike217 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Co prawda nie latam ale z tego co sie orientuje to F3A jest bardzo kosztowną kategorią, do tego trzeba liczyć, paliwo, przejazdy, noclegi, wyżywienie, opłaty startowe. Może na początek spróbuj swoich sił w jakiś zawodach towarzyskich , zawsze to doświadczenie.
przytek Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Hej Patryk Metody kwalifikacji do kadry sa na stronie AP sekcji modelarskiej. liczone sa tam punkty za miejsca w Pucharach Polski oraz za Mistrzostwa Polski. Po zakwalifikowaniu sie do kadry nalezy zadeklarowac sie czy chce sie w niej byc czy rezygnuje (wtedy ktos nizej w rankingu moze otrzymac powolanie do kadry). Wyrazasz zgode a to oznacza ze deklarujesz iz posiadasz dwa kompletne modele i kase na pokrycie kosztow. Nie wiem jak w tym roku ale czasami trzeba zaplacic nawet za dres kadrowy.... Napisalem "czasami" bo nie wiem jak to dokladnie wyglada. Samo wpisowe na impreze typu ME czy MS to ok 600 euro (dostaniesz za to np. znaczek czapke i cos tam jeszcze) Dojazd i pobyt to dodatkowe koszty ktore trzeba poniesc. Gdyby ktos mial szanse medalowe wtedy AP jest w stanie jakos pomoc finansowo ale bez nich niestety nie chca sponsorowac takiej przyjemnosci. Takie sa realia. Piloci z czolowki swiatowej moga liczyc na sponsorow a reszta niestety musi zarabiac sama. I to we wszystkich kategoriach. Koszty startow w zawodach to nie tylko bolaczka F3A ale w zasadzie chyba kazdej kategorii modelarstwa i podejrzewam ze innych hobbystow takze. Wyjazdy po prostu duzo kosztuja. Puchar Swiata- w ubieglym roku bralo udzial 3 zawodnikow w F3A
noker Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Sorry, taki mamy kraj. Zacznij lepiej grac w pilke nozna, zero odpowiedzialnosci, wszystko na koszt pzpnu, i gruube 'kieszonkowe' Wyklikane w telefonie - wybaczcie błędy
cZyNo Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Koszty startów za granica dla wszystkich dyscyplin sa takie same i lekko nie ma. Ake warto jeździć i podglądać. Bez latania na zawodach z najlepszymi, wyniki moga byc co najwyżej takie sobie. A w moich szybowcach na zawodach tłok co niemiara. Listy zawodników zapełniając sie od 10 minut do 2dni (w tym roku). Na zboczach bedzie tłoczno i wesoło
przytek Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Sorry, taki mamy kraj. Zacznij lepiej grac w pilke nozna, zero odpowiedzialnosci, wszystko na koszt pzpnu, i gruube 'kieszonkowe' W USA co roku zbieraja na oplacenie startow reprezentacji organizujac loterie. Nawet bralem raz udzial Teraz zbieraja na wyjazd do Szwajcarii (Mistrzostwa Swiata) Online mozna zobaczyc koszt startu reprezentacji i ilosc dotychczas zdobytych pieniedzy tutaj https://www.teamusaf3a.com/ W UK jest bardzo podobnie jak w Polsce. W Polsce wcale nie jest zle z tym modelarstwem. To nie pilka nozna ale tak jest na calym swiecie. A jezdzic i startowac warto i jest to bardzo przyjemne i uczace. Goraco polecam ja juz sie zapisalem na 4 imprezy w tym roku (2 w kwietniu, 1 w maju, 1 w czerwcu a dalej zobacze na pewno obskocze jeszcze dodatkowo z 4-5
Michau Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Patryk, Piszesz, że latasz w F1A, dlaczego nie chcesz spróbować w tej kategorii? Obecnie jest mało juniorów....
Jarkow Opublikowano 5 Lutego 2015 Opublikowano 5 Lutego 2015 Powracając do F3A. W ubiegłym roku jako jeden z organizatorów zawodów pucharowych mocno naciskałem na zorganizowanie klasy klub. Udało się to w Koczrgach i Rzeszowie. Niestety pojawili się tylko lokalni zawodnicy. W Koczargach dziesięciu w Rzeszowie trzech. Niemniej po latach przerwy zawody rozegrano. Model do klubu może być dowolny. Dominowały modele do 1,5m. Były modele piankowe. Nikomu to w niczym nie przeszkadzało. Liczył się pilot. Jak masz dowolny model będący wstanie kręcić beczki i lecieć na plecach, zapraszam. Udział w takich zawodach to najlepszy trening i rozpoznanie o co w tym F3A chodzi. Zobaczysz najlepszych polskich pilotów i ich modele. Pogadasz z nimi. Jednocześnie w klasie klub naprawdę możesz wygrać modelem za kilka stówek.
Rekomendowane odpowiedzi