mar.nod Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 TeBe. Dzięki, czy wzmacniać tym czymś, czy po prostu sprayem po piance? zalesvw Dzięki Bogu byłem zajęty i nie dokończyłem tych kątów. Tylko co teraz( pamiętacie !!! ja się na tym nie znam)
sławek Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 A mnie dziwi ustawienie usterzenia na dodatnim kącie względem skrzydła ale tak latał nawet Wicherek ze swoim płaskowypukłym statecznikiem poziomym i szczerze kupę lat dłubie -stosuje tylko kąty ujemne, ale tego układu stosowanego przez Pana Wieslawa S. nie kumam .Dla mnie to "odwrócony układ kaczki" Mogę tylko gdybać teorie : -SC -w lub za środkiem obojętnej stateczności profilu -czyli dosyć tylni (SC w-g tabelki od Darka nie wskazuje na to a i profil w RWD to nie CLARC Y ) ?? -Większa siła równoważąca efekt zadzierania od mocy silnika -wydaje mi się że po zgaszeniu silnika trzeba mocno ciągnąć drążek wysokości do siebie w locie szybowym ?? -Większa wrażliwość na stery ?? -Na pewno większa siła nośna W modelu zaprojektowanym już od podstaw jako model RC czyli RWD9 Pan Wiesław stosował już kąty ujemne .
mar.nod Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Witam kolegów. Byłbym skłonny zagłosować na Sławka. Z tego co przeczytałem, zwłaszcza, przy budowie Camela, pamiętam, że oś skrzydła i statecznika poziomego były zbieżne. (przecinały się) Co oznacza, że skrzydło na plusie(+), a poziomy na minusie(-). W Camelu to chyba było coś koło + 3 stopnie (skrzydło). Po to zrobiłem ruchomy statecznik. (odkurzę , to pokażę kilka zdjęć)
TeBe Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 TeBe. Dzięki, czy wzmacniać tym czymś, czy po prostu sprayem po piance? Tak, one są przewidziane do natrysku wprost na piankę.
mar.nod Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Dzięki TeBe. Składam zamówienie. Masz jakiś pomysł na malowanie. KONKURS Pomysł na malowanie RWD5bis Nagrodą są akumulatory REDOX 900mAh 20C 2 szt. Jak pomysł będzie naprawdę ciekawy dorzucam ładowarkę. Wszystko nówki Młodzieży kredki w ręce. Sławku piszesz czasami o locie ślizgowym, albo swobodnym,(jakoś tak). Czy to znaczy, że samolot(czytaj model) powinien się unosić, czy szukać kreta. Od czego to zależy? ( jakby sobie leciał, to było by ok, nie trzeba by było go kleić. Ale to chyba tak nie działa)
sławek Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Miałem na myśli lot bez napędu -na którym możesz szybować po uzyskaniu odpowiedniej wysokości-oszczędność prądu -dłuższy lot (uzależnione od właściwości szybowych modelu) , -lądowanie- nie potrzeba nam przecież prędkości i szkoda śmigła , -lub wystąpi gdy regulator (zawarty w nim układ BEC) odetnie zasilanie od silnika (tylko od silnika ) przy spadku napięcia na pakiecie . Na wznoszenie wtedy nie licz to nie szybowiec termiczny czy zboczowy -model będzie (powinien) pod łagodnym kątem schodzić do ziemi ,możliwe że będzie inaczej reagował -będzie mniejszy efekt zadzierający model do góry jeśli był za mały pochył silnika ,będzie trochę leniwszy na stery ....będzie cichy
TeBe Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Dzięki TeBe. Składam zamówienie. Masz jakiś pomysł na malowanie. KONKURS Pomysł na malowanie RWD5bis Nagrodą są akumulatory REDOX 900mAh 20C 2 szt. Jak pomysł będzie naprawdę ciekawy dorzucam ładowarkę. Wszystko nówki Młodzieży kredki w ręce. W zasadzie to wyboru wielkiego nie masz. Jeśli to ma być makieta TEGO samolotu, to malowanie jest tylko jedno.
sławek Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Chyba że nie będzie to BIS to oferta malowań rośnie (kwestia domalowania dodatkowych szyb na burtach i z Bisa mamy zwykle RWD 5 ) Prywatnie jestem wrogiem zbytniej dowolności w malowaniu modelu przy którym włożyło się swoją prace by uzyskać jakieś podobieństwo by potem zepsuć efekt ostateczny .
mar.nod Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Jak pisałem RWD jest wzorem Mam nadzieję, że będzie podobny, ale to tylko trenerek ma być Z szacunku nie ośmielę się napisać na nim RWD Obraził bym kolegów, którzy robią redukcję Dlatego ten konkurs. Ma być śmiesznie i wesoło, czyli to co w modelarstwie najpiękniejsze, zabawa. Sławku Z lotem zrozumiałem. Muszę to przeanalizować,nie wszystko łapię od razu( może inaczej - rozumie, tak do końca). Jeśli masz jakiś pomysł na malowanie, Przekażesz wygraną jakiemuś potrzebującemu modelarzowi.
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Inspiracje (zdjęcia z netu) Przyszły mi do głowy jeszcze szkielet ryby (biały na czarnym tle) i motyw muru ceglanego.
mar.nod Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 Ten ostatni coś jak Panda, no..... Czekam na dalsze propozycje. Bartku same plusy, ładne, tanie bo tylko dwa kolory, wsparcie dla tych od FI... coś tam. Prowadzisz. Myślę, że będziesz miał godnych konkurentów. Ten pierwszy coś jak Orka, trochę agresywny, ale.....
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Dla jasności: nie biorę udziału w konkursie . 1
mar.nod Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Witam. Wkleiłem rurki balonikowe w stateczniki, wywierciłem i włożyłem drugi patyczek. Jeszcze nie wkleiłem, przy składaniu (chyba nie utrzymałem osiowości, równoległości w statecznikach) lekko pręży i potrzeba trochę siły, by doszły do kadłuba. Myślę, że podetnę troszkę i wkleję patyk w kadłub z zamontowanymi statecznikami. Powinno pomóc . Mam w domu farbę: biała, alkidowa, połysk. Można tym malować? Wygląda, że geometria jest OK. Linią samolotu dla tego modelu jest chyba linia mocowania skrzydła i w/g niego powinienem sprawdzić ile stopni mam na statecznikach. Na zdjęciach widać jak kołek przedni się zwęża . .
mar.nod Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Opublikowano 13 Maja 2015 Naprężenia zbyt duże. Pozbyłem się pierwszego (z przodu) patyczka. Powiększę otwór to powinno pomóc, resztę wypełni soudal.(ta dzisiejsza chemia, tyle nam pomaga). Foam Armor to naprawdę fajna substancja, ale kłaść ją tuż przed malowaniem. Jak uznamy, że wszystko doszlifowane. Nabiera gładzi, ale nie bardzo daje szlifować piankę. To tak jako technologia. Co z tą moją linią samolotu, dobrze myślę czy nie? Jeszcze raz, Dolna linia skrzydła jest osią samolotu?
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Moim zdaniem, osią bazową (bo to chyba o nią chodzi) jest linia od osi silnika do..., no właśnie, tu jest różnie, czasem przechodząca przez statecznik poziomy, czasem poniżej. Nie słyszałem, by linia bazowa była odnoszona do płata.
olo Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Na planie RWD jest ta linia. Palcem nie pokażę ale chyba znajdziesz?
TeBe Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Z tą linią bazową to są jaja. Jeśli konstruktor jej nie zaznaczył, to trzeba ją sobie jakoś wymyślić. Proponuję zrobić tak: 1. Wyznaczyć tzw. chord profilu, czyli linię przechodzącą przez czubek krawędzi natarcia i krawędź spływu. Będzie to inna linia niż przechodząca przez dolną płaszczyznę profilu płasko-wypukłego. 2. Ustalić arbitralnie, że kąt zaklinowania skrzydła ma wynosić około 2 stopni, bo profil jest clarkopodobny. 3. Narysować linię przechodzącą przez środek śmigła, nachyloną w stosunku do linii chordu o 2 stopnie. Będzie to oś bazowa kadłuba. 4. Narysować linię nachyloną o 1,5 stopnia w stosunku do linii bazowej kadłuba. Do tej linii ma być równoległa oś symetrii profilu statecznika poziomego. 5. Narysować linię przechodzącą przez oś śmigła i nachyloną w stosunku do linii bazowej kadłuba o około 4 stopnie. Oś silnika powinna być rónoległa do tej linii, czyli wyznaczamy tzw. skłon silnika. Musi latać przy wyważeniu na 30% cięciwy skrzydła :-)
olo Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Z tą linią bazową to są jaja. Jeśli konstruktor jej nie zaznaczył, to trzeba ją sobie jakoś wymyślić. Proponuję zrobić tak: Zaznaczył tylko nie każdy to widzi. Nie rób takich wynalazków bo po co odkrywać rzeczy odkryte?
Rekomendowane odpowiedzi