Irek M Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Ale się porobiło- sezon na Fokkery otwarty !. Postanowiłem go zrobić zanim zabiorę się za większych rozmiarów E.I na silnik benzynowy 22cm. Ten będzie napędzany TP-21, pakiet 3s 1800mAh. Jest w skali 1:9 w/g planów Petera Rake'sa. Ponieważ odkupiłem go już prawie wykonanego, postanowiłem dostosować do swoim wymogów czyli dodać lotki. "zdjąłem" też pokrycie z japonki i pokryłem folią. Chcę tak go wykończyć bym mial możliwosć bez problemu zainstalować również silnik spalinowy 2cm. narazie wygląda to tak; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Jak?? Ciemność widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santana Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 kurcze pewnie nie te okulary założyłem i nic nie widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Kurcze - jaka ciemność :twisted: ?? fotki za ciemne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Je tez doskonale widzę , mimo mej postepującej starczej ślepoty :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 I znowu trochę podłubało się przy modelu. Wykonałem podwozie; oraz "podrasowałem " skrzydła - doszły w natarciu tzw. połżebra oraz lotki. Wkleiłem też rurki na bagnety; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zapowiada się kolejny, zgrabny oldtimer. Czym lutujesz swoje podwozia? Pomimo wieloletniego doświadczenia w modelarstwie, nie mam tej techniki opanowanej, bo szybowce i modele sportowe takich wygibasów nie potrzebowały . Chętnie skorzystam z doświadczen innych w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Lutuję na roztwór kwasu solnego z ocynkiem - nie wiem czy dobrze mówię. Znaczy przed lutowaniem pręty oplecione są drutem miedzianym - opalonym oczywiście i wyczyszczonym a następnie lutowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Wiem o co chodzi. Myślałem, że używasz tzw. twardego lutowia. W tej materii właśnie nie mam żadnych doświadczeń. Dzięki za wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Nie, nie - zwykła cyna - przecież to w sumie mały i lekki elektryczek Jednak w spalinowym Fokkerze D.VIII chyba przydałby się własnie jakiś "solidniejszy" lut :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Do lutowania na twardo sa pcecjalne spoiwa, dostępne w sklepach hydraulicznych po 1zł za 0,5m laske:D Wystarczy tylko dobrze rozgrzać materiał prawie do czerwoności dotknąć i już jedyny problem to rozhartowany drut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Spoiwa, które widziałem w sklepach hydraulicznych, niczym spcjalnym nie różniły się w składzie od normalnego tinolu (były jedynie dużo grubsze),. Stąd moje wątpliwości. Wydaje mi się, że twarde lutowie ma znacznie odbiegający skład i zdecydowanie wyższą temperaturę topnienia. Ale nie zaśmiecam już tego wątku. To jest temat do "warsztatu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 No i podwozie zamocowane. nawet mi się podoba :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Mnie Irku także sie podoba. A te kółeczka to od czego, albo skąd je masz? Ja chyba takie same miałem w zestawie Bristola od Svensona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 Te kółeczka szły w jednej paczce z Twoimi kołami do Pipera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro. To duży skrót lutowania twardego ja mam ciut dłuższy Ja np. lutuję palnikiem {do lutowania twardego} na gaz{chyba propan w żółtych metalowych butlach} i stopem jeżeli się nie mylę mosiądzu ze srebrem do kupienia w sklepach opisanych wcześniej.Lutowie w postaci drutu w zależności od składu % srebra różna twardość,są też inne lutowia i Boraks ale ten nie jest najlepszy ale chwilowo nie mam nic innego. Sam palnik przydaje się przy gięciu drutów do podwozia w czasie gięcia nagrzewam do momentu kiedy zaczyna się pod większym naciskiem zaginać trzeba uważać żeby nie rozgrzać drutu za mocno bo się rozhartuje albo przehartuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 To dlaczego mi o tym podgrzewaniu drutów nie powiedziałeś Olo, kiedy miałem problem i pytałem w "warsztacie"? Bałem się , że mi się właśnie drucik rozhartuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Musiałem coś przegapić :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Postanowiłem jednak popracować trochę nad "scianą ogniową" Fokkerka :wink: Chodziło o to, że była ona zbyt blisko pow. czołowej maski silnika ok 1 cm, a powinna być z 3cm dalej. Doskonale widać to na pierwszych fotkach, a tak jest obecnie; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.