latacz Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 jak w miarę opanowales pianki -nastepny krok to fornir -skrzydła styro w fornirze -kadlub laminat. stosunkowo tanie, sztywne, dokładnie odwzorowane profile i dość latwo się naprawia. balsa na styro i oklejone folią -delikatniejsze i wiecej zabawy z naprawami. z