Skocz do zawartości

Topmodel Kabriolin ARF EP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na foto przy okazji widać półeczkę serwa oraz popychacz fabrycznie wykonany z laminatu. Fajny patent.

 

Nie mogę go jakoś dojrzeć :wink:

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Daleko jeszcze ....

Bliżej niż dalej :D . Najgorsze prace, związane z geometrią modelu, mam już za sobą. Teraz w zasadzie pozostało wyposażanie płatowca.

 

Model otrzymał stery i kółko ogonowe...

 

82f0906b6c82b19f.jpg

 

 

...oraz podwozie główne:

 

52a34d9852bcf5c8.jpg

Opublikowano

Czy to tak wygląda , ale kółka nie za bogate ,malutkie.

Latasz na trawie czy na betonie ??

 

Po za tym przejście przez geometrie nie jest takie straszne ,wystarczy 4 szpilki i długa linijka (listewka ). :D

Opublikowano
Czy to tak wygląda , ale kółka nie za bogate ,malutkie.

Latasz na trawie czy na betonie ??

Kółka może faktycznie nie za wielkie jak na ten model (średnica 64), ale ja jestem betoniarz :D

Opublikowano

Do latania na trawie kółka są wystarczające, natomiast na betonie to nie wiem czy nie będą się ścierać, w końcu to delikatne pianki. Osobiście jednak nie miałem do czynienia z betonem więc mogę się mylić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Do latania na trawie kółka są wystarczające

Dobrze wiedzieć, nie będę kombinował z wielkością :D .

 

na betonie to nie wiem czy nie będą się ścierać, w końcu to delikatne pianki.

Bardziej kaleczą się i mechacą niż ścierają, zwłaszcza przy lądowaniach z bocznym wiatrem. Tym niemniej nie przeszkadza to specjalnie w eksploatacji.

Tak wyglądają kółka exTrima po ok. 100 lądowaniach na betonie:

 

23f1829c38ae937e.jpg

 

 

Wracając do Kabriolina: model ma już wszystkie napędy powierzchni sterowych. Zainstalowałem serwa, ustawiłem subtrymy i zamontowałem popychacze. Pozostałe regulacje (EPA, EXP) przeprowadzę na kompletnie wyposażonym samolocie.

 

de3754c508f61aec.jpg

 

bcc448afad8306e8.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powoli to idzie, oj powooooli... :?

 

Kabriolin dostał silniczek:

 

dfd2f83e74e5dcd5.jpg

 

Zgodnie z sugestią producenta dałem skłon 1° oraz wykłon 1,5°.

 

 

Przy okazji: ile ważą wasze samoloty? Mój kompletny, ale bez pakietu będzie ważył ok. 1890 g. Z pakietem wyjdzie 2,3 - 2,4 kg.

Opublikowano
...Przy okazji: ile ważą wasze samoloty? Mój kompletny, ale bez pakietu będzie ważył ok. 1890 g. Z pakietem wyjdzie 2,3 - 2,4 kg.

O ile pamiętam ważył coś koło 2,3kg z pakietem o wadze ok. 470g.

Jak dobrze pójdzie to za niedługo mój ponownie wzniesie się w powietrze, na razie czeka na wyposażenie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Minął kolejny miesiąc i bardziej z kronikarskiego obowiązku niż znacznego postępu prac zamieszczam kolejne info i obowiązkową fotkę :D .

 

Od ostatniej aktualizacji w modelu przybył regulator, mocowanie osłony silnika i sama osłona, śmigło z kołpakiem oraz górna osłona kadłuba.

Do skończenia modelu potrzeba: wkleić mocowanie pakietu, zainstalować odbiornik i wyłącznik zasilania, dokończyć kabinkę i blokadę mocowania górnej osłony kadłuba. Do tego regulacje. Pomimo wszystko do końca jest już znacznie bliżej jak dalej :jupi: .

 

5048049c46563219.jpg

Opublikowano
Regulator chyba w nie najlepszym miejscu. W przypadku kreta jest narażony na uszkodzenie.

pilot, do odpowiedzi wystąp! Konsultowałem takie umieszczenie regulatora z Krzyśkiem właśnie (dzięki! :-) ).

Krzysiek miał podobnie umieszczony regulator i chyba nawet udało mu się nawet zmasakrować przód modelu.

W instrukcji producent sugeruje identyczne położenie.

Opcjonalnie zastanawiałem się nad umieszczeniem regulatora identycznie, ale za wręga - tylko wtedy byłyby kłopoty z chłodzeniem.

Opublikowano
pilot, do odpowiedzi wystąp!

Tak jest, rozkaz wykonany :)

Konsultowałem takie umieszczenie regulatora z Krzyśkiem właśnie (dzięki! :-) ).

Krzysiek miał podobnie umieszczony regulator i chyba nawet udało mu się nawet zmasakrować przód modelu.

Bardzo proszę :D

Mam dokładnie identycznie zamocowany regulator, no może z jedną różnicą - mam jedną opaskę zaciskową :) Kabriolin w poprzednim sezonie zaliczył solidnego kreta: połamany był cały kadłub aż do kratownicy i jedna połówka skrzydła. Mimo upadku cały sprzęt wyszedł bez najmniejszych uszkodzeń. Dość skutecznym zabezpieczeniem moim zdaniem jest tu solidnie wykonana osłona silnika. Poza tym kadłub jest balsowy i szybciej ulegnie dewastacji niż 4 stalowe pręty mocujące silnik. Zresztą po naprawie model też już ścigał kreta i również ucierpiał tylko kadłub. Identycznie zamocowany jest silnik w modelu Artist kolegi i również po upadku całość wyszła bez szwanku.

Podsumowując, takie mocowanie zostało przetestowane w praktyce i jak na razie nic się nie działo złego ze sprzętem - regulatorem czy silnikiem.

Opublikowano
To ja dziękuję przy pomocy przycisku :D

Wow, dzięki :jupi:

Aha, i przestań maltretować tego biednego Kabriolina! ;-)

Pierwszy raz spadł po kilkudziesięciu lotach a po naprawie zaraz w pierwszym locie przez mój szkolny błąd. W tym, dniu byłem trochę zakręcony i pewnie dlatego, lepiej było nie lecieć :crazy:

Ale już jest zrobiony, lata znakomicie i mam nadzieję, że tak pozostanie. A krety i wszelkie inne robale niech go sobie oglądają w powietrzu a nie pchają się do niego na ziemi :devil: O zjedzonych śmigłach to nawet nie wspominam :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy Ś.C. podawany przez producenta (130-140 mm od natarcia) sprawdza się w 3D?

Obecnie SC mam na krawędzi balsy od "skrzynki" serwa czyli ok. 130mm. Modelem daje się bezproblemowo latać, zawis jest całkiem przyjemny - chyba u siebie zostawię bez zmian. Nie wiem czy takie położenie jest idealne do 3D ale na razie jak dla mnie jest OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.