Jump to content

Foker E.I


Irek M

Recommended Posts

Ale się porobiło- sezon na Fokkery otwarty :lol: !.

Postanowiłem go zrobić zanim zabiorę się za większych rozmiarów E.I na silnik benzynowy 22cm.

Ten będzie napędzany TP-21, pakiet 3s 1800mAh. Jest w skali 1:9 w/g planów Petera Rake'sa. Ponieważ odkupiłem go już prawie wykonanego, postanowiłem dostosować do swoim wymogów czyli dodać lotki. "zdjąłem" też pokrycie z japonki i pokryłem folią. Chcę tak go wykończyć bym mial możliwosć bez problemu zainstalować również silnik spalinowy 2cm. narazie wygląda to tak;

fokkereiii001ss1.jpg

 

fokkereiii003wl6.jpg

 

fokkereiii005ko0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zapowiada się kolejny, zgrabny oldtimer. Czym lutujesz swoje podwozia?

Pomimo wieloletniego doświadczenia w modelarstwie, nie mam tej techniki opanowanej, bo szybowce i modele sportowe takich wygibasów nie potrzebowały :D . Chętnie skorzystam z doświadczen innych w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Lutuję na roztwór kwasu solnego z ocynkiem - nie wiem czy dobrze mówię. Znaczy przed lutowaniem pręty oplecione są drutem miedzianym - opalonym oczywiście i wyczyszczonym a następnie lutowane.

Link to comment
Share on other sites

Do lutowania na twardo sa pcecjalne spoiwa, dostępne w sklepach hydraulicznych po 1zł za 0,5m laske:D Wystarczy tylko dobrze rozgrzać materiał prawie do czerwoności dotknąć i już :) jedyny problem to rozhartowany drut :(

Link to comment
Share on other sites

Spoiwa, które widziałem w sklepach hydraulicznych, niczym spcjalnym nie różniły się w składzie od normalnego tinolu (były jedynie dużo grubsze),. Stąd moje wątpliwości. Wydaje mi się, że twarde lutowie ma znacznie odbiegający skład i zdecydowanie wyższą temperaturę topnienia. Ale nie zaśmiecam już tego wątku. To jest temat do "warsztatu".

Link to comment
Share on other sites

No to ja w skrócie - lutowanie twarde, to po prostu lutowanie mosiądzem przy uzyciu palnika acetylenowego. Lutowanie miękkie to lutowanie "cyną" czyli stopem cyna / ołów / ew. srebro.

 

To duży skrót lutowania twardego ja mam ciut dłuższy :D Ja np. lutuję palnikiem {do lutowania twardego} na gaz{chyba propan w żółtych metalowych butlach} i stopem jeżeli się nie mylę mosiądzu ze srebrem do kupienia w sklepach opisanych wcześniej.Lutowie w postaci drutu w zależności od składu % srebra różna twardość,są też inne lutowia i Boraks ale ten nie jest najlepszy ale chwilowo nie mam nic innego.

Sam palnik przydaje się przy gięciu drutów do podwozia w czasie gięcia nagrzewam do momentu kiedy zaczyna się pod większym naciskiem zaginać

trzeba uważać żeby nie rozgrzać drutu za mocno bo się rozhartuje albo przehartuje.

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem jednak popracować trochę nad "scianą ogniową" Fokkerka :wink: Chodziło o to, że była ona zbyt blisko pow. czołowej maski silnika ok 1 cm, a powinna być z 3cm dalej. Doskonale widać to na pierwszych fotkach, a tak jest obecnie;

 

fokkereiiimaskasilnika0uh5.jpg

 

fokkereiiimaskasilnika0aj8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.