Jump to content

Trener Dolnopłat 1400mm


Recommended Posts

Model zbudowałem w zeszłym roku w bardzo szybkim tempie i bez żadnych planów. Nie będzie to więc relacja z budowy, tylko krótka prezentacja. Samolot powstał jako tester do podwozia i innych podzespołów, które miałem zamiar zamontować w Mustangu i w tym wątku wspomniałem już o nim http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42382-budujemy-mustanga/page-5 

Modelem tym wylatałem kilka godzin w zeszłym sezonie a następnie rozmontowałem i schowałem na strychu. Kilka dni temu przypomniałem sobie o nim. Postanowiłem go odświeżyć i delikatnie przebudować.

Dla przypomnienia zdjęcie sprzed roku

 

post-4563-0-73567200-1432254909_thumb.jpg

 

I fotka zrobiona dzisiaj wieczorem

 

post-4563-0-04603900-1432254994_thumb.jpg

 

Latadło dostało całkiem nowy statecznik pionowy i poziomy (poprzednie odpadły po krecie :) ), stałe podwozie zamiast chowanego i nową "skórkę". Trochę też schudł  ;)

 

Trochę danych:

 

rozpiętość 1400mm

długość 1050mm- było 1120

waga 1670g - było 1870

napęd emax gt 2815/07

śmigło 11x5,5

bateria 4400mAh 3s 

regulator Red Brick 50A

 

Konstrukcja:

 

kadłub- styrodurowy wzmocniony listewkami sosnowymi 5x5 plus balsa 5mm na bokach

skrzydła- profil Clark-y 12%, rdzenie styro ażurowane, podwójny dźwigar sosna 5x5, oklejone podkładami 3mm, kieszeń na bagnet rurka laminatowa 14x1, bagnet rurka alu 12x1. Skrzydła i stery oklejone folią samoprzylepną z Lidla, kadłub folią reklamową Oracal. 

 

Jak pogoda dopisze, to jutro zobaczę jak się zachowuje w powietrzu po przebudowie.

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wstyd Ci, że mustang czeka? A tak całkiem serio to dużo zrzuciłeś tej wagi. Oklejanie ładnie wyszło.

Powodzenia w oblatywaniu. Pamiętaj że bez filmiku się nie liczy :D

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam silnik ze śmigłem 11x5 (jest ono chyba optymalne dla tego silnika) przy Extrze od Mirka z Lublina i radzi sobie nawet nieźle z pakietem 3s 2200, ale model do lotu waży mniej niż 1kg przy 1100 mm rozpiętości.

Przy wadze Twojego modelu będzie chyba trochę za słaby. Do spokojnego latania (testów) pewnie wystarczy :) .

Link to comment
Share on other sites

Nie wstyd Ci, że mustang czeka? A tak całkiem serio to dużo zrzuciłeś tej wagi. Oklejanie ładnie wyszło.

Powodzenia w oblatywaniu. Pamiętaj że bez filmiku się nie liczy :D

Mustang i tak musi poczekać, bo będzie latał na nowej aparaturze. W sierpniu powinienem go ulotnić. Wagi zeszło sporo, bo odeszło składane podwozie, poprzednie stery zrobione z kanapki balsa-depron też swoje ważyły, a folia Oracal też do najlżejszych nie należy. Obecne stateczniki wykonane są z podkładów oklejonych tkaniną 25g na eze i  na to folia z Lidla. Są dużo lżejsze, pakiet musiałem przesunąć o 6cm do tyłu. Ta folia jest bardzo cienka, chyba nawet cieńsza od taśmy samoprzylepnej. Co do oklejania... No cóż znalazło by się trochę niedociągnięć, ale z daleka wygląda całkiem, całkiem  ;) . Filmik powinienem wstawić wieczorem. Pogoda w Toruniu świetna, właśnie zbieram się na lotnisko.

 

 

Ja bym dał większe śmigło 12/6  albo 13/6 jak by silnik się nie grzał . 1700 gram to jednak dużo dla śmigła 11/5  .

 

 

Mam dokładnie ten sam silnik ze śmigłem 11x5 (jest ono chyba optymalne dla tego silnika) przy Extrze od Mirka z Lublina i radzi sobie nawet nieźle z pakietem 3s 2200, ale model do lotu waży mniej niż 1kg przy 1100 mm rozpiętości.

Przy wadze Twojego modelu będzie chyba trochę za słaby. Do spokojnego latania (testów) pewnie wystarczy :) .

 

 

Panowie, ten model latał na tym zestawie w zeszłym sezonie i spokojnie dawał radę, a model był 200g cięższy. To w końcu trenerek, a ciągu ma 1:1. Śmigło tak jak Jacek pisze jest optymalne dla tego silnika. 

Link to comment
Share on other sites

No i po oblocie. Wrażenia pozytywne, nawet nie musiałem go trymować. Model zachowuje się poprawnie w każdym zakresie prędkości, choć przy wolniejszym lataniu zaczyna go kiwać na boki. Możliwe że statecznik pionowy trochę za mały. Ale tym się nie przejmuję, bo wolę latać szybko, więc nie ma problemu ;) . Kilka fotek z pleneru

 

post-4563-0-56307500-1432328052_thumb.jpg

 

post-4563-0-52948600-1432328103_thumb.jpg

 

post-4563-0-61326900-1432328157_thumb.jpg

 

I filmik. Musiałem wstawić muzyczkę, bo nie zwróciłem uwagi, że mikrofon w kamerze jest wyłączony. Wybaczcie tą niedogodność

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje z okazji ponownego oblotu.

Oglądając film poczułem w oczach jeszcze jedną niedogodność :) musisz tak często latać w słońce? :)

Startujesz masz je za sobą i tak może lataj dalej w tej ,,strefie" no chyba że miałeś okulary przeciwsłoneczne :) a wtedy całe niebo jest nasze.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Olo. To słońce widać tak mocno z perspektywy operatora, który stał kilkanaście metrów ode mnie. Mi aż tak bardzo nie przeszkadzało ;) . Poza tym, blisko tej "strefy" przebiega linia wysokiego napięcia na której już jeden z moich modeli dokonał żywota :( . Z reguły staram się latać w tym miejscu przed południem, wtedy problem nie istnieje bo słońce jest z drugiej strony :)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.