Skocz do zawartości

RWD5bis depron w/g Schier-a


mar.nod
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie dziwi ustawienie usterzenia na dodatnim kącie względem skrzydła  ale tak latał nawet Wicherek ze swoim płaskowypukłym statecznikiem poziomym i szczerze kupę lat dłubie -stosuje tylko kąty ujemne,  ale tego układu stosowanego przez  Pana Wieslawa S.  nie kumam .Dla mnie to "odwrócony układ kaczki"  :)

Mogę tylko gdybać teorie  : 

-SC -w lub za środkiem  obojętnej stateczności profilu -czyli dosyć tylni (SC w-g tabelki od Darka nie wskazuje na to a i profil w RWD to nie CLARC Y )  ??

-Większa siła równoważąca efekt zadzierania od mocy silnika  -wydaje mi się że po zgaszeniu silnika trzeba mocno ciągnąć drążek wysokości do siebie w locie szybowym ??

-Większa wrażliwość na stery  ??

-Na pewno większa siła nośna

W modelu zaprojektowanym już od podstaw jako model RC czyli RWD9 Pan Wiesław stosował już kąty ujemne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Byłbym skłonny zagłosować na Sławka.

Z tego co przeczytałem, zwłaszcza, przy budowie Camela, pamiętam, że oś skrzydła i statecznika poziomego były zbieżne. (przecinały się)

Co oznacza, że skrzydło na plusie(+), a poziomy na minusie(-).

W Camelu to chyba było coś koło + 3 stopnie (skrzydło).

Po to zrobiłem ruchomy statecznik. (odkurzę , to pokażę kilka zdjęć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TeBe.

Składam zamówienie.

Masz jakiś pomysł na malowanie.

:D KONKURS

Pomysł na malowanie RWD5bis

Nagrodą są akumulatory REDOX  900mAh 20C 2 szt.

Jak pomysł będzie naprawdę ciekawy dorzucam ładowarkę.

Wszystko nówki


Młodzieży kredki w ręce.


Sławku

piszesz czasami o locie ślizgowym, albo swobodnym,(jakoś tak).

Czy to znaczy, że samolot(czytaj model) powinien się unosić, czy szukać kreta.

Od czego to zależy?

( jakby sobie leciał, to było by ok, nie trzeba by było go kleić. Ale to chyba tak nie działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli lot bez napędu

-na którym możesz szybować po uzyskaniu odpowiedniej wysokości-oszczędność prądu -dłuższy lot (uzależnione od właściwości szybowych modelu) ,

-lądowanie- nie potrzeba nam przecież prędkości i szkoda śmigła ,  

-lub wystąpi gdy regulator (zawarty w nim układ BEC) odetnie zasilanie od silnika (tylko od silnika ) przy spadku napięcia na pakiecie .

 

Na wznoszenie wtedy nie licz to nie szybowiec termiczny czy zboczowy -model będzie (powinien) pod łagodnym kątem schodzić do ziemi ,możliwe że będzie  inaczej reagował -będzie mniejszy efekt zadzierający model do góry jeśli był za mały pochył silnika ,będzie trochę leniwszy na stery ....będzie cichy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TeBe.

Składam zamówienie.

Masz jakiś pomysł na malowanie.

:D KONKURS

Pomysł na malowanie RWD5bis

Nagrodą są akumulatory REDOX  900mAh 20C 2 szt.

Jak pomysł będzie naprawdę ciekawy dorzucam ładowarkę.

Wszystko nówki

Młodzieży kredki w ręce.

 

W zasadzie to wyboru wielkiego nie masz. Jeśli to ma być makieta TEGO samolotu, to malowanie jest tylko jedno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że nie będzie to BIS to oferta malowań rośnie (kwestia domalowania dodatkowych szyb na burtach i z Bisa mamy zwykle RWD 5  ) Prywatnie jestem wrogiem zbytniej dowolności w malowaniu modelu przy którym włożyło się  swoją prace by uzyskać jakieś podobieństwo by potem zepsuć efekt ostateczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem 

RWD jest wzorem

Mam nadzieję, że będzie podobny, ale to tylko trenerek ma być

Z szacunku nie ośmielę się napisać na nim RWD

Obraził bym kolegów, którzy robią redukcję

Dlatego ten konkurs.

Ma być śmiesznie i wesoło, czyli to co w modelarstwie najpiękniejsze, zabawa.

 

Sławku

Z lotem zrozumiałem.

Muszę to przeanalizować,nie wszystko łapię od razu( może inaczej - rozumie, tak do końca).

Jeśli masz jakiś pomysł na malowanie,

Przekażesz wygraną jakiemuś potrzebującemu modelarzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni coś jak Panda, no.....

Czekam na dalsze propozycje.

Bartku same plusy, ładne, tanie bo tylko dwa kolory, wsparcie dla tych od FI... coś tam.

Prowadzisz.

Myślę, że będziesz miał godnych konkurentów.


Ten pierwszy coś jak Orka, trochę agresywny, ale.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wkleiłem rurki balonikowe w stateczniki, wywierciłem i włożyłem drugi patyczek.

Jeszcze nie wkleiłem, przy składaniu (chyba nie utrzymałem osiowości, równoległości w statecznikach)

lekko pręży i potrzeba trochę siły, by doszły do kadłuba.

Myślę, że podetnę troszkę i wkleję patyk w kadłub z zamontowanymi statecznikami.

Powinno pomóc .

Mam w domu farbę:

biała, alkidowa, połysk.

Można tym malować?

 

Wygląda, że geometria jest OK.

Linią samolotu dla tego modelu jest chyba linia mocowania skrzydła i w/g niego powinienem sprawdzić ile stopni mam na statecznikach.

 

Na zdjęciach widać jak kołek przedni się zwęża

 


.


.

post-14239-0-38580100-1431538727_thumb.jpg

post-14239-0-11465400-1431539108_thumb.jpg

post-14239-0-08010500-1431539128_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprężenia zbyt duże.

Pozbyłem się pierwszego (z przodu) patyczka.

Powiększę otwór to powinno pomóc, resztę wypełni soudal.(ta dzisiejsza chemia, tyle nam pomaga).

Foam Armor to naprawdę fajna substancja, ale kłaść ją tuż przed malowaniem.

Jak uznamy, że wszystko doszlifowane.

Nabiera gładzi, ale nie bardzo daje szlifować piankę.

To tak jako technologia.

Co z tą moją linią samolotu, dobrze myślę czy nie?

Jeszcze raz,

Dolna  linia skrzydła jest osią samolotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą linią bazową to są jaja. Jeśli konstruktor jej nie zaznaczył, to trzeba ją sobie jakoś wymyślić. Proponuję zrobić tak:

 

1. Wyznaczyć tzw. chord profilu, czyli linię przechodzącą przez czubek krawędzi natarcia i krawędź spływu. Będzie to inna linia niż przechodząca przez dolną płaszczyznę profilu płasko-wypukłego. 

2. Ustalić arbitralnie, że kąt zaklinowania skrzydła ma wynosić około 2 stopni, bo profil jest clarkopodobny.

3. Narysować linię przechodzącą przez środek śmigła, nachyloną w stosunku do linii chordu o 2 stopnie. Będzie to oś bazowa kadłuba. 

4. Narysować linię nachyloną o 1,5 stopnia  w stosunku do linii bazowej kadłuba. Do tej linii ma być równoległa oś symetrii profilu statecznika poziomego. 

5. Narysować linię przechodzącą przez oś śmigła i nachyloną w stosunku do linii bazowej kadłuba o około 4 stopnie. Oś silnika powinna być rónoległa do tej linii, czyli wyznaczamy tzw. skłon silnika.

Musi latać przy wyważeniu na 30% cięciwy skrzydła :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą linią bazową to są jaja. Jeśli konstruktor jej nie zaznaczył, to trzeba ją sobie jakoś wymyślić. Proponuję zrobić tak:

Zaznaczył tylko nie każdy to widzi.

Nie rób takich wynalazków bo po co odkrywać rzeczy odkryte? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.