olo Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Wg.mnie 1 a tak jak w 2 to nie robiłem jeszcze w żadnym moim skrzydle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Witam Pekinie dziękuję za podpowiedzi. Moim zamiarem było zwiększenie sztywności skrzydła na skręcanie. Ale te wzmocnienia jej nie zwiększają.(konsultacja pan Wojtek z Marvio) Na uginanie się płata w tum wypadku nie ma potrzeby wzmocnień,płat jest bardzo mocny dzięki pólżeberkom nosowym. Ale jeszcze raz dziękuję. Drugi sposób nie jest elegancki ,ale dużo prostszy w wykonaniu (wkleja się kawałki balsy , a potem szlifuje do obrysu skrzydła). Jeszcze pytanie do Olo Z jak grubej sklejki dałeś to wzmocnienie pod podwozie? Pozdrawiam Piotr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Czy nie zmienić tytułu wątku? Bo on juz nie jest tylko o silniku :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 No cóż ,nie zmienia się koni w trakcie przeprawy. A na postawione pytanie : co wybrać nadal nie otrzymałem odpowiedzi. 1. Zwykła żarówka (Super Tigre G 61 Ring) 2. Czterosuw ( ASP 61 lub 70) 3. Benzyna (Evolution 10 GX) Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 U mnie nie ma sklejki która wzmacnia kadłub w okolicy podwozia. Druty podwozia przenoszą całe obciążenie na W1,W2 poprzez przyklejone do nich twarde klocki. Małe zamieszanie z tymi rysunkami myślałem że wiesz jakie potrzebne jest. wzmocnienie na wyginanie skrzydła a jakie na skręcanie. A pół żeberka to są raczej do lepszego odwzorowania profilu skrzydła po jego oklejeni i może trochę działają jako wypełnienie między dźwigarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Dzięki Olo Myślę ,że porządna skleja 4 mm (nie z tamtego sklepu na ) wystarczy.Zastanawiałem się nad 6 , ale 4 mam już dopasowaną i wklejoną.Można jeszcze dodać 2. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Sklejka pewnie też wytrzyma tylko od środka kadłuba wklej listwy kwadratowe do wręg i boków kadłuba żeby zrobić większą powierzchnię styku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Myślę , że to dobry pomysł. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Powiedzmy że niezły Tak samo mam mocowanie drutów podwozia w SP-OLO i też się sprawdziło chociaż może nie do końca bo startuję z asfaltu,betonu a na trawniku jest gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Witam\ Dzisiaj udało mi się wkleić wzmocnienie przodów żeber kadłuba i zacząłem szlifować do kształtu. Następnie moja lepsza połówka znalazła mi inne zanęcie Najpierw koszenie trawnika (12a). A potem... To na dzień dziecka dla mojego prawie 8 miesięcznego wnuka Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Niech szlag jasny ... Godzina roboty i wynik (chiński produkt ) To jest modelarstwo ! Ale ,żeby nie było.Jest samolot !!! Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Witam Dzisiaj dotarła przesyłka z silnikiem ,kołami i blachą na podwozie . Wicherek dostanie takie Saito 72 (1,2 KM) i koła balonowe 125 mm(ma startować l lądować na trawie ).Bardzo mi zależało na wersji Golden Knight , której produkcja jest zakończona . Prezentuje się moim zdaniem nieźle . A najważniejsze że jako jedyny czterosuw tej wielkości mieści się bez przesuwania pierwszej wręgi (długość z gaźnikiem do piasty śmigła 104 mm a ASP 70 to 119 mm). Ciekawe czy Olo będzie zadowolony ? Kołami zainspirowała mnie pewna odmiana Super Cub . Aha.Jeszcze pytanie do OLO .Jaki skłon silnika dałeś i ile w prawo Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Heh, gdyby Wilcze Laski były w tym roku, to sukces murowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Niestety ja raczej nigdzie nie jeżdżę. Wicherek ma latać u mnie na wsi na łące. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Ładny gips,engin jest po prostu za dobry na tego Wicherka Silnik mam i do dołu i w bok ale nie pamiętam po ile stopni. Ustawię kadłub w poziomie zamiast śmigła założę listwę i spróbuję to pomierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Byłbym wdzięczny, bo wydaje mi się ,ze 5 stopni w dól w oryginale to trochę przesada.Ja bym optował za 3 stopniami.(tak ma Senior Telemaster w koncepcji podobny do Wicherka). W prawo to 1,5 góra 2 stopnie. A właśnie wyciąłem ze sklejki 4 mm dwa kawałki na łoże i skleiłem Epidianem 53. Mam czas do jutra aż żywica .... Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam Mam pytanie. Czy im większa moc silnika ,to skłon w dół powinien być większy , czy mniejszy. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Z tego co sprawdziłem i policzyłem to mam 3 stopnie w dół i 2 w bok. Tak latałem krótko po oblocie potem zrobiłem mix silnik i ster wysokości a to dobrze prostuje lot a prędkość rośnie. Do oblotu wychyl w dół i w bok a potem sobie to poprawisz w zależności od sposobu ja będziesz latał i dopasujesz to do tego silnika. Piotrek jakie masz radio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam Radio Futaba T 8J (pelny kompuer , można miksować co się chce ). Wyciąlem pod silnik 2 stopnie w prawo. W dół daję 4 stopnie. Wielkie dzięki za poradę Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Witam Po rodzinnie spędzonym długim wikendzie wziąłem się choć trochę do roboty. Wręga silnikowa (2 x 4 mm porządna sklejka) wklejona (żywica 30 min ). Skłon 4 stopnie w dół , 2 stopnie w prawo. Trochę przesadziłem z ilością żywicy , ale to wręga silnikowa ! Odczekałem 1,5 godziny i oczywiście pierwsza przymiarka silnika. Wszystko pasuje jak ulał bez przesuwania I wręgi . Mam pytanie. Posiadam rozwiertak do śmigieł ale 6 i 8 mm, a mój Saito ma wał 7 mm. Czy rozwiercenie śmigła z 6 mm na 7 mm wiertłem do metalu to dobry pomysł ? Pozdrawiam Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi