r2r Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Jest to mój pierwszy model z balsy, systematycznie zbieram doświadczenia i postaram się wcielić je w życie w trakcie budowy tego modelu. Plany samolotu Cessna 170A pozyskałem z serwisu Outerzone - http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5332. Oto jego parametry: - rozpiętość 1143 mm - długość 812,80 mm - waga z wyposażeniem 680 g Przeglądając plany i robiąc przymiarki okazuje się, że nie jest to wcale oczywiste, że poszczególne elementy w trakcie budowy będą do siebie pasować idealnie. Wiele jest w tych ogólnodostępnych planach niedoskonałości i niedociągnięć. Takie jest moje spostrzeżenie, czy zgodzicie się z tym? Chcę powiedzieć na wstępie , że nie chcę iść na kompromisy lecz wykonać całą robotę od początku do końca. Może zbyt ambitnie jak na brak doświadczenia, ale myślę, że doświadczenie zdobyte podczas samodzielnej pracy nad jakimkolwiek modelem bardzo wzbogacą modelarską wiedzę. Zresztą moja opinia jest właśnie taka, iż na tym polega istota modelarstwa, jednak przez skomercjalizowanie także tej dziedziny sam sens i idea tego hobby staje się bardzo wypatrzona. Po wielu bojach z wydrukami i parametrami poczyniłem pierwsze prace z arkuszami balsy i klejem CA ... a i wspomnę również, że się nieźle zapier... w palec wskazujący skalpelem :-) jak to zrobiłem do teraz nie wiem, ale BHP ponad wszystko! Wydruki wykonane drukarką laserową przeniesione zostały na arkusze balsy za pomocą metody "termotransferu żelazkiem". Odpowiednio mocne przyciśnięcie żelazka powoduje, że linie cięcia są bardzo dobrze widoczne. Oto kilka fotek na początek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 (...) Oto jego parametry: - rozpiętość 1143 mm - długość 812,80 mm - waga z wyposażeniem 680 g (...) a w jaki sposób wyliczyłeś wagę z wyposażeniem ? Przy tej rozpiętości to zbliżysz się do 1 kg a i może go przekroczysz plany masz pod silnik spalinowy więc wnioskuje również że wziąłeś to pod uwagę budując wersję elektryczną Pozdrawiam i obserwuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 To parametr z planów , zakładana waga z wyposażeniem jak słusznie zauważyłeś z silnikiem elektrycznym i nie uwzględniająca o ile pamiętam serwomechanizmów dla lotek. Zobaczymy finalnie jaką osiągnie wagę mam nadzieję, że będzie na rynku dostępny taki motor, który to pociągnie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Artur. " Istota modelarstwa polega na..... no tej właśnie istocie" Jak by powiedział Ferdek Kiepski. A poważnie - komercjalizacja nie jest tak zła do końca. Bo nie wszyscy którzy lubią latać modelami mają czas aby je zbudować. Ja osobiście uwielbiam " dłubaninę " w balsie, tylko napisz mi gdzie "ukraść" te parę godzin dziennie. Pozdrawiam Włodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Dokładnie Włodku, czas to największe ograniczenie jeśli chodzi o przyjemności. Jednak ogrom przyjemności dzisiejszych czasów (internet, telewizja,komunikacja,pieniądz, zakupy) powoduje, że brakuje nam czasu :-) i koło się zamyka, ale wiesz - warto ukraść (rodzinie, pracy) z życia te minuty na swoje hobby , które daje Ci przyjemność Mam taki dylemat odnośnie statecznika poziomego. Wg planów tak wygląda jego konstrukcja "po złożeniu" zastanawiam się czy zeszlifować to w ten sposób, by krawędź natarcia tworzona była poprzez skos na górnej jego części a dół pozostaje płaski? I czy krawędź natarcia ostra czy od grubości tej która jest, czyli tu 3mm ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Krawędż natarcia zaokrąglij symetrycznie -od góry i dołu -profil stateczników powinien być symetryczny . Nie szlifuj na "ostro" -taka krawędż nie dość że nic nie wniesie do modelu tej wielkości to jeszcze będzie wrażliwa na uszkodzenia . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Statecznik poziomy, a dokładniej jego połówka został pokryty balsą 1mm, na to szpachlówka gdzie konieczne i oszlifowany, dalej preparat Eze-Kote + tkanina 24,5 g. Struktura powierzchni rzeczywiście ładna natomiast element uległ zdeformowaniu. Myślę, że nie przyłożyłem się do dokładności montażu i zastosowania dodatkowego wzmocnienia konstrukcji. Powiększyłem miejsce przeznaczone na pakiet zasilający w kierunku przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Ja,gdy kryję stateczniki/kratownice/ płaskie balsą, kładłem je między dwie szyby do wyschnięcia/były to szyby z barku/.Ja stosowałem balsę 0.8 m/m równolegle do rozpiętości statecznika na klej kazeinowy.Pozwalało mi to na spokojne położenie kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi