marcinx00 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Dziś kupiłem EG Pro jutro będę go sklejał mam klej do 5 s i do 15 s na wszelki wypadek podpowiedzcie mi jak skleić kadłub chodzi mi o to czy kleic punktowo jasli tak to w jakich miejscach wy kleiliście zeby było ok i czy te kulki na tył pakować czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Klej lepiej na całej powierzchni nie punktowo. Użyj kleju 15s bo gdybyś czasem krzywo przyłożył boki to miałbyś możliwość poprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiderok Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam Zgadzam sie z kolegą najlepiej skleić całość. Sam niedawno kleiłem EG PRO i nie dodawałem tych kulek i model jest bardzo dobrze wywarzony. Najlepiej też okleić skrzydła z przodu bo EPP jest wytrzymałym materiałem ale ewentualne lądowanie w krzakach potrafi odrywać kawałki EPP. Po moim ostatnim niefartownym lądowaniu lub lepiej to nazwać spadku modelu ułamało mi sie mocowanie kabinki no ale na to sie nie ma wpływu zrobiłem na rzepa. Wrazie byś miał jeszcze jakieś pytania pisz postaram sie odpowiedzieć Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Kulki wkleja się w zależności od zastosowanego silnika. Stosując silnik o wadze około 80 gram nie trzeba ich wklejać. Stosując cięższy silnik trzeba je już wklejać. Ja przy silniku 110 gram wkleiłem dwie i pakiet zaczyna się równo z półką na pakiet. Do klejenia kadłuba polecam klej soudal. Wtedy można sobie spokojnie złożyć te połówki docisnąć taśmą. Przy klejeniu na szybko można kadłub zwichrować. Kabinkę można mocować na magnesy neodymowe zamiast na oryginalne zatrzaski plastikowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 polecam klej soudal Rafał a można wiedzieć który bo jest ich co najmniej kilka typów a sam jestem ciekaw który klei elapor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAN Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Domyślam się, że Rafał pisze o Soudalu poliuretanowym D4. Rewelacyjnie łączy elapor, jeśli nie potrzebujemy szybkiego wiązania. GAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł40 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Przepraszam, że się wtrącam, ale mogę nie wiedzieć. Czy elapor to pianka epp ? bo jeśli tak, to polecam cyjanopan w żelu ( Cyjanopan gel) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Rafał a można wiedzieć który bo jest ich co najmniej kilka typów a sam jestem ciekaw który klei elapor. Ja kleiłem to zwykłym Soudalem 66A. http://www.icmarket.pl/images/Super%20wodoodporny%20poliuretanowy%20klej%20do%20drewna%2066A.JPG EPP to elaplor << to jest źle zobacz proszę się nie sugerować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Rafał mylisz się elapor to modyfikowany spieniony polistyren .Upraszczając jest rodzajem uelastycznionego styropianu natomiast EPP jest pianką polipropylenową .Jednak bardzo dobrze klei się wszystkimi cjanoakrylami jak i wspomnianymi poliuretanami np soudal.W swoim Easym stosowałem uzupełnienia ubytków pianką EPP na cjanoakryl bez przyspieszacza i wychodził całkiem nieżle. Natomiast wyrzuciłem różne cięzkie i drogie silniki i dałem dzwonka tower pro z fabrycznym śmigłem koszt (40 zł ) i lata już 1,5 roku z aparatem na pokładzie.http://pl.youtube.com/watch?v=mdWBXezb46k Pozdrowienia Marian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Marianie racja Elapor - to materiał na bazie polistyrenu, EPP - inacz, ekstradurowany polipropylen, czyli spieniony woreczek nylonowy. Różnica jak pomiędzy reklamówką i styropianem... Pozdrawiam - Jurek Cytat z innego wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 elapor to modyfikowany spieniony polistyren Jeżeli tak jest jak piszecie to dlaczego jest odporny na rozpuszczalniki jak EPP (polipropylen). Sądzę że bliżej mu do EPP niż do polistyrenu. Co do klejenia Do klejenia elementów z elaporu użyj lepiej kleju "UHU POR" dostępny w sklepach budowlanych. Klej na kontakt tz. posmaruj klejem obydwa elementy, odczekaj około 10min aż klej wyschnie i składaj. Po przyłożeniu nie dasz rady rozkleić i musisz to zrobić dokładnie za pierwszym razem. Natomiast do wklejania elementów z tworzywa w elapor używaj żywicy lub Distal do szybkiego łączenia (jest bezbarwny) wiąże po 10 min. Distal dostępny w sklepach budowlanych, po stwardnięciu nadaje sie do szlifowania i wiercenia. UHU POR daje elastyczne połączenie co dobrze współpracuje z miękim materiałem jakim jest elapor z którego jest EasyGlider. Duże powierznie elaporu możesz też kleić klejem polimerowym (w pomarańczowych buteleczkach), tylko że musisz czekać długo na wyschnięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Mirek Jest tak jak napisałem, ale to dla nas modelrzy nie ma to najmniejszego znaczenia ,chyba że dobierałbyś kleje to tego tworzywa.Większość przetwórców tworzyw rozpoznaje nieznany materiał po kolorze płomienie i zapachu.(tabela w książce Formy wtryskowe Zawistewskiego) a modyfikowany polistyren np butadienem to np. znany Ci z różnych obudów ABS.Elapor też jest modyfikowanym PS ale nie wiem czym. Dla nas ważne czym się klei i jak tnie no i to ,że Elapor po zgnieceniu nie wraca do swojego pierwotnego kształtu tak jak EPP.EPP lepiej absorbuje energię zderzenia niż elapor .Wypróbowałem na siedmiu Aircombatach ESA i modelach z Elaporu -ES,EG i Cularisie.Naromiast Elapor daję możliwość uzyskania gładkich powierzchni Pozdrowienia Marian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SCRUBBY Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Ja kleiłem mojego ES'a na szybko klejem CA. Po złamaniu, gdy już miejsce poprzedniego klejenia było twarde i nie łapał tego klej CA (nie łapał a tylko zaczynał rozpuszczać EPP), używałem kleju POLIMEROWEGO (jak do depronu). Polimer schnie ok 30min i jest duuuuuuuuuużo czasu na ew. poprawki. Polimer można usunąć ciepłą wodą (w miarę sprawnie) lecz wymaga cierpliwości na związanie 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 A ja natomiast zastosowałem rozwiązanie z zestawy PC FOCUS czeskiej firmy Pelikan, tam do montażu połówek kadłuba zastosowali taśmę dwustronną, kupiłem taką cienką w sklepie budowlanym, w efekcie w razie kretowania wymieniam odcinek taśmy na nowy, wszystko trzyma się kupy, główną zaletą tego rozwiązania jest estetyka połączenia, nie ma zasieków itp. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.