Skocz do zawartości

Kilka a może i wiele pytań na temat sterowania i tego wszystkiego.


gregorian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie wszystkich.

 

Gregory z tej strony hihihi.

 

Otóż chciałbym się dowiedzieć dosyć wyczerpująco na temat tego całego sterowania tzn Radio, odbiornik, elektronika, serva, silniki.

 

Jak to wszystko się ma?

 

Prosiłbym się nie śmiać ze mnie bo model jaki narazie mam to tylko Double horse 9053 i w zasadzie próba wskrzeszenia, bo kupiłem go zafascynowany na giełdzie która zwie się tu carboot i niestety dopiero w domu po dokładnym obejrzeniu modelu stwierdziłem że miał niezły wypadek i właściciel kombinował z elektryką itd. No zobaczymy jak to będzie bo muszę poprzedużać kable od silników gdyż jak wspomniałem cos poprzednik kombinował i poskracał kable. Wymieniłem wszystko w nim co było podejrzane zwłaszcza cały zestaw napędu głównego wirnika, płaty głównego śmigła, wsporniki ogona no i trzeba było elektronikę.

 

No i oki nawiązując do tego modelu wygląda tu to tak że jest radio a w modelu jest elektronika  no i silniki. 

A jak to właśnie wygląda w profesjonalce?

 

Zauważyłem, że kupując jakiś zestaw to w skłąd jego wchodzi Radio, jakiś odbiornik(piszę jakiś bo tego za bardzo nie rozumiem) no i serva. Nie widzę jednak żadnej elektroniki.

 

Spróbuję zrozumieć po swojemu. 

 

Mamy radio, są 4 kanały albo i więcej. Następnie odbiornik który ma tyle samo kanałów jak Radio.

 

I tak pod odbiornik podpinamy serva albo silniki, gdzieś pakiiet czyli napięcie. Czy to wszystko???

 

Rozumiem , że wszystko musi być ze sobą zintegrowane tzn jesli Radio załóżmy Sanwy to reszta nnajlepiej też sanwy (odbiornik, serva). Oczywiście odbiornik tej samej częstotliwości co radio.

 

Jeśli wszystko co napisałem się zgadza to jak do takiego zestawu dołączyć napęd (silniki)???

Jak dobiera się moc silników do zestawu ab y nie obciążyć elektroniki???

A może to ma jakiś standard???

 

Rozumiem, że napięcie kazdych z urzadzeń musi być takie same?? No właśnie, czy kupując zestaw to czy będę miał już określone napięcie?? Czy to może zależy od pakietu jaki sobie dokupię????

 

Wszystkie te odpowiedzi na te  pytania mi są potrzebne gdyż w przyszłym miesiącu rozpoczynam budowę takiego metrowego poduszkowca gdzie będę musiał obsługiwać dwa silniki które musza być sterowane oddzielnie i mysle że jedno serwo albo dwa. Zobaczymy jak to ugryzę i co kupię.

Chciałbym też mieć jeden uniwersalny zestaw którym będe mógł sterowac też inne pojazdy .

 

Bardzo prosze o odpowiedź na te pytania. Z góry bardzo mocno dziękuję.

 

Następnie pewnie będę pytał o poradę jaki zestaw kupić i nie najdroższy bo mnie kobieta zabije ;-)

 

Ach te baby.

 

Heee choć tu w angli byliśmy w parku i naszemu zdziwieniu ukazało się starsze ok 50 tki małżeństwo które bawiło się profesjonalnymi autami Rc. Bardzo miło na takie coś się patrzy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak masz radio(nadajnik) np. Sanwy to musisz miec odbiornik kompatybilny do nadajnika ,poszukaj na forum nazwy modelu aparatu i sprawdż jakie odbiorniki pasują

2.Obojętnie jakiej masz firmy inne wyposażenie (serva,regulator itp..) będą pasować pod warunkiem pasującej wtyczki 

3. Trzeba kupić regulator do silnika zależy od rodzaju silnika szczotkowy lub bez szczotkowy oraz mocy,napięcia pracy silnika 

4. Napięcie jest rózne (ale w te sprawy nie wnikam bo sam się za bardzo nie znam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich.

 

Gregory z tej strony hihihi.

 

Otóż chciałbym się dowiedzieć dosyć wyczerpująco na temat tego całego sterowania tzn Radio, odbiornik, elektronika, serva, silniki.

 

Jak to wszystko się ma?

 

Prosiłbym się nie śmiać ze mnie bo model jaki narazie mam to tylko Double horse 9053 i w zasadzie próba wskrzeszenia, bo kupiłem go zafascynowany na giełdzie która zwie się tu carboot i niestety dopiero w domu po dokładnym obejrzeniu modelu stwierdziłem że miał niezły wypadek i właściciel kombinował z elektryką itd. No zobaczymy jak to będzie bo muszę poprzedużać kable od silników gdyż jak wspomniałem cos poprzednik kombinował i poskracał kable. Wymieniłem wszystko w nim co było podejrzane zwłaszcza cały zestaw napędu głównego wirnika, płaty głównego śmigła, wsporniki ogona no i trzeba było elektronikę.

 

No i oki nawiązując do tego modelu wygląda tu to tak że jest radio a w modelu jest elektronika  no i silniki. 

A jak to właśnie wygląda w profesjonalce?

 

Zauważyłem, że kupując jakiś zestaw to w skłąd jego wchodzi Radio, jakiś odbiornik(piszę jakiś bo tego za bardzo nie rozumiem) no i serva. Nie widzę jednak żadnej elektroniki.

 

Spróbuję zrozumieć po swojemu. 

 

Mamy radio, są 4 kanały albo i więcej. Następnie odbiornik który ma tyle samo kanałów jak Radio.

 

I tak pod odbiornik podpinamy serva albo silniki, gdzieś pakiiet czyli napięcie. Czy to wszystko???

 

Rozumiem , że wszystko musi być ze sobą zintegrowane tzn jesli Radio załóżmy Sanwy to reszta nnajlepiej też sanwy (odbiornik, serva). Oczywiście odbiornik tej samej częstotliwości co radio.

 

Jeśli wszystko co napisałem się zgadza to jak do takiego zestawu dołączyć napęd (silniki)???

Jak dobiera się moc silników do zestawu ab y nie obciążyć elektroniki???

A może to ma jakiś standard???

 

Rozumiem, że napięcie kazdych z urzadzeń musi być takie same?? No właśnie, czy kupując zestaw to czy będę miał już określone napięcie?? Czy to może zależy od pakietu jaki sobie dokupię????

 

Wszystkie te odpowiedzi na te  pytania mi są potrzebne gdyż w przyszłym miesiącu rozpoczynam budowę takiego metrowego poduszkowca gdzie będę musiał obsługiwać dwa silniki które musza być sterowane oddzielnie i mysle że jedno serwo albo dwa. Zobaczymy jak to ugryzę i co kupię.

Chciałbym też mieć jeden uniwersalny zestaw którym będe mógł sterowac też inne pojazdy .

 

Bardzo prosze o odpowiedź na te pytania. Z góry bardzo mocno dziękuję.

 

Następnie pewnie będę pytał o poradę jaki zestaw kupić i nie najdroższy bo mnie kobieta zabije ;-)

 

Ach te baby.

 

Heee choć tu w angli byliśmy w parku i naszemu zdziwieniu ukazało się starsze ok 50 tki małżeństwo które bawiło się profesjonalnymi autami Rc. Bardzo miło na takie coś się patrzy. ;-)

Chłopie chcesz iść na łatwiznę i chcesz żeby Ci wszystko wyłożyć na tacy. 

Musisz włożyć więcej wysiłku, tu na tym forum są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytani bodaj po 100 razy jeśli nie więcej.

Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich.

 

Gregory z tej strony hihihi.

 

Otóż chciałbym się dowiedzieć dosyć wyczerpująco na temat tego całego sterowania tzn Radio, odbiornik, elektronika, serva, silniki.

 

Jak to wszystko się ma?

