Skocz do zawartości

Ladowarka iCharger iC6 Po malym zwarciu przestala ladowac


balcerseb88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie niechcacy podlaczlem odwrodnie ladowarke do zasilania i poszedl z niej dym po podlaczeniu wydaje sie wszystko ok podlaczam pakiet wciskam start i wyskakuje blad "INPUT VOL ERR" W instrukcji pisze tak "ERRONEOUS SELECTION OF VOLTAGE OF LITHIUM PACK PLEASE CHECK THE VOLTAGE OF THE BATTERY PACK" Czy ktos wie co jest nie tak ? da sie to naprawic prosze o pomoc Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się domyślać że coś ci się spaliło. Najlepiej rozkręć ładowarkę i zaraz obok kabli zasilających ładowarkę powinieneś znaleźć coś nadpalonego. Spróbuj zrobić fotkę i zamieścić a może ktoś udzieli więcej informacji. Ja kiedyś miałem podobnie ale w innej ładowarce i wystarczyło wymienić spalony element i ładowarka już działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Takie ładowarki przeważnie mają na wejściu diode która bieże na siebie cały prąd w przypadku źle podłączonych + i - i pali sie bezpiecznik z zasilaczu a ładowarka jest OK, ale najlepiej zrób fotke jak radził Rafał i wstaw tutaj bedzie łatwiej szkać przyczyny awarii. Gdyby okazało sie ze to dioda to koszt naparawy max. kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Temat odświeżę bo widzę że kolega jeszcze nie napisał czy ładowarka został naprawiona czy nie. Element który spalił się w ładowarce to tranzystor FET niestety nie znalazłem w internecie tego układu po podanym symbolu aczkolwiek ładowarka jest w 60-70% do postawienia kwestia znalezienia zamiennika. Jeśli możesz to podaj dokładny symbol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Mam ładowarkę MYSTERY B6 i przy podłączaniu zasilania wyskakuje mi analogiczny błąd "INPUT VOL ERR". Pierwotknie zasilałem ładowarkę zasilaczem 15V po wyskoczeniu tego komunikatu próbowałem jeszcze 12V, 17V ale bez powodzenia. Taki efekt mi się pojawił po ostatnim ładowaniu pakietu LiPo. Najgrosze jest to, że zmieniałem jakieś ustawienia ładowarki i teraz nie wiem czy ten błąd jest wynikiem zmian w ustawieniach czy też uszkodzenia tranzystora.

Jeżeli może to być kwestia zmian w parametrach, to pytanie czy zna ktoś może sposób na przywrócenie wartości domyślnych

Jeżeli jest to kwestia tranzystora to pytanie czy komus udało się dojśc do tego co to jest za tranzystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zmieniłeś ustawieni dotyczące sygnalizacji napiecia wejsciowego... w niektorych ladowarkach sie da.

Ewentualnie zasilacz, ktory podlaczas nie wyrabia pradowo i mu napiecie siada.

Mozliwe tez ze upaliles cos w ladowarce ale nie do konca. Zmierz napiecie zasilania z podlaczona ladowarka to troche sie wyjasni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei,

1) Zasilać odpada, bo próbowałem przy różnych zasilaczach z akumulatorem samochodowym włącznie i efekt jest ten sam. A dodam, że komunikat z przeraźliwym pipczeniem wyskakuje przy podłączeniu zasilania do ładowarki a nie w momencie uruchomienia ładowania.

2) Zmiana parametrów napięcia podczas ostatniego ładowania - jest to możliwe - no właśnie czy istnieje sposób aby przywrócić wartności domyslne?

 

Zaskakujące jest to że ten komunikat się pojawia tuż po przyłączeniu napiecia i to niezaleznie od tego czy do ładowarki jest podłączony pakiet czy też nie. Aha na wyjściu ładowarki nie ma napięcia. Pobór prąd przy podłączeniu ładowarki ładowarki do zasilacza to ok. 90mA.

 

BTW. Rozebrałem swoją ładowarkę i tu kilka wskazówek:

a) w mojej ładowarce są dwa układy przypominające tranzystory (ale nie od tej strony gdzie zostało zrobione zdjęcie), pierwszy to stabilizator napięcia +5 symbol L7805, drugi to tranzystor MOSFET Z44N przy czym pełny symbol tranzystora to "TBE Z44N IRI 150D" (oba układy w obudoweie TO 220.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś fotka by się zdała.

Niemniej jak powaliło się coś w ustawieniach, to trzeba poszukać przywracania ustawień domyślnych w sieci...

Inaczej chyba niewiele się da zrobić poza odsłaniem do producenta by to zrobił.

Czasami da się wejść do ustawień trzymając naciśnięty któryś z przycisków (lub ich kombinację) podczas włączania zasilania ale UWAGA tak też czasami się wchodzi do KALIBRACJI więc trzeba uważać co sie pojawia na wyświetlaczu i nie naciskać bez potrzeby nic dopóki nie jest się pewnym co i jak.

 

A tak swoja droga zmierz n apięcie na tym stabilizatorku (na we i na wy)... może to coś powie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.