ZKA Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Gdyby tak było z tą sztywnością kadłuba to nikt nie stosowałby napinania cellonem przyszytego lub przyklejonego do rozpórek płótna... Cięgna krzyżowe, owszem usztywniają zasadniczo kratownicę ale kratownica to jeszcze nie kadłub. Dopiero zamknięta poprzez oklejenie płótnem bryła (kratownica, wręgi, półwręgi i podłużnice) stanowi kadłub a jej sztywność zależy od sztywności ścianek czyli płótna...Ale to tylko teoria jest. No tak ale co z Lublinem ter i G w których poszycie było sznurowane w celu możliwości podglądu stanu kratownicy .? Naprężenie pokrycia cellonem miało też na celu zmniejszenie oporów aerodynamicznych , zabezpieczenie przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi oraz zmniejszenie palności pokrycia przez dodanie do ostatniej warstwy cellonu specjalnego modyfikatora . Tak pisali w instrukcjach ... ale to było przed wojną Krzysztofie mówisz i masz Przednie podparcie statecznika , inne niż w RXIIIc i ter - tam windka zmiany kąta zaklinowania statecznika napędzała dwa popychacze po bokach. W "D" śruba windki jest połączona od razu ze statecznikiem Tylne podparcie i jdenocześnie oś obrotu statecznika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Witam serdecznie Tak z cicha pękł , a tu robota modelarska najwyższej próby. Trzymam kciuki za ukończenie budowy i oczywiście kibicuję. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Mam od kolegi samodzielnie wykonane plany tego samolotu i zamierzam go kiedyś zrobić. Tylko nie jako makietę. No może pół. Teraz pytanie. Jak wyginałeś dolne listwy podłużne na kadłub, aby prostując się nie wyginały górnych i trzymały fason? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Kratownice kadłuba były gięte i klejone na desce wg.wyrysowanego wzoru . Zachowanie właściwego kształtu zapewniły skośne rozpórki które nie pozwoliły na odkształcenie się podłużnic po zdjęciu z szablonu ,Niestety zdjęć obrazujących ich wykonanie nie ma , ponieważ nie planowałem umieszczania relacji na forum . Ponieważ jestem zajęty innym projektem ( regaty SPA 2016)postępy w budowie znikome, aby jednak pokazać że temat nie umarł kilka zdjęć tego co w wolnych chwilach udało się zrobić . Niestety poważnie Lublinem będę mógł się zająć po zakończonych regatach t.j. w styczniu przyszłego roku . Do tego czasu relacje z budowy będą sporadyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 witam co do regat ,jesteś już zgłoszony do startu czy dopiero będziesz dopisywał się do listy startowej ? a przepraszam własnie znalazłem cię z bratem jak mniemam zamierzam od pana Maderskiego budować Pasje 925 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 witam co do regat ,jesteś już zgłoszony do startu czy dopiero będziesz dopisywał się do listy startowej ? a przepraszam własnie znalazłem cię z bratem jak mniemam zamierzam od pana Maderskiego budować Pasje 925 Kacper to syn . Pasja 925 to duże wyzwanie .Życzę powodzenia w budowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Kacper to syn . Pasja 925 to duże wyzwanie .Życzę powodzenia w budowie a to przepraszam myślałem że brat myślałem też o SPA może za jakieś 2, 3 lata coś pomyśle na tym jak znajdę miejsce do budowania to będę brał się za PASJE narazie brak miejsca chyba że do polski zjadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Cześć Zbyszku, imponujący model! Mam pytanko - Czy możesz podać namiar na te "zapięcia" które pokazałeś w poście #24? albo podać wymiary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam po przerwie , jak pisałem wcześniej była ona spowodowana przygotowaniami i udziałem w regatach SpA 2016 (Setką przez Atlantyk) . ponieważ swoją część trasy mam już za sobą (niestety ) i jestem w kraju , czas wrócić do Lublina . Myślę , że już niedługo będę mógł pokazać kolejne etapy budowy modelu . Wojtku , zapięcia są mojej "produkcji " długość zapięcia to ok. 18 mm. Gdyby ktoś był zainteresowany regatami to tutaj można znaleźć informacje http://maderski.pl/blog/index.php 