 

Prosiłbym się nie śmiać ze mnie bo model jaki narazie mam to tylko Double horse 9053 i w zasadzie próba wskrzeszenia, bo kupiłem go zafascynowany na giełdzie która zwie się tu carboot i niestety dopiero w domu po dokładnym obejrzeniu modelu stwierdziłem że miał niezły wypadek i właściciel kombinował z elektryką itd. No zobaczymy jak to będzie bo muszę poprzedużać kable od silników gdyż jak wspomniałem cos poprzednik kombinował i poskracał kable. Wymieniłem wszystko w nim co było podejrzane zwłaszcza cały zestaw napędu głównego wirnika, płaty głównego śmigła, wsporniki ogona no i trzeba było elektronikę.

 

No i oki nawiązując do tego modelu wygląda tu to tak że jest radio a w modelu jest elektronika  no i silniki. 

A jak to właśnie wygląda w profesjonalce?

 

Zauważyłem, że kupując jakiś zestaw to w skłąd jego wchodzi Radio, jakiś odbiornik(piszę jakiś bo tego za bardzo nie rozumiem) no i serva. Nie widzę jednak żadnej elektroniki.

 

Spróbuję zrozumieć po swojemu. 

 

Mamy radio, są 4 kanały albo i więcej. Następnie odbiornik który ma tyle samo kanałów jak Radio.

 

I tak pod odbiornik podpinamy serva albo silniki, gdzieś pakiiet czyli napięcie. Czy to wszystko???

 

Rozumiem , że wszystko musi być ze sobą zintegrowane tzn jesli Radio załóżmy Sanwy to reszta nnajlepiej też sanwy (odbiornik, serva). Oczywiście odbiornik tej samej częstotliwości co radio.

 

Jeśli wszystko co napisałem się zgadza to jak do takiego zestawu dołączyć napęd (silniki)???

Jak dobiera się moc silników do zestawu ab y nie obciążyć elektroniki???

A może to ma jakiś standard???

 

Rozumiem, że napięcie kazdych z urzadzeń musi być takie same?? No właśnie, czy kupując zestaw to czy będę miał już określone napięcie?? Czy to może zależy od pakietu jaki sobie dokupię????

 

Wszystkie te odpowiedzi na te  pytania mi są potrzebne gdyż w przyszłym miesiącu rozpoczynam budowę takiego metrowego poduszkowca gdzie będę musiał obsługiwać dwa silniki które musza być sterowane oddzielnie i mysle że jedno serwo albo dwa. Zobaczymy jak to ugryzę i co kupię.

Chciałbym też mieć jeden uniwersalny zestaw którym będe mógł sterowac też inne pojazdy .

 

Bardzo prosze o odpowiedź na te pytania. Z góry bardzo mocno dziękuję.

 

Następnie pewnie będę pytał o poradę jaki zestaw kupić i nie najdroższy bo mnie kobieta zabije ;-)

 

Ach te baby.

 

Heee choć tu w angli byliśmy w parku i naszemu zdziwieniu ukazało się starsze ok 50 tki małżeństwo które bawiło się profesjonalnymi autami Rc. Bardzo miło na takie coś się patrzy. ;-)

 

A ja kolegę odeślę do  Przedszkola RC.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. 

 

KOlego Wojtku dziękuję bardzo , przeglądałem i na pewno będzie pomocne.

 

KOnradzie, dziękuje za odzew. Słuchaj no jeśli ktoś coś zaczyna to potrzebuje choć troszkę podstaw.  A to sa chyba podstawy. NIe miałem styczności z profesjonalką a tylko właśnie hmm jak to powiedzieć z zabawkami. Uważam ze setki osób tu zadawały pytania i miały udzielone odpowiedzi wiec naprawdę nie rozumiem w czym problem. Budując poduszkowca tez musiałem zasięgnąć po informacje do osób które coś ugryzły w tym temacie i mi mnie pokierowały że tak powiem podstawowo

 

 

Dawjas Tobie również wielkie dzięki.

 

Wybiorę chyba Turnigy 9x bo czytałem ze polecana jest a i cena nawet nawet.

 

Co do tego regulatora to chodzi o to żeby obniżyć obroty silnika?????

 

Przeglądałem silniki na hobbyking i one maja przeróżne obroty.

 

Przy budowie poduszkowca trzeba było dobrać takie przełożenie za pomocą przekładni bądź kol pasowych aby na śmigle było nie więcej  jak 2600 rpm a wykorzystana była pełna moc silnika gdyż powyżej tych obrotów śmigło nie będzie spełniać swoich właściwości.

