Francka Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Polecam http://abc-rc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol zawsze bedziesz wiedział kiedy pakiet się kończy . Zasada nigdy nie rozładować pakietu poniżej 3 v na cele , w tym urządzeniu ustawisz do jakiego napiecia na cele chcesz latać i on cię powiadomi że trzeba lądować. Od początku mnie niepokoiło, capił podczas ładowania, że w całym domu było czuć (co prawda nie wiem czy ładowarka, prostownik, czy pakiet). Może się to zapalić? Nawet nie strasz, bo leży sobie w pudełku z łatwo palnymi rzeczami itd A jak długo... nie wiem jak zapytać, abym się dowiedział. Koledzy szanowni ile minut można latać na pakiecie 2200mA (np. przeciętnie 30-45, a może 45-60 ?) Nigdy nie zostawiaać pakietu bez nadzoru podczas ładowania . Na pakiecie 2200mA można polatać długo w zależności od sposobu latania. Lot bez przerwy na silniku to max 10-15 minut. Lot max wysokośći szybownie można latać do 40 minut w zalezności od pradów termicznych.
bart07 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Odnośnie przechowywania pakietu poczytaj tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41109-ku-przestrodze-dla-innych/ Dreamliner ma takie same akumulatory i "rozwiązali" problem tworząc ognioodporne przedziały na akumulatory (teraz jak spłonie akumulator, to nie jest powodem do uziemnienia floty, ale zwykłą czynnością eksploatacyjną .
bogdbi Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2015 Lot bez przerwy na silniku to max 10-15 minut. Lot max wysokośći szybownie można latać do 40 minut w zalezności od pradów termicznych. Dzięki Ci wielkie za informacje. No to już jasne! No to go rozładowałem i straciłem sterowność. No to już wiecie koledzy co trzeba zrobić, aby model wpadł w korkociąg - musi paść pakiet przy właściwym ustawieniu sterów To jak się nauczę latać, kupie dodatkowy pakiet. Jak by kupić ładowarkę samochodową to ich rozumiem szlak nie trafi w między czasie. A jak by mieć wszystkie jednakowe pakiety to nie będzie si ę miało problemu z wyważeniem. A następnym razem będę obwąchiwał (przez koc gaśniczy ) podczas ładowania pakiet, to coś co podłącza się między pakiet, a ładowarkę i samą ładowarkę. No i ładowanie pod kontrolą, a pakiety do czegoś przenośnego co powstrzyma ewentualne kłopoty z ogniem. Jeszcze raz dziękuję za informacje
Francka Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Żadna ładowarka samochodowa nie nadaje sie do ładowania lipoli chyba , że chcesz skończyć z modelarstwem. Tylko taka (najtańsza) http://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6 do tego zasilacz 12V z komputera może być np: http://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6 Żaden nos nie wyczuje kiedy pakiet Ci się zapali . Jak pakiet się wyczerpuje , to regulator odcina silnik ,nie zasilanie odbiornika więc można spoklojnie lądowac wszystko powinno działać.
bogdbi Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2015 Żadna ładowarka samochodowa nie nadaje sie do ładowania lipoli chyba , że chcesz skończyć z modelarstwem. Tylko taka (najtańsza) http://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6 do tego zasilacz 12V z komputera może być np: http://abc-rc.pl/ladowarka-IMAX-B6 Żaden nos nie wyczuje kiedy pakiet Ci się zapali . Jak pakiet się wyczerpuje , to regulator odcina silnik ,nie zasilanie odbiornika więc można spoklojnie lądowac wszystko powinno działać. Tak, tak patrzyłem już wcześniej. Dzięki. Zasilacz był kupiłem, bo był dostępny. Z ładowarki (nie była dostępna) póki co korzystam z tej z zestawu. Czytałem, iż ładowarkę można podłączyć pod akumulator (nawet krokodylki były w zestawie). Dzięki za info w sprawie regulatora. A ja już się pocieszałem, że pakiet rozładował się i dlatego ten kret. Jak myślisz, skrzywienie kadłuba będzie przeszkadzać w locie?
bart07 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ładowarkę z zestawu (i inne na 12v) możesz używać podając prąd z akumulatora w samochodzie. Akumulatory LiPO można ładować TYLKO dedykowaną ładowarką.
micro Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Skrzywienie możeż skorygować wsadzając nos (modelu oczywiście ) do wrzątku- pianka się wyprostuje. Ja na pakiecie 2200 w ostatnią niedzielę latałem 30min, ale częściej używałem silnika. Jak nie było takiego wiatru i szkwałów, to zanotowałem 36 min i nie jest to kres możliwości. Ja ląduje jak słyszę, lub widzę że silnik nie wchodzi na max. obroty (jest wyraźnie wolniejszy). W pakiecie jest wtedy ok.3,5V/celę.Oczywiście lądowanie najczęściej bez sinika. W mojej Becie żadnych podkładek się nie doszukałem, a szukałem kilka razy .
Francka Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Tu są ladowarki http://avifly.pl/pl/219-ladowarki. Skrzywienie kadłuba nieistotne problem może być z kabinką , może nie pasować. Prostują takie uszkodzenia w goracej wodzie Patyki do szaszłyków można wbić aby usztywnić przód Bywa gorzej , ale da się naprawić http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44124-pioneer-1400-pierwsza-naprawa/?p=498196
bogdbi Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2015 Skrzywienie kadłuba nieistotne problem może być z kabinką , może nie pasować. Przewidziałem to. Wraz z zasilaczem kupiłem taką szeroką gumę. Sprawdzałem, nawet nie najgorzej. Z tym wrzątkiem to trochę się boje czy mi się nie porozkleja. Poza tym czytałem gdzieś o tym wrzątku i w końcu to jednak troszkę ma być mniej (dobrze zrozumiałem?). Kadłub na podłodze wzmocniłem taśmą krzyżowo zbrojoną, ale ten klej pewnie zaraz puści. Regulator dałem na suficie przed silnikiem, a nadajnik też na suficie za silnikiem Poza tym pewnie znowu grzmotnę Ciekaw jestem ile ten klej wytrzyma. Bardziej zastanawia mnie pakiet. Capiło w domu, teraz leży sobie z materiałami łatwopalnymi. Będę pamiętał o Twoich radach i pozostałych kolegów w sprawie właściwej gospodarki energetycznej. Wzniosę się, a później ślizgiem. Dzięki temu będę miał możliwość lepiej wyczuć model. A czy mi się uda? Zdam relacje. Teraz tylko trochę czasu potrzeba i ładnej pogody W pakiecie jest wtedy ok.3,5V/celę.Oczywiście lądowanie najczęściej bez sinika. W mojej Becie żadnych podkładek się nie doszukałem, a szukałem kilka razy . Wpis wyżej, można taki miernik kupić i to może pomorze pilnować właściwych Voltów na celach. A podkładki (całkiem sporo) w dziobie miałem przyklejone jakimś klejem gęstym.
ToJaPIR Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Witam, Podepnę się do tematu. Jako samolot treningowy kupiłem sobie Pioneer 1400. Model już poskładany, wszystko ustawione ale nurtuje mnie sprawa skrzydeł. Oczywiście nie wklejałem ich i są tylko na plastikowej rurce która była dołączona do zestawu. Czy to się nie rozleci w powietrzu ?
filek Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Ja mam skysurfera i tam są dwie dłuższe (około 6cm) śruby, wczoraj oblatywałem z wkręconą jedną i wydaje mi się, że to nienajlepsze rozwiązanie (robią się luzy po kilku wariacjach w powietrzu). Gdzieś czytałem o propozycji wklejenia małych neodymów na końcu skrzydeł (w części gdzie się stykają obie połówki) - ale to dopiero przede mną.
ToJaPIR Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Świetny pomysł z tymi neodymami. Chyba tak zrobię.
Francka Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Witam, Podepnę się do tematu. Jako samolot treningowy kupiłem sobie Pioneer 1400. Model już poskładany, wszystko ustawione ale nurtuje mnie sprawa skrzydeł. Oczywiście nie wklejałem ich i są tylko na plastikowej rurce która była dołączona do zestawu. Czy to się nie rozleci w powietrzu ? Nie rozleci się samo , może sie jedynie złamamać rurka (przy ostrym nurkowaniu na gazie) fabryczna jest 6/5 mm ja założyłem 6/4 mm i wytrzymuje.
micro Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 "Wpis wyżej, można taki miernik kupić i to może pomorze pilnować właściwych Voltów na celach." Miernik można kupić, ale skoro mam wyczajone kiedy jest na celach 3,5V to nie jest mi potrzebny .Staram się nie rozładowywać pakietów do 3V/celę.
bogdbi Opublikowano 6 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2015 "Wpis wyżej, można taki miernik kupić i to może pomorze pilnować właściwych Voltów na celach." Miernik można kupić, ale skoro mam wyczajone kiedy jest na celach 3,5V to nie jest mi potrzebny .Staram się nie rozładowywać pakietów do 3V/celę. Oczywiście, doświadczenie jak się go ma to najważniejsze. Ja niestety dopiero próbuję raczkować Witam, Podepnę się do tematu. Jako samolot treningowy kupiłem sobie Pioneer 1400. Model już poskładany, wszystko ustawione ale nurtuje mnie sprawa skrzydeł. Oczywiście nie wklejałem ich i są tylko na plastikowej rurce która była dołączona do zestawu. Czy to się nie rozleci w powietrzu ? Ja wstawiłem zamiast rurki dostarczonej z modelem rurkę (wydaje mi sie o lepszych parametrach): rurka szklano-poliestrowa 6,0/4,0mm.Po kilku upadkach dość luźno trzymają się te skrzydła i zastanawiam się czy kupić grubszą rurkę czy coś może lepszego mi podpowiedzą koledzy z większym doświadczeniem niż moje
ToJaPIR Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 W poniedziałek pojadę do sklepu po nową rurkę, ale zamontuję również neodymy na skrzydłach. Tego połączenia raczej nic nie ruszy.
TeBe Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Ja w MPA (na skrzydłach Pioneera rozbitka) wkleiłem do skrzydeł rurki alu 7/6mm i zastosowałem jako bagnet pełny pręt węglowy 6mm.
Francka Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Skrzydła nie mogą być na sztywno , bo sie połamią , w locie siła działająca na szkrzydła nie jest pozioma tylko pionowa . Rozsumą sie tylko przy lądowaniu w locie nie ma takiej możliwości. Tomasz kolega dał pręt 8 mm , ale on inaczej lata. 1
bogdbi Opublikowano 6 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2015 Niezły pokaz. Taaak można jedynie pomarzyć Póki co siedzę na symulatorze. A czy widział kto model motoszybowca, który by poszedł na symulatorze np. FMS? Próbowałem znaleźć, ale nie skutecznie
Rekomendowane odpowiedzi