Skocz do zawartości

THERMIK XXXL od Valentamodel


Konrad_P

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki BartK za dobre słowo ;)

 

Sage, na 8 lat startów z wózka nie miałem ani jednego przypadku nieudanego startu.

Niestety sam z pewnych względów sobie nie rzucę, a nie ma odważnego żeby mi model machnął, a jak już się znajdzie odważny  to zazwyczaj nie wzbudza mojego zaufania ;) Więc wolę wózek i model w jednym kawałku ;)

 

Może to przeoczyłem, ale mógłbyś podać jaki silnik axi + śmigło jest zainstalowane  i ile A to pobiera w modelu który przedstawiłeś? Pakiet to 6s zdaje się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mac, mysle, ze wlasciciel napisze dokladnie jaki naped zastosowal i pare slow od siebie juz wkrotce tu w temacie.

 

Jesli chodzi o wozek, to nic zlego. My nie dysponujemy tak dobrym pasem 'pod domem', gdzie najczesciej sie spotykamy, aby startowac z wozka ;) Do Borska mamy za daleko na zbyt czeste wyjazdy a latamy stosunkowo duzo.

A warto pokazac, ze i taki duzy model wystartuje tez z reki.

 

Poza tym model moim zdaniem, zdaniem obserwatora, swietny i dobrze zrobiony. Valenta uzyskal zloty srodek pomiedzy wytrzymaloscia a wlasciwosciami lotnymi.

Jakosc wykonania tez na wysokim poziomie. Dobra 4+. Ja z tych dla ktorych model musi dobrze latac jak i dobrze wygladac.

Osobiscie coraz czesciej patrze w strone Ventusa 4m od Valenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wywołany do tablicy- informuję:

 

Mój Thermik ma kadłub kewlarowo- szklany dlatego, że nie lubię zabiegu pt. " wywalanie antenek na zewnątrz". Skrzydło całe w węglu. 

Serwa KST 125MG, jedynie ogon -2x145MG (oba te serwa mieszczą się w stateczniku pionowym)

 

pakiet: 6s 4 lub 4.5Ah 30/40C

regiel: RAY 70/80A

silnik AXI 4130/20V2 z ośką przedłużoną za pomocą zapasowe,j oryginalnej ośki, podpartej w 3 punkcie na łożysku we wrędze czołowej. 

śmigło 18.5x12+ kołpak turbo

waga do lotu z większym pakietem- 6100g

BEC(impulsowy 5A) z regla zasila jedynie ogon i odbiornik.

dodatkowy BEC 7A - zasila całe skrzydło.

 

Czemu taki napęd? Z przekory... "Wszyscy" pakują zazwyczaj Hackery z przekładnią, a ja nie cierpię przekładni. Ot i wszystko. Dodatkowo, chyba wychodzi taniej (?)

Napęd się sprawdził- model bez problemu i bez rozbiegu startuje z ręki. Dodatkowo jest cichy, brak bicia...

 

Skrzydło 3 częściowe- części są ciasno spasowane na prostokątnych łącznikach. Dodatkowo trzymają je w kupie wklejone neodymy. Na neodymach również trzyma się pływający ster wysokości, który jest demontowalny. Całe skrzydło kontaktuje się z kadłubem za pomocą metalowej, wklejonej, 15 pinowej wtyczki/gniazda z kompletu. Uszy elektrycznie na wklejonych, plastikowych gniazdach/wtykach.

Początkowo kleiłem skrzydło taśmą, jednak okazało się, że nie ma takiej potrzeby i odstąpiłem.

 

Model wyważył się bez grama ołowiu (zgodnie z tradycją). Problem był tylko ze sterowaniem- mam Spektrum 7 kanałowy a serw do obsłużenia: 10+ regiel.

Aby nie stosować żadnych tam kabli Y (a fuuuj...) wykonałem moduł mikroprocesorowy, zwielokratniający istniejące kanały po stronie odbiorczej: dostaje on 2 sygnały od 2 zewnętrznych klap a wypluwa dodatkowo 2 niezależnie trymowalne sygnały dla klap wewnętrznych oraz 2 sygnały nieproporcjonalne o regulowanym progu wyzwalania dla obu hamulców.

Pierwotnie miała to być prowizorka do czasu kupienia Horusa 16 kanałowego, ale w praktyce okazało się, że działa to tak dobrze, że już tak zostanie a apy nie będę zmieniać.

 

Jestem z modelu bardzo zadowolony- maksymalne hamowanie prawie zatrzymuje go w powietrzu. Pięknie wozi się po niebie- przy braku termiki godzinę wisi w przestworzach. Przy termice- poezja. Niektórym się to może nie podobać, ale dla mnie to kwintesencja latania.

 

pzdr

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.