 

Czy w małych modelach jest taka sama zasada????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

KOnradzie, dziękuje za odzew. Słuchaj no jeśli ktoś coś zaczyna to potrzebuje choć troszkę podstaw.  A to sa chyba podstawy. NIe miałem styczności z profesjonalką a tylko właśnie hmm jak to powiedzieć z zabawkami. Uważam ze setki osób tu zadawały pytania i miały udzielone odpowiedzi wiec naprawdę nie rozumiem w czym problem. Budując poduszkowca tez musiałem zasięgnąć po informacje do osób które coś ugryzły w tym temacie i mi mnie pokierowały że tak powiem podstawowo

......

 

Sorry za OT

Grzegorz nie jesteś z pokolenia dzieci Neo i chyba sobie zdajesz sprawę, że bez pracy i wysiłku nie da się nic osiągnąć. Tylko dzieci z pokolenia Neo chcą a wręcz żądają: dajcie mi na tacy to co chcę i to szybko - nie wkładając absolutnie żadnego wysiłku poza napisaniem tego tekstu.

 

Ja jestem 100% humanistą i wracałem po 25 latach przerwy w modelarstwie. Dla mnie RC to była kilka lat temu czysta abstrakcja żeby nie powiedzieć science fiction. Ale za nim ośmieliłem się zadać pytanie to czytałem przez 3-4 miesiące to i inne fora oraz strony modelarzy w których  opisywali swoje początki i podpowiadali jak zacząć i wyjaśniali podstawowe pojęcia i zagadnienia modelarskie.

Właśnie o to mi chodzi jeśli nie zrozumiałeś mojego poprzedniego postu.

 

Zawsze dostaniesz odpowiedź jeśli zadasz konkretne pytanie. Typu:

- Mam odbiornik i próbuję go zbindować w ten a ten sposób i mi nie idzie co robię źle.

- Podłączyłem silnik, serwa i regulator tak i tak a silnik nie kręci.

- Wyrzucam model z ręki a model zakręca choć lotki są ustawione prosto co jest nie tak

 

Czy widzisz różnicę między swoimi pytaniami a moimi przykładami? Jeśli tak to dobrze jeśli nie to trudno.

 

Zadaj konkretne pytanie a z przyjemnością Ci odpowiem (no jeśli będę znał odpowiedź :))

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, chłopak zapytał a tu jak zwykle niezwykle pomocne, merytoryczne i rzeczowe wsparcie modelarza z postawą "wszystko wiem ale nie powiem". Wystarczyło zrobić tak jak Wojtek Sz. i po prostu pomóc wskazując konkretne źródło informacji / wkleić link do informacji. Po co to całe pouczanie początkującego i wywody typu znajdź sobie, poszukaj sobie itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, chłopak zapytał a tu jak zwykle niezwykle pomocne, merytoryczne i rzeczowe wsparcie modelarza z postawą "wszystko wiem ale nie powiem". Wystarczyło zrobić tak jak Wojtek Sz. i po prostu pomóc wskazując konkretne źródło informacji / wkleić link do informacji. Po co to całe pouczanie początkującego i wywody typu znajdź sobie, poszukaj sobie itp.?

No to dlaczego nie zrobiłeś tego o czym piszesz tylko wdajesz się w niepotrzebne dyskusje.

Normalnie załamać się można. 

 

Wystarczy wpisać w google to co się chce i po 5s wyskakuje 100 linków.

Choćby to http://www.piotrp.de/web/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko prawda. Wracając do tematu to najlepiej jakby kolega opisał co posiada i jakiej firmy jak się zupełnie nie zna to fotki kolega mógłby wstawić a nasi forumowicze już będą wiedzieli czy to ma szansę polecieć czy nie i co potrzeba żeby ulotnić model. Kolega na pisał że ma samolot bo sobie kupił i o co w nim chodzi ? Jeszcze raz powtarzam konkrety kolego... A już na pewno polecan jakąś grubą lekturę abc modelarstwa czy coś w tym stylu jeśli nie to wujek Google... Wszyscy z nas zaczynali tak samo i u każdego choroba jaką jest modelarstwo postepuje w mniejszym lub wiekszym stopniu... Więc kolego czytaj , czytaj a potem jeszcze poczytaj... pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne...

 

To ja wszystkim mądralom proponuję wejść na jakiekolwiek forum poświęcone jeździe konnej i przez dwie godziny skompletować informacje na temat: co to jest anglezowanie a co to półsiad i siad ćwiczebny. Teoretycznie wystarczy pięć minut. Po pół godzinie wiadomości jest tyle, że zaczyna się panika, po dwóch godzinach będzie załamanie delikwenta.

 

Jeśli ktoś jest kompletnie zielony to przeczytanie elaboratu na ten temat nic mu nie da, bo w wielkiej pracy na temat i w temacie zaraz zaczynają występować takie skróty jak RX, TX, LiPo, kable Y, serwa wolne, serwa szybkie, regiel i dziesiątki innych. Jak ktoś już to przerabiał to wie, że regiel to regulator, świeżemu pozostaje się domyślać. 

 

Na innym forum, strzeleckim, popularne jest określenie: "nagotuj gar zupy, siadaj przed kompem z dużą łyżką w ręku i czytaj, wszystko znajdziesz". Pewnie tak. Po godzinie, po dwóch, po paru dniach. Za wyjątkiem nowości wszystko już mniej czy bardziej dokładnie opisano. Ale w niczym to nie pomoże osobie, która jest zielona, bo nie będzie potrafiła konkretnych porad zastosować w swoim przypadku, który akurat różni się jakimś szczegółem, dla większości obeznanych z tematem nieistotnym, dla świeżaka wydającym się poważnym odstępstwem. Co więcej - nawet jeśli korzysta się z lupy i szuka informacji, to można sobie szukać... jak się nie wie, o co zapytać - nawet całkiem długo. 

 

Osobiście wkurzają mnie teksty: "Chłopie chcesz iść na łatwiznę..." W 231 znakach nie ma żadnej treści, tylko mocno odpychające, zniechęcające przesłanie "spadaj na bambus". A wystarczyło podać link i już facet cieszy się jak dziecko. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzu .. Ty masz do mnie ze 20 minut autobusem, może prościej będzie jak podjedziesz i na spokojne powiem Ci co jest co. (Jeżeli wciąż jesteś w Coventry).

Moim zdanie to jest najlepsza z możliwych porad jaką możesz dostać. Wykorzystaj to puki Kacprowi się nie odwidzi. :D

Przywieź graty wszystkie jakie masz i na miejscu otrzymasz tyle rad że ciężko będzie zapamiętać.

A przy okazji zobaczysz jak wygląda poskładany model dotkniesz zobaczysz jak lata etc.

Można napisać tysiąc słów a i tak nie oddadzą tego co możesz zobaczyć na miejscu w naturze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie to jest najlepsza z możliwych porad jaką możesz dostać. Wykorzystaj to puki Kacprowi się nie odwidzi. :D

Przywieź graty wszystkie jakie masz i na miejscu otrzymasz tyle rad że ciężko będzie zapamiętać.

A przy okazji zobaczysz jak wygląda poskładany model dotkniesz zobaczysz jak lata etc.

Można napisać tysiąc słów a i tak nie oddadzą tego co możesz zobaczyć na miejscu w naturze.

 

eeee nic się nie odwidzi :) Mam mnóstwo wolnego czasu i z chęcią pomogę. Fajnie będzie się przy okazji zobaczyć z kimś o podobnym "fiole" ;) Może przy okazji i piwko machnąć :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne...

 

To ja wszystkim mądralom proponuję wejść na jakiekolwiek forum poświęcone jeździe konnej i przez dwie godziny skompletować informacje na temat: co to jest anglezowanie a co to półsiad i siad ćwiczebny. Teoretycznie wystarczy pięć minut. Po pół godzinie wiadomości jest tyle, że zaczyna się panika, po dwóch godzinach będzie załamanie delikwenta.

 

Jeśli ktoś jest kompletnie zielony to przeczytanie elaboratu na ten temat nic mu nie da, bo w wielkiej pracy na temat i w temacie zaraz zaczynają występować takie skróty jak RX, TX, LiPo, kable Y, serwa wolne, serwa szybkie, regiel i dziesiątki innych. Jak ktoś już to przerabiał to wie, że regiel to regulator, świeżemu pozostaje się domyślać. 

 

Na innym forum, strzeleckim, popularne jest określenie: "nagotuj gar zupy, siadaj przed kompem z dużą łyżką w ręku i czytaj, wszystko znajdziesz". Pewnie tak. Po godzinie, po dwóch, po paru dniach. Za wyjątkiem nowości wszystko już mniej czy bardziej dokładnie opisano. Ale w niczym to nie pomoże osobie, która jest zielona, bo nie będzie potrafiła konkretnych porad zastosować w swoim przypadku, który akurat różni się jakimś szczegółem, dla większości obeznanych z tematem nieistotnym, dla świeżaka wydającym się poważnym odstępstwem. Co więcej - nawet jeśli korzysta się z lupy i szuka informacji, to można sobie szukać... jak się nie wie, o co zapytać - nawet całkiem długo. 

 

Osobiście wkurzają mnie teksty: "Chłopie chcesz iść na łatwiznę..." W 231 znakach nie ma żadnej treści, tylko mocno odpychające, zniechęcające przesłanie "spadaj na bambus". A wystarczyło podać link i już facet cieszy się jak dziecko. 

Powiedział co wiedział i taki komentarz do Twoich wypocin powinien wystarczyć.

 

Ty jak autor wątku nie kumacie chyba o co chodzi. 

Takich delikwentów na tym i kilku innych forach jest rocznie 100 lub więcej. I co za każdym razem 100 razy mam pisać w kółko to samo. Silnik - regulator- pakiet.  Chłopie weź się przejdź po świeżym powietrzu i ochłoń, a jak Ci nie przejdzie to sobie odpowiadaj a nie wymądrzaj.. 

 

Wszyscy się tu oburzają i przy okazji wymądrzają, a jakoś nie widać odpowiedzi na pytania autora. Więc pytam o co Wam chodzi?

Skrytykowałem młodego kolegę ale to była konstruktywna krytyka żeby się wziął chłop za robotę a nie czekał na mannę z nieba.

Tylko 2 osoby dały dobre podpowiedzi - podpowiedzi a nie udzieliły wyjaśnień, reszta się tylko ... a szkoda szczepić no tego ... no klawiatury. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Grzegorzu poczytaj proszę link od Wojtka bo to bardzo dobra lektura. Znajdziesz tam odpowiedź na większość pytań. Jesli nie chcesz/ nie możesz/ męczy Cię czytanie to zakładam że znasz angielski więc polecam na youtubie kanał Flite Test 
https://www.youtube.com/user/flitetest

 

Chłopaki opowiadają jak co działa i co z czym się je. Materiału na kilka dni do oglądania ale ogląda się to super. Masz tam odcinek o aparaturach i różnicach, o regulatorach, o servach,  o silnikach, o doborze śmigieł i całą maaaaaaaasę innych ciekawych filmów.

Koledzy na forum burzą się bo większość z nich dochodziła do wszystkiego po trochu samemu. Tak jak ja zanim zadała pytanie godzinami czytała forum a dopiero potem gdy możliwość wyszukania skończyła się zakładali temat. Na tym polega forum że rozmawia się na temat problemów i wspólnie je rozwiązuje. Twoim jedynym problemem narazie jest brak wiedzy. Podnieś ją więc i podyskutujmy na poziomie, ale musisz mieć najpierw mieć podstawy. Odpowiedz sobie w głębi duszy czy przeczytałeś dział dla początkujących? Jeśli nie to zrób to proszę a na wszelkie pytania postaramy się odpowiedź, wyjaśnimy niejasności i nakierujemy. Dostaniesz wędkę - nie rybę ale na tym polega nauka że 90 % musisz zrobić sam. Pozdrawiam.

P.S: w razie pytań możesz kierować pytania również na PW. W miarę możliwości odpowiem, ale nie licz na to że będę po raz 100 przepisywał dla Ciebie forum bo nie skorzystałeś z opcji szukaj. ; )
 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.