Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pekinie dziękuję za podpowiedzi.

Moim zamiarem było zwiększenie sztywności skrzydła na skręcanie.

Ale te wzmocnienia jej nie zwiększają.(konsultacja pan Wojtek z Marvio)

Na uginanie się płata w tum wypadku nie ma potrzeby wzmocnień,płat jest bardzo mocny dzięki pólżeberkom nosowym.

Ale jeszcze raz dziękuję.

Drugi sposób nie jest elegancki ,ale dużo prostszy w wykonaniu (wkleja się kawałki balsy , a potem szlifuje do obrysu skrzydła).

Jeszcze pytanie do  Olo

Z jak grubej sklejki dałeś to wzmocnienie pod podwozie?

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-61308200-1432843382_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No cóż ,nie zmienia się koni w trakcie przeprawy.

A na postawione pytanie : co wybrać nadal nie otrzymałem odpowiedzi.

1. Zwykła żarówka (Super Tigre G 61 Ring)

2. Czterosuw ( ASP 61 lub 70)

3. Benzyna  (Evolution 10 GX)

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

U mnie nie ma sklejki która wzmacnia kadłub w okolicy podwozia.

Druty podwozia przenoszą całe obciążenie na W1,W2 poprzez przyklejone do nich twarde klocki.

Małe zamieszanie z tymi rysunkami myślałem że wiesz jakie potrzebne jest. wzmocnienie na wyginanie skrzydła a jakie na skręcanie.

A pół żeberka to są raczej do lepszego odwzorowania profilu skrzydła po jego oklejeni i może trochę działają jako wypełnienie między dźwigarami.

Opublikowano

Dzięki Olo

Myślę ,że porządna skleja 4 mm (nie z tamtego sklepu na B) ) wystarczy.Zastanawiałem się nad 6 , ale 4 mam już dopasowaną i wklejoną.Można jeszcze dodać 2.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Sklejka pewnie też wytrzyma tylko od środka kadłuba wklej listwy kwadratowe do wręg i boków kadłuba żeby zrobić większą powierzchnię styku :)

Opublikowano

Powiedzmy że niezły :)

Tak samo mam mocowanie drutów podwozia w SP-OLO i też się sprawdziło chociaż może nie do końca bo startuję z asfaltu,betonu a na trawniku jest gorzej :)

Opublikowano

Witam\

Dzisiaj udało mi się wkleić wzmocnienie przodów żeber kadłuba i zacząłem  szlifować do kształtu.

Następnie moja lepsza połówka znalazła mi inne zanęcie

Najpierw koszenie trawnika (12a).

A potem...

To na dzień dziecka dla mojego prawie 8 miesięcznego wnuka

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-15516500-1432921271_thumb.jpg

post-8829-0-91448800-1432921298_thumb.jpg

Opublikowano

Niech szlag jasny ...

Godzina roboty i wynik (chiński produkt  :P )

To jest modelarstwo !

Ale ,żeby nie było.Jest samolot !!!

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-71158900-1432930216_thumb.jpg

post-8829-0-46449300-1432930784_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Dzisiaj dotarła przesyłka z silnikiem ,kołami i blachą na podwozie .

Wicherek dostanie takie Saito 72 (1,2 KM) i koła balonowe 125 mm(ma startować l lądować na trawie ).Bardzo  mi zależało na wersji Golden Knight , której produkcja jest zakończona  :angry: . Prezentuje się moim zdaniem nieźle :) . A najważniejsze że jako jedyny czterosuw tej wielkości mieści się bez przesuwania pierwszej wręgi (długość z gaźnikiem do piasty śmigła 104 mm  a  ASP  70 to 119 mm). Ciekawe czy Olo będzie zadowolony ?

Kołami zainspirowała mnie pewna odmiana Super Cub .

Aha.Jeszcze pytanie do OLO .Jaki skłon silnika dałeś i ile w prawo

 

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-84261800-1433165161_thumb.jpg

post-8829-0-15548600-1433165191_thumb.jpg

post-8829-0-28303400-1433165226_thumb.jpg

post-8829-0-54273000-1433168649_thumb.jpg

post-8829-0-11414500-1433174731_thumb.jpg

Opublikowano

Ładny gips,engin jest po prostu za dobry na tego Wicherka :)

Silnik mam i do dołu i w bok ale nie pamiętam po ile stopni.

Ustawię kadłub w poziomie zamiast śmigła założę listwę i spróbuję to pomierzyć.

Opublikowano

Byłbym wdzięczny, bo wydaje mi się ,ze 5 stopni w dól w oryginale to trochę przesada.Ja bym optował za 3 stopniami.(tak ma Senior Telemaster  w koncepcji podobny do Wicherka). W prawo to 1,5 góra 2 stopnie.

A właśnie wyciąłem ze sklejki 4 mm dwa kawałki na łoże i skleiłem Epidianem 53. Mam czas do jutra aż żywica ....

Piotr.

Opublikowano

Witam

Mam pytanie.

Czy im większa moc silnika  ,to skłon w dół powinien być większy , czy mniejszy.

Piotr

Opublikowano

Z tego co sprawdziłem i policzyłem :) to mam 3 stopnie w dół i 2 w bok.

Tak latałem krótko po oblocie potem zrobiłem mix silnik i ster wysokości a to dobrze prostuje lot a prędkość rośnie.

Do oblotu wychyl w dół i w bok a potem sobie to poprawisz w zależności od sposobu ja będziesz latał i dopasujesz to do tego silnika.

Piotrek jakie masz radio?

Opublikowano

Witam

 

Radio Futaba T 8J (pelny kompuer , można miksować co się chce ).

Wyciąlem pod silnik 2 stopnie w prawo.

W dół daję 4 stopnie.

Wielkie dzięki za poradę  :)

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Witam

Po rodzinnie spędzonym długim wikendzie wziąłem się choć trochę do roboty.

Wręga silnikowa (2 x 4 mm porządna sklejka) wklejona (żywica 30 min ).

Skłon 4 stopnie w dół , 2 stopnie w prawo.

Trochę przesadziłem z ilością żywicy , ale to wręga silnikowa !

Odczekałem 1,5 godziny i oczywiście pierwsza przymiarka silnika.

Wszystko pasuje jak ulał bez przesuwania I wręgi   :) .

Mam pytanie.

Posiadam rozwiertak do śmigieł ale 6 i 8 mm, a mój Saito ma wał 7 mm. Czy rozwiercenie śmigła z 6 mm na 7 mm  wiertłem do metalu to dobry pomysł ?

Pozdrawiam

 

Piotr.

post-8829-0-78978400-1433889804_thumb.jpg

post-8829-0-98727500-1433889841_thumb.jpg

post-8829-0-03565400-1433889869_thumb.jpg

post-8829-0-62857900-1433889891_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.