Skocz do zawartości

Pomocy przy klejeniu Easy glindera


marcinx00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zgadzam sie z kolegą najlepiej skleić całość. Sam niedawno kleiłem EG PRO i nie dodawałem tych kulek i model jest bardzo dobrze wywarzony. Najlepiej też okleić skrzydła z przodu bo EPP jest wytrzymałym materiałem ale ewentualne lądowanie w krzakach potrafi odrywać kawałki EPP. Po moim ostatnim niefartownym lądowaniu lub lepiej to nazwać spadku modelu ułamało mi sie mocowanie kabinki no ale na to sie nie ma wpływu zrobiłem na rzepa. Wrazie byś miał jeszcze jakieś pytania pisz postaram sie odpowiedzieć :)

 

Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulki wkleja się w zależności od zastosowanego silnika. Stosując silnik o wadze około 80 gram nie trzeba ich wklejać. Stosując cięższy silnik trzeba je już wklejać. Ja przy silniku 110 gram wkleiłem dwie i pakiet zaczyna się równo z półką na pakiet. Do klejenia kadłuba polecam klej soudal. Wtedy można sobie spokojnie złożyć te połówki docisnąć taśmą. Przy klejeniu na szybko można kadłub zwichrować. Kabinkę można mocować na magnesy neodymowe zamiast na oryginalne zatrzaski plastikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał a można wiedzieć który bo jest ich co najmniej kilka typów a sam jestem ciekaw który klei elapor.

 

Ja kleiłem to zwykłym Soudalem 66A.

http://www.icmarket.pl/images/Super%20wodoodporny%20poliuretanowy%20klej%20do%20drewna%2066A.JPG

 

 

EPP to elaplor << to jest źle zobacz proszę się nie sugerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał mylisz się elapor to modyfikowany spieniony polistyren .Upraszczając jest rodzajem uelastycznionego styropianu natomiast EPP jest pianką polipropylenową .Jednak bardzo dobrze klei się wszystkimi cjanoakrylami jak i wspomnianymi poliuretanami np soudal.W swoim Easym stosowałem uzupełnienia ubytków pianką EPP na cjanoakryl bez przyspieszacza i wychodził całkiem nieżle.

Natomiast wyrzuciłem różne cięzkie i drogie silniki i dałem dzwonka tower pro z fabrycznym śmigłem koszt (40 zł :D ) i lata już 1,5 roku z aparatem na pokładzie.http://pl.youtube.com/watch?v=mdWBXezb46k

Pozdrowienia Marian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elapor to modyfikowany spieniony polistyren

 

Jeżeli tak jest jak piszecie to dlaczego jest odporny na rozpuszczalniki jak EPP (polipropylen).

Sądzę że bliżej mu do EPP niż do polistyrenu.

 

Co do klejenia

Do klejenia elementów z elaporu użyj lepiej kleju "UHU POR" dostępny w sklepach budowlanych. Klej na kontakt tz. posmaruj klejem obydwa elementy, odczekaj około 10min aż klej wyschnie i składaj. Po przyłożeniu nie dasz rady rozkleić i musisz to zrobić dokładnie za pierwszym razem. Natomiast do wklejania elementów z tworzywa w elapor używaj żywicy lub Distal do szybkiego łączenia (jest bezbarwny) wiąże po 10 min. Distal dostępny w sklepach budowlanych, po stwardnięciu nadaje sie do szlifowania i wiercenia.

UHU POR daje elastyczne połączenie co dobrze współpracuje z miękim materiałem jakim jest elapor z którego jest EasyGlider.

Duże powierznie elaporu możesz też kleić klejem polimerowym (w pomarańczowych buteleczkach), tylko że musisz czekać długo na wyschnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mirek

Jest tak jak napisałem, ale to dla nas modelrzy nie ma to najmniejszego znaczenia ,chyba że dobierałbyś kleje to tego tworzywa.Większość przetwórców tworzyw rozpoznaje nieznany materiał po kolorze płomienie i zapachu.(tabela w książce Formy wtryskowe Zawistewskiego) a modyfikowany polistyren np butadienem to np. znany Ci z różnych obudów ABS.Elapor też jest modyfikowanym PS ale nie wiem czym.

Dla nas ważne czym się klei i jak tnie no i to ,że Elapor po zgnieceniu nie wraca do swojego pierwotnego kształtu tak jak EPP.EPP lepiej absorbuje energię zderzenia niż elapor .Wypróbowałem na siedmiu Aircombatach ESA i modelach z Elaporu -ES,EG i Cularisie.Naromiast Elapor daję możliwość uzyskania gładkich powierzchni

Pozdrowienia Marian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kleiłem mojego ES'a na szybko klejem CA. Po złamaniu, gdy już miejsce poprzedniego klejenia było twarde i nie łapał tego klej CA (nie łapał a tylko zaczynał rozpuszczać EPP), używałem kleju POLIMEROWEGO (jak do depronu). Polimer schnie ok 30min i jest duuuuuuuuuużo czasu na ew. poprawki. Polimer można usunąć ciepłą wodą (w miarę sprawnie) lecz wymaga cierpliwości na związanie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja natomiast zastosowałem rozwiązanie z zestawy PC FOCUS czeskiej firmy Pelikan, tam do montażu połówek kadłuba zastosowali taśmę dwustronną, kupiłem taką cienką w sklepie budowlanym, w efekcie w razie kretowania wymieniam odcinek taśmy na nowy, wszystko trzyma się kupy, główną zaletą tego rozwiązania jest estetyka połączenia, nie ma zasieków itp. :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.