Skocz do zawartości

Topmodel Kabriolin ARF EP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Do latania na trawie kółka są wystarczające, natomiast na betonie to nie wiem czy nie będą się ścierać, w końcu to delikatne pianki. Osobiście jednak nie miałem do czynienia z betonem więc mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Do latania na trawie kółka są wystarczające

Dobrze wiedzieć, nie będę kombinował z wielkością :D .

 

na betonie to nie wiem czy nie będą się ścierać, w końcu to delikatne pianki.

Bardziej kaleczą się i mechacą niż ścierają, zwłaszcza przy lądowaniach z bocznym wiatrem. Tym niemniej nie przeszkadza to specjalnie w eksploatacji.

Tak wyglądają kółka exTrima po ok. 100 lądowaniach na betonie:

 

23f1829c38ae937e.jpg

 

 

Wracając do Kabriolina: model ma już wszystkie napędy powierzchni sterowych. Zainstalowałem serwa, ustawiłem subtrymy i zamontowałem popychacze. Pozostałe regulacje (EPA, EXP) przeprowadzę na kompletnie wyposażonym samolocie.

 

de3754c508f61aec.jpg

 

bcc448afad8306e8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powoli to idzie, oj powooooli... :?

 

Kabriolin dostał silniczek:

 

dfd2f83e74e5dcd5.jpg

 

Zgodnie z sugestią producenta dałem skłon 1° oraz wykłon 1,5°.

 

 

Przy okazji: ile ważą wasze samoloty? Mój kompletny, ale bez pakietu będzie ważył ok. 1890 g. Z pakietem wyjdzie 2,3 - 2,4 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Przy okazji: ile ważą wasze samoloty? Mój kompletny, ale bez pakietu będzie ważył ok. 1890 g. Z pakietem wyjdzie 2,3 - 2,4 kg.

O ile pamiętam ważył coś koło 2,3kg z pakietem o wadze ok. 470g.

Jak dobrze pójdzie to za niedługo mój ponownie wzniesie się w powietrze, na razie czeka na wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minął kolejny miesiąc i bardziej z kronikarskiego obowiązku niż znacznego postępu prac zamieszczam kolejne info i obowiązkową fotkę :D .

 

Od ostatniej aktualizacji w modelu przybył regulator, mocowanie osłony silnika i sama osłona, śmigło z kołpakiem oraz górna osłona kadłuba.

Do skończenia modelu potrzeba: wkleić mocowanie pakietu, zainstalować odbiornik i wyłącznik zasilania, dokończyć kabinkę i blokadę mocowania górnej osłony kadłuba. Do tego regulacje. Pomimo wszystko do końca jest już znacznie bliżej jak dalej :jupi: .

 

5048049c46563219.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator chyba w nie najlepszym miejscu. W przypadku kreta jest narażony na uszkodzenie.

pilot, do odpowiedzi wystąp! Konsultowałem takie umieszczenie regulatora z Krzyśkiem właśnie (dzięki! :-) ).

Krzysiek miał podobnie umieszczony regulator i chyba nawet udało mu się nawet zmasakrować przód modelu.

W instrukcji producent sugeruje identyczne położenie.

Opcjonalnie zastanawiałem się nad umieszczeniem regulatora identycznie, ale za wręga - tylko wtedy byłyby kłopoty z chłodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pilot, do odpowiedzi wystąp!

Tak jest, rozkaz wykonany :)

Konsultowałem takie umieszczenie regulatora z Krzyśkiem właśnie (dzięki! :-) ).

Krzysiek miał podobnie umieszczony regulator i chyba nawet udało mu się nawet zmasakrować przód modelu.

Bardzo proszę :D

Mam dokładnie identycznie zamocowany regulator, no może z jedną różnicą - mam jedną opaskę zaciskową :) Kabriolin w poprzednim sezonie zaliczył solidnego kreta: połamany był cały kadłub aż do kratownicy i jedna połówka skrzydła. Mimo upadku cały sprzęt wyszedł bez najmniejszych uszkodzeń. Dość skutecznym zabezpieczeniem moim zdaniem jest tu solidnie wykonana osłona silnika. Poza tym kadłub jest balsowy i szybciej ulegnie dewastacji niż 4 stalowe pręty mocujące silnik. Zresztą po naprawie model też już ścigał kreta i również ucierpiał tylko kadłub. Identycznie zamocowany jest silnik w modelu Artist kolegi i również po upadku całość wyszła bez szwanku.

Podsumowując, takie mocowanie zostało przetestowane w praktyce i jak na razie nic się nie działo złego ze sprzętem - regulatorem czy silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dziękuję przy pomocy przycisku :D

Wow, dzięki :jupi:

Aha, i przestań maltretować tego biednego Kabriolina! ;-)

Pierwszy raz spadł po kilkudziesięciu lotach a po naprawie zaraz w pierwszym locie przez mój szkolny błąd. W tym, dniu byłem trochę zakręcony i pewnie dlatego, lepiej było nie lecieć :crazy:

Ale już jest zrobiony, lata znakomicie i mam nadzieję, że tak pozostanie. A krety i wszelkie inne robale niech go sobie oglądają w powietrzu a nie pchają się do niego na ziemi :devil: O zjedzonych śmigłach to nawet nie wspominam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy Ś.C. podawany przez producenta (130-140 mm od natarcia) sprawdza się w 3D?

Obecnie SC mam na krawędzi balsy od "skrzynki" serwa czyli ok. 130mm. Modelem daje się bezproblemowo latać, zawis jest całkiem przyjemny - chyba u siebie zostawię bez zmian. Nie wiem czy takie położenie jest idealne do 3D ale na razie jak dla mnie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.