Skocz do zawartości

OS max 25LA


laminat

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam zamiar kupic Silnik jak w temacie. bedzie to moj pierwszy silnik i prosze o wypowiedzenie sie osob ktore uzywaja uzywały tego silnika co o nim sadza.

czy nadaje sie dla modelarza ktory miał do tej pory stycznosc z jednym samozapłonem i Coxem? czy jest bezawaryjny łatwo sie go odpala i ma normalny stosunek mocy do wagi? w przyszłosci planował bym zrobic jakiegos fun fly'a z tym silnikiem narazie cos na pograniczu motoszybowca i trenerka pozdrawiam i dziekuje

Opublikowano

Jaki ma stosunek mocy do wagi możesz łatwo sobie obliczyć dzieląc moc przez wagę...nie okresliłeś jaki to dla ciebie jest - normalny -. Jak do motoszybowca to jest zbyt duży - chyba że to motoszybowiec ponad 3m rozpiętości. Jak na model kazdy inny to trochę mala pojemność, chyba że to będą modele o rozp do 120 - 130cm. Ale jakiegoś extrawaganckiego latania nie będzie na nim. Mój był wlasnie w trenerku o rozp 120cm i 1,3 kg wagi. Silnik niemal jak każdy OS zapala i pracuje bez zarzutu. może warto byłoby pomyśleć o nieco większej pojemności(6 - 7,5cm)?

 

EDIT: sorki - pomyliłem pojemnosć, 25 to 4cm3. Jak na motoszybowiec to za wielki. mój to jest 20 czyli 3,5cm.

Opublikowano

Ja latałem tym silnikiem we własnoręcznie zbudowanym trenerku: 1.5m rozp, waga do lotu ok 1.7 kg. Nadawał się do swobodnego latania. Do motoszybowca nadaje się ale powyżej 2.5 - 3 m jak już pisał Fokker. Regulacja bez żadnych problemów jak pozostałe silniki serii LA. Wszystko zależy od tempa w jakim będziesz się rozwijał. FunFly'a to można zbudować, ale bardzo lekkiego i o rozp. ok 1.2m. Zresztą o FF z tym silnikiem można poszukać na tym i innych forach: np u Alexa. Problem w tym, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i jak już zaczniesz latać to zechcesz mieć coraz większe modele - chyba, że będziesz miał bezwzględne ograniczenia - np za małe mieszkanie, lub brak samochodu w który włożysz model :) Wtedy silnik 25 LA nie starczy Ci na długo - żaden silnik nie starcza na wystarczająco długo. Całe szczęście, że z tym silnikiem można zbudować i trenerka, i szybkiego małego akrobata i nawet kombata - czyli modele o małej rozpiętości oscylujące ok 1 - 1.4 m.

Opublikowano

witam

Fokker jak się liczy stosunek mocy do wagi to wiem ale jaki on jest w rzeczywistosci(na ile podane parametry sa prawdziwe) to ze apetyt rośnie w miare jedzenia to wiem (juz od jakiegos czasu lezy u mnie benzynka 40ccm z kosiarki kupiona atrakcyjnie ale narazie to to wystarczy) co do mojego modelu podkreslam ze bedize to cos w rodzaju połaczenia motoszybowca z trenerkiem(2 metry rozpietosci cieciwa 20cm długosc około 1.1m i około1.5kg wagi) a czy do eksploatacji tego silnika koniecznie potrzebny jest rozrusznik

Opublikowano

Do tego trenerko-motoszybowca powinien styknąć - ale nie oczekuj nadzwyczajnych osiągów. Na pewno MVVS 3.5cm3 ma większego kopa. Jakbyś poczytał o silnikach serii LA to wiedziałbyś, że LA ma kiepski gaźnik z jednej strony czyniący te silniki łatwe do regulacji, ale z drugiej jest powodem ich kiepskich osiągów. Panewki zamiast łożysk także nie pomagają.

Myślę jednak, że na początek będzie to odpowiedni wybór.

Rozrusznik nie jest niezbędny - ale ułatwia życie.

Opublikowano

W motoszybowcu o rozp 200cm i wadze poczatkowej 1,3kg miałem czeski 2cm, który z modelem radził sobie bardzo dobrze. Motoszybowcem tym uczyłem sie latać "silnikowo". 4cm w twoim modelu to będzie aż za dużo i poradzi sobie znacznieeeeeeeeeee lepiej niż 2cm3.

Opublikowano

Witam.

Aby nie robić nowego wątku podepnę się tutaj.

Planuje od pewnego czasu wejście w małe spalinki, i mam mały dylemat :wink:

Zależało mi aby modele nie wykraczały ponad 120/30cm, wybór padł na Peten Poka ale o rozpiętości 120cm, i teraz problem liczyłem że pociągnie go 15LA ale naczytałem się różnych informacji i wygląda na to że do tego modelu 25 to może być mało :| a nie chce wychodzić na większe silniki bo to inna bajka, chciałem zastosować na stery 2x HS-81 a na lotki 2 mini jakieś E-sky, Ale nie wiem czy przy tym silniku nie będzie to za mało a standardy zaciężkie, i teraz co zrobić? Model ma latać rekreacyjnie i nie musi ciągnąć pionowo.

Czy moje założenia są właściwe: Peten Poke 120cm, OS 25LA,powierzchnia płata 36dm2 masa zakładana 1.5/1.8kg serwa jak wyżej, zaznaczam od razu że nie planuję wychodzić na większe modele a jak coś to od razu na benzynę :wink: Główne pytanie brzmi czy 25LA da sobie radę w tym modelu?

Z góry dzięki.

Rysunek poglądowy modelu.

beztytuu1ne7.jpg

Opublikowano

Ten model to wysoki górnopłat czyli właściwości lotne lepsze od zwykłego górnoplata. dlaczego 4cm miałyby być za małe do tego modelu? Mój o takich samych rozmiarach i gabarytach (Fly Boy f/m nie pamiętam już) latał na silniku OS 20. Rozpocząeś już prace czy to dopiero projekt? Mam plan z Modelarza chyba prostego trenerka na taki silnik(chyba). model bez podwozia co znacznie ułatwia lądowanie.

Opublikowano

Model wybrałem ten ze względu na to że mi się podoba, latać już umiem myślę że wystarczająco ,więc nie szukam trenerka lecz jakiegoś fajnego modelu i taki też znalazłem :wink:

Jeśli 25 wystarczy to dobrze, ale czy takie serwa jak podałem dadzą sobie radę?

postaram się zbudować go lekko wtedy można liczyć na w miarę przyjemny w pilotażu model.

Czy rozpocząłem budowę? mam plany 1:1 i prawie wszystkie materiały ,więc chyba tak :)

Nie powstanie on szybko może nawet na następny sezon ale zobaczymy :wink: .

Opublikowano

Z tym trenerkiem to sie pospieszyłem bo model raczej do szybszego latania. Zapakuj standardy i będzie dobrze, we wspomnianym moim modelu takie własnie siedziały.

Opublikowano

Tyle że mam już serwa te co wspomniałem ,2 standardy to ponad 80g zaś 2 HS-81 to ok30g, jest to różnica.Poza tym miejsca w kabinie mało. Może dam standard na wysokość a na kierunek 81, a jak z E-sky na lotki wystarczą?

Miał być model w miarę lekki na lekkie wyposażenie ,a wyjdzie na to że wszystko muszę dać duże :|

Opublikowano

Jak już masz zapakowane to po co pytasz - jesli nie chcesz tego zmienić. Nie miałem nigdy innych serw niż Hitec więc n/t twoich nie wypowiem się.

Opublikowano

Z planami były pewne problemy ale do rzeczy kiedyś któryś z użytkowników podesłał ten link http://www.greatplanes.com/parts/ są tu instrukcje do wszystkich modeli Great Planes , a w większości są do nich plany ,trzeba się trochę pobawić aby je z instrukcji wydobyć i powiększyć,ale myślę że warto gdyż niektórych modeli plany są niedostępne. a jeśli są to materiały opublikowane to myślę że jeśli nie używa się ich zarobkowo nie jest to problem.

Co do serw chciałem wiedzieć gdyż mam już zestaw mniejszych serw, a standardy musiał bym dokupić :| , a z drugiej strony dam mniejsze nie wystarcza i model polegnie? Nie chciałem panie Irku pana denerwować chciałem się zapytać po prostu.

Opublikowano

Czemu jak coś nie jest po waszej myśli to od razu piszecie, że nie chcieliście kogoś denerwować??? :lol2: Czy ja wygladam na zdenerwowanego( patrz avatar) :rotfl: Hs-81 pewnie by wystarczyło, mnie chodziło o przypadek mniej udanego lądowania. Delikatniejsze tryby łatwiej uszkodzić od uderzenia niż solidniejsze. Jesli chodzi o samą siłę tych serw to wystarczy. Jest też program do obliczenia sily wystepującej na lotkach.

Opublikowano

Kiedyś miałem w lotkach motoszybowca Hs 81 ,szybko je wymieniłem na Hs81 Mg i skończył się problem zębatek a do trenerka serwa E-skay raczej bym się nie odważył

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.