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Zawsze podziwiałem żeglarzy z małych łódek że ważą się na takie wyczyny. A jeszcze solo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 28 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Witam Kolegów po dłuugiej przerwie w relacjonowaniu postępów z budowy modelu . Od ostatniego wpisu upłynęły cztery lata , ale projekt żyje i powoli posuwa się do przodu . Na początek kilka zdjęć : napęd steru wysokości Ramki przyrządów pokładowych Busola I tablica przyrządów prawie w komplecie - brak chyłomierza i przyrządu po prawej stronie , niestety nie wiem jakiego , na zdjęciu kabiny z instrukcji obsługi R XIII D ten przyrząd jest nieczytelny ☹️ Myślę że jak na pierwszy post po tak długiej przerwie tyle informacji wystarczy . Pozdrawiam wszystkich Zbyszek 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Witam w Nowym Roku i życzę kolegom wszystkiego najlepszego . Dzisiaj kilka elementów wyposażenia kabiny , a mianowicie układ sterowania . Na początek orczyki pilota i strzelca : Drążek pilota i strzelca ( luzem ) Drążek strzelca na swoim miejscu : Widok na rolki prowadzące linki do steru wysokości: I wszystkie elementy sterowania razem : Ponieważ w Monografii Lublina A.Glassa te elementy są błędnie przedstawione☹️ przy ich wykonaniu korzystałem z zamieszczonej w 11 numerze magazynu Mini Replika "Instrukcji samolotu Lublin R.XIII -D" . T o samo dotyczy tablicy przyrządów . 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. ZKA Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Kolejne postępy w budowie . Kadłub został pokryty koveralem i zaimpregnowany maska silnika i osłony dostały nity , a osłony dodatkowo zapięcia osłona kabiny pilotów również została ,,przynitowana" do kratownicy 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 19 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2021 Ponieważ nabyłem drogą kupna drukarkę 3D to postanowiłem wydrukować magazynki do karabinu strzelca . W czasie gdy drukarka robiła swoje - tz. drukowała ? ja wykonałem pojemnik (magazyn) na te magazynki . wykonałem je z blachy AL. i magazynki na swoim miejscu następnym elementem będzie pokrywa zbiornika paliwa . 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. ZKA Opublikowano 28 Marca 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Jak napisałem wyżej wziąłem się za wykonanie luku (pokrywa to jednak złe określenie ☹️) który służył do awaryjnego zrzutu zbiornika paliwa , a ja przez ten otwór będę pakował całą elektronikę . Luk wykonany jest też z blachy aluminiowej 0,3 mm. , zrobiłem go przy pomocy matrycy i stempla . matryca wykonana na cały luk , stempel na pojedynczy element . . Pierwsza próba wypadła ? blacha za mało odpuszczona , ale po kilku próbach efekt końcowy jest właściwy . 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 W dniu 28.11.2020 o 23:23, ZKA napisał: I tablica przyrządów prawie w komplecie - brak chyłomierza i przyrządu po prawej stronie , niestety nie wiem jakiego , Wszystko wskazuje na to, że tam powinien być po prostu zegarek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZKA Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 11 godzin temu, kesto napisał: Wszystko wskazuje na to, że tam powinien być po prostu zegarek. Chyba masz rację , ramka już jest teraz tylko dobrać odpowiedni werk ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. ZKA Opublikowano 31 Grudnia 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2023 Dzień dobry w ostatnim dniu roku . Lublin większość czasu "leżakuje" a postępy są mało widoczne . Dlatego nie pokazywałem ich na forum . Ale żeby pokazać że projekt jeszcze żyje postanowiłem się kolegom przypomnieć . Z rzeczy bardziej widocznych to kamuflaż , na dzisiaj na skrzydłach i statecznikach. Kadłub będzie następny bo jest kilka rzeczy do dokończenia . Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku dla wszystkich modelarzy i nie tylko , wielu sukcesów i zadowolenie ze swojego hobby . Zbyszek 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi