Skocz do zawartości

Foker E.I


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale się porobiło- sezon na Fokkery otwarty :lol: !.

Postanowiłem go zrobić zanim zabiorę się za większych rozmiarów E.I na silnik benzynowy 22cm.

Ten będzie napędzany TP-21, pakiet 3s 1800mAh. Jest w skali 1:9 w/g planów Petera Rake'sa. Ponieważ odkupiłem go już prawie wykonanego, postanowiłem dostosować do swoim wymogów czyli dodać lotki. "zdjąłem" też pokrycie z japonki i pokryłem folią. Chcę tak go wykończyć bym mial możliwosć bez problemu zainstalować również silnik spalinowy 2cm. narazie wygląda to tak;

fokkereiii001ss1.jpg

 

fokkereiii003wl6.jpg

 

fokkereiii005ko0.jpg

Opublikowano

I znowu trochę podłubało się przy modelu. Wykonałem podwozie;

 

fokkereiii007et1.jpg

 

oraz "podrasowałem " skrzydła - doszły w natarciu tzw. połżebra oraz lotki. Wkleiłem też rurki na bagnety;

 

fokkereiii006qp1.jpg

Opublikowano

Zapowiada się kolejny, zgrabny oldtimer. Czym lutujesz swoje podwozia?

Pomimo wieloletniego doświadczenia w modelarstwie, nie mam tej techniki opanowanej, bo szybowce i modele sportowe takich wygibasów nie potrzebowały :D . Chętnie skorzystam z doświadczen innych w tym temacie.

Opublikowano

Lutuję na roztwór kwasu solnego z ocynkiem - nie wiem czy dobrze mówię. Znaczy przed lutowaniem pręty oplecione są drutem miedzianym - opalonym oczywiście i wyczyszczonym a następnie lutowane.

Opublikowano

Wiem o co chodzi. Myślałem, że używasz tzw. twardego lutowia. W tej materii właśnie nie mam żadnych doświadczeń. Dzięki za wyjaśnienie.

Opublikowano

Nie, nie - zwykła cyna - przecież to w sumie mały i lekki elektryczek :lol:

Jednak w spalinowym Fokkerze D.VIII chyba przydałby się własnie jakiś "solidniejszy" lut :wink:

Opublikowano

Do lutowania na twardo sa pcecjalne spoiwa, dostępne w sklepach hydraulicznych po 1zł za 0,5m laske:D Wystarczy tylko dobrze rozgrzać materiał prawie do czerwoności dotknąć i już :) jedyny problem to rozhartowany drut :(

Opublikowano

Spoiwa, które widziałem w sklepach hydraulicznych, niczym spcjalnym nie różniły się w składzie od normalnego tinolu (były jedynie dużo grubsze),. Stąd moje wątpliwości. Wydaje mi się, że twarde lutowie ma znacznie odbiegający skład i zdecydowanie wyższą temperaturę topnienia. Ale nie zaśmiecam już tego wątku. To jest temat do "warsztatu".

Opublikowano

Mnie Irku także sie podoba. A te kółeczka to od czego, albo skąd je masz?

Ja chyba takie same miałem w zestawie Bristola od Svensona.

Opublikowano

No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro.

Opublikowano
No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro.

 

To duży skrót lutowania twardego ja mam ciut dłuższy :D Ja np. lutuję palnikiem {do lutowania twardego} na gaz{chyba propan w żółtych metalowych butlach} i stopem jeżeli się nie mylę mosiądzu ze srebrem do kupienia w sklepach opisanych wcześniej.Lutowie w postaci drutu w zależności od składu % srebra różna twardość,są też inne lutowia i Boraks ale ten nie jest najlepszy ale chwilowo nie mam nic innego.

Sam palnik przydaje się przy gięciu drutów do podwozia w czasie gięcia nagrzewam do momentu kiedy zaczyna się pod większym naciskiem zaginać

trzeba uważać żeby nie rozgrzać drutu za mocno bo się rozhartuje albo przehartuje.

Opublikowano

To dlaczego mi o tym podgrzewaniu drutów nie powiedziałeś Olo, kiedy miałem problem i pytałem w "warsztacie"? Bałem się , że mi się właśnie drucik rozhartuje...

Opublikowano

Postanowiłem jednak popracować trochę nad "scianą ogniową" Fokkerka :wink: Chodziło o to, że była ona zbyt blisko pow. czołowej maski silnika ok 1 cm, a powinna być z 3cm dalej. Doskonale widać to na pierwszych fotkach, a tak jest obecnie;

 

fokkereiiimaskasilnika0uh5.jpg

 

fokkereiiimaskasilnika0aj8.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.