Paweł Prauss Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Proponuję nowy temat ku przestrodze. Poniżej zamieszczam fotki przeciwtłoka i samego tłoka silniczka MK-17, w którym pękło kilka kuleczek tylnego łożyska, przedostały się do tulei i zrobiły tam niezłą kaszanę, w efekcie silnik nadaje się już tylko na półkę... Na zdjęciach można zauważyć kawałeczki kulek, które były wbite w denko tłoka.
AndrzejC Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jaka moc jest w tych naszych silnikach, świadczy poniższa fotografia. Wał od silnika CMB 90 EVO. Nz szczęście jak pękł, to na tym się skończyło, i więcej "kaszany" nie narobił. Po wymianie wału juz wszystko było dobrze i zawody w Jaworze wygrane A.C.
Paweł Prauss Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Czy korbowód jest z tytanu?
wapniak Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Czy korbowód jest z tytanu? Tytan nie jest dobrym materiałem na korbowody. Źle odprowadza ciepło, przez co ma skłonności do zatarć.
AndrzejC Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Gadanie... Może w dużych silnikach tak jest, ale nie w naszych modelarskich. Korbowody mają i tak panewki, lub bieżnie dla igieł, a przy tych wielkościach odprowadzanie ciepła nie ma żadnego znaczenia. Korbowód w silniku modelarskim, póki się nie zatrze, jest najchłodniejszą częścią silnika. To, że się zaciera, nie wynika z nadmiernej ciepłoty generowanej podczas pracy. Najczęściej uszkodzenia korbowodu wynikają z nieprawidłowej pracy silnika, Lub niedbałości właściciela o swój motor. Dural też nie najlepiej odprowadza ciepło, a jest powszechnie stosowany. Po prostu korbowód kuty najprościej jest wykonać i do tego jest bardzo mocny. Miałem kiedyś w silnikach korbowody z tytanu i jakoś nic się z nimi nie działo A.C.
bubu2 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Dural bardzo dobrze odprowadza ciepło, lepiej tylko srebro i miedź, choć tu nie jest to tak istotne (to odprowadzanie), jak dobrze piszesz.
AndrzejC Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Fakt. MASZ RACJĘ. Proste doświadczenie: Wystarczy kawałek duralu przyłożyć do tarczy szlifierskiej... Nie wiem dlaczego to napisałem. A.C.
wapniak Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Gadanie... Po prostu korbowód kuty najprościej jest wykonać i do tego jest bardzo mocny. A.C. No tu dałeś czadu. Łatwo to jest zrobić korbowód z duralu, dwa wiertła , dwa rozwiertaki , laubzega i komplet pilników i do roboty. Wiem, bo robiłem. Kuty korbel to wzorniki, okrawaki , wiercenie , osłanianie, nawęglanie, hartowanie, szlifowanie, w domu tego nie zrobisz. Pozdro.
symon5 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 darek myslałem że rozmawiamy o produkcji seryjnej a nie o domowym wytwórstwie , ale zapomniałeś dodać jeszcze obróbka elektrochemiczna tj..miedziowanie .widziałem osobiście wyczynową 1.5 do samochodu na uwięzi w której był korbowód tytanowy wykonany obróbką skrawaniem (rekord polski) produkcji zza wschodniej granicy , ale dawno temu na zawodach łódeczkowych w jaworze kolega zza wschodniej granicy bardzo nie polecał korbowodów tytanowych i mówił właśnie o bardzo złym przewodnictwie ciepła oraz skutkach gdy taki korbowód trzaska podobno masakra
AndrzejC Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Tak się składa, że już bardzo dawno odszedłem od budowania własnych silników. W latach 80-tych przez taki okres przechodziłem . Wtedy wlaśnie był czas tytanowych korbowodów. Nawet sam ich nie robiłem, z Białorusi je miałem. Sztuk dwa. Krótko je używalem i nawet nie pamiętam co się z nimi stało, ale pamiętam,że silnik pracował prawidłowo. Co do stalowych korb, to używam do dzisiaj, a i wtedy kombinowałem z igiełkami w MDS 6,5. Czasy były piękne. Teraz używam silników włoskich ponieważ uważam że są najbardziej niezawodne ze wszystkich jakie miałem. Dobrze Marek napisał. Z punktu widzenia fabryki korbowód kuty jest prosty do wykonania, a przy tym najmocniejszy, choć i stalowe potrafią pęknąć w najmniej spodziewanym miejscu Poniżej drobny przykład A.C.
Rekomendowane odpowiedzi