Skocz do zawartości

Silnik do Wicherka 50


Piotr21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pekinie dziękuję za podpowiedzi.

Moim zamiarem było zwiększenie sztywności skrzydła na skręcanie.

Ale te wzmocnienia jej nie zwiększają.(konsultacja pan Wojtek z Marvio)

Na uginanie się płata w tum wypadku nie ma potrzeby wzmocnień,płat jest bardzo mocny dzięki pólżeberkom nosowym.

Ale jeszcze raz dziękuję.

Drugi sposób nie jest elegancki ,ale dużo prostszy w wykonaniu (wkleja się kawałki balsy , a potem szlifuje do obrysu skrzydła).

Jeszcze pytanie do  Olo

Z jak grubej sklejki dałeś to wzmocnienie pod podwozie?

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-61308200-1432843382_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ,nie zmienia się koni w trakcie przeprawy.

A na postawione pytanie : co wybrać nadal nie otrzymałem odpowiedzi.

1. Zwykła żarówka (Super Tigre G 61 Ring)

2. Czterosuw ( ASP 61 lub 70)

3. Benzyna  (Evolution 10 GX)

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma sklejki która wzmacnia kadłub w okolicy podwozia.

Druty podwozia przenoszą całe obciążenie na W1,W2 poprzez przyklejone do nich twarde klocki.

Małe zamieszanie z tymi rysunkami myślałem że wiesz jakie potrzebne jest. wzmocnienie na wyginanie skrzydła a jakie na skręcanie.

A pół żeberka to są raczej do lepszego odwzorowania profilu skrzydła po jego oklejeni i może trochę działają jako wypełnienie między dźwigarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam\

Dzisiaj udało mi się wkleić wzmocnienie przodów żeber kadłuba i zacząłem  szlifować do kształtu.

Następnie moja lepsza połówka znalazła mi inne zanęcie

Najpierw koszenie trawnika (12a).

A potem...

To na dzień dziecka dla mojego prawie 8 miesięcznego wnuka

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-15516500-1432921271_thumb.jpg

post-8829-0-91448800-1432921298_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj dotarła przesyłka z silnikiem ,kołami i blachą na podwozie .

Wicherek dostanie takie Saito 72 (1,2 KM) i koła balonowe 125 mm(ma startować l lądować na trawie ).Bardzo  mi zależało na wersji Golden Knight , której produkcja jest zakończona  :angry: . Prezentuje się moim zdaniem nieźle :) . A najważniejsze że jako jedyny czterosuw tej wielkości mieści się bez przesuwania pierwszej wręgi (długość z gaźnikiem do piasty śmigła 104 mm  a  ASP  70 to 119 mm). Ciekawe czy Olo będzie zadowolony ?

Kołami zainspirowała mnie pewna odmiana Super Cub .

Aha.Jeszcze pytanie do OLO .Jaki skłon silnika dałeś i ile w prawo

 

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-84261800-1433165161_thumb.jpg

post-8829-0-15548600-1433165191_thumb.jpg

post-8829-0-28303400-1433165226_thumb.jpg

post-8829-0-54273000-1433168649_thumb.jpg

post-8829-0-11414500-1433174731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym wdzięczny, bo wydaje mi się ,ze 5 stopni w dól w oryginale to trochę przesada.Ja bym optował za 3 stopniami.(tak ma Senior Telemaster  w koncepcji podobny do Wicherka). W prawo to 1,5 góra 2 stopnie.

A właśnie wyciąłem ze sklejki 4 mm dwa kawałki na łoże i skleiłem Epidianem 53. Mam czas do jutra aż żywica ....

Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sprawdziłem i policzyłem :) to mam 3 stopnie w dół i 2 w bok.

Tak latałem krótko po oblocie potem zrobiłem mix silnik i ster wysokości a to dobrze prostuje lot a prędkość rośnie.

Do oblotu wychyl w dół i w bok a potem sobie to poprawisz w zależności od sposobu ja będziesz latał i dopasujesz to do tego silnika.

Piotrek jakie masz radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po rodzinnie spędzonym długim wikendzie wziąłem się choć trochę do roboty.

Wręga silnikowa (2 x 4 mm porządna sklejka) wklejona (żywica 30 min ).

Skłon 4 stopnie w dół , 2 stopnie w prawo.

Trochę przesadziłem z ilością żywicy , ale to wręga silnikowa !

Odczekałem 1,5 godziny i oczywiście pierwsza przymiarka silnika.

Wszystko pasuje jak ulał bez przesuwania I wręgi   :) .

Mam pytanie.

Posiadam rozwiertak do śmigieł ale 6 i 8 mm, a mój Saito ma wał 7 mm. Czy rozwiercenie śmigła z 6 mm na 7 mm  wiertłem do metalu to dobry pomysł ?

Pozdrawiam

 

Piotr.

post-8829-0-78978400-1433889804_thumb.jpg

post-8829-0-98727500-1433889841_thumb.jpg

post-8829-0-03565400-1433889869_thumb.jpg

post-8829-0-62857900-1433889891_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.