Skocz do zawartości

Dziwny problem z Saito 125


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzis 1 raz odpalilem nowego Saito 125. Tak jak polecaja w instrukcji, czyli iglica wykrecona 5 obrotow. Pracowal ok 10' na malych obrotach (czasem przegazowki do ~1/4 gazu) i go zgasilem. Silnik po tym byl tylko minimalnie rozgrzany.

 

Ale jak chcialem odpalic po raz 2, to stalo sie cos dziwnego - rozrusznik nie byl w stanie obrocic silnika !. Wyglada tak jakby mial taka duza kompresje. Rozrusznik mam taki z przekladnia, ktory jest raczej dosc mocny bo podobno uzywaja go nawet do odpalania np. Yamad 140. Prad bralem z akuma samochodu, wiec raczej nie brakowalo :-).

Jak sie wykreci swiece to silnik obraca sie normalnie bez klopotu.

Silnik jest zamontowany odwrotnie, ale probowale tez oppalac w pozycji cylindrem do gory po przekreceniu modelu i to samo.

Paliwo MT 10% nitro.

Macie jakis pomysl ?

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

No to ile razy tak robilem wlasnie, i nic nie dawalo. Robilem nawet cos takiego: odlaczylem wezyk od baku i od tlumika (zeby do silnika nie docieralo zadne paliwo). Pozniej swieca out, krece zeby wylac resztke paliwa, wkrecam swiece i silnik znow przyblokowany... Zeby bylo jasne - da sie go obrocic reka, ale nei rozrusznikiem.

Opublikowano

Mysle ze jednak nie. Probowalem tez uzyc pozyczonego rozrusznika i bylo to samo, z reszta moj jest dobry bo kreci jak zwykle. Pozatym jak obracam smiglo reka to naprawde jest bardzo duzy opor i nie dziwie sie ze rozrusznik nie daje rady. Jak sie wykreci swiece to sie obraca normalnie, lekko, nic nie wskazuje zeby bylo jakies uszkodzenie.

Opublikowano

Miałem kiedyś podobny problem z Fa100, ale tylko przy pierwszym odpaleniu. Musiałem uzyc palca i rekawiczki :) Z tego co mówisz silnik jest zalany, nie ma opcji żeby sie uszkodził zwiekszając kompresję. Tak jak koledzy mówią, kręc bez świecy jakis czas z zakręconą igłą. Potem ją wkręć i spróbuj odpalić nadal jej nie odkręcając. Niech wypali wszystko co ma w sobie. I później juz wyluzuj z katowaniem silnika na ziemi. Wyreguluj wolne, od fabrycznego ustawienia ponad 1 obrót trzeba dokręcić, główna igłe wykręć na około 2 obroty i se lataj. Szkoda czasu silnika i nerwów.

Opublikowano

...że niby zawory nie otwierają się co za każdym pokręceniem wału powoduje ciśnienie zwiększające kompresję?? Uważaj by silnika nie rozsadziło :devil: A na powżnie to raczej zawory nie mają nic wspolnego z twoim problemem.

Opublikowano

Dzieki za rady ale wciaz kiepsko.

Zrobilem tak:

wymontowalem silnik z samloloty, wykrecilem swiece, gaznik, tylny dekiel, wylalem cale paliwo jakie tylko moglo byc w silniku i jestem pewien ze juz go tam wogole nie ma (zostala cieniutka warstwa oleju).

Po zmontowaniu silnik kreci sie tak samo ciezko jak wczesniej. Wogole, co ciekawe, ten silnik ma pierscien, a gdzies czytalem ze Saito nie maja piersciania :crazy:

Zawory wygladaja na sprawne.

Opublikowano

Jesli masz zbyt wysoko zbiornik, to bedzie ci silnik zalewalo, i trzeba obnizyc zbiornik, bo i tak bedziesz mial problemy z regulacja wolnych obr. Saito nie jest tak tolerancyjny jak OS. Jesli silnik nie zachowuje sie w jakis podejrzany sposob, a tylko ma komprese mocniejsza niz bys oczekiwal i rozrusznik rady nie daje (Saito maja zdecydowanie wiekszy stopien sprezania niz OSy, YSy i Magnumy), to naucz sie odpalac silnik z palca. To bajecznie latwe zwlaszcza w pozycji glowica w dół, i znacznie bezpieczniejsze dla silnika i paluszków (tak tak):

http://video.google.pl/videoplay?docid=-2959642351434199495

 

gdzies czytalem ze Saito nie maja piersciania :crazy:

Niektórzy są w błedzie, że AAC i ABC to chromowana tuleja i chromowany tłok bez pierscienia. A rzeczywistosci jest tak, ze te skróty okreslają tylko dobór materiałowy bez wyszczególnienia co jest chromowane a co nie. W przypadku Saito AAC i ABC (starsze silniki) to chromowana jest tuleja, a tłok nie, za to ma pierścien. Z tego wynika inna metoda docierania niż silników AAC/ABC bez pierscienia.

Masz wspaniały silnik o dotrzyj go dobrze, silnik odwdzieczy ci sie wspaniałą pracą przez długie lata :D .

Opublikowano

Heh, no coz, probowalem juz wszystkiego. Uzywalem roznych rozrusznikow (prad z aku auta). Probowalem tez odpalac reka. Oczywiscie upewnialem sie czy silnik nie jest zalany. I nie chce odpalic. To jest dla mnie bardzo dziwne, bo jakas wiedze o silnikach mam, bo pare ich juz mialem.

Przy uzyciu najmocniejszego rozrusznika w koncu silnik sie kreci, ale nie zapala. Oczywiscie sprawdzilem swiece, klips, etc. Mam wrazenei jakby zapalal na ulamek sekundy i gasl.

 

 

A nie wiecie do kogo moze mozna by wyslac taki silnik zeby go sprawdzil? Moze jednak jest jakos uszkodzony.

Jeszzce raz dzieki za pomoc.

Opublikowano

W swoim 2 takcie mialem podobna sytuacje .Tzn silnik mial tak duza kompresje ze niechcial zapalic .Tzn mieszanka wybuchala ale niestarczalo mocy na dalsze obroty.Krecilem smiglem podajze z 2 godziny az wkoncu zapalil.Pochodzil z 5 min.I od tamtego czasu pali coraz lepiej.Mysle ze silnik masz wporzadku aczkolwiek tlok jest tak spasowany z cylindrem ze ciezko sie kreci smiglem .Dlatego radze lepiej poobracaj jeszcze sprobuj moze odpali.Jak zaskoczy to juz dalej bedzie z gorki

Opublikowano

Julek, zdejmij pokrywy zaworów, wykręć jeszcze raz świecę i kręć wałem. Zobacz czy oba zawory poruszają się prawidłowo. Czy podczas pierwszego etapu docierania silnik nie zdechł nagle i niespodziewanie? Może faktykos jakiś problem z rozrządem masz.

Opublikowano

Czy silnik "kopie" jak obracasz smiglem? Czy silnik stawia jakis inny opór niz ten wynikajacy z kompresji? Najlepiej przymocuj silnik do deski i przepal go na desce/hamowni. Masz wtedy duzo wieksza kontrole nad tym co sie dzieje niz w obudowanym modelu. Przypuszczam, ze to jakis zupelnie prozaiczna przyczyna wynikajaca z tego ze Saito sa nieco bardziej wymagajace jesli chodzi o instalacje paliwową. Poza tym silnik jest niedotarty (czy tak?), więc moze kaprysic i tym bardziej warto go dotrzec na hamowni. OS lata wyjety prosto z pudelka, Saito trzeba dotrzec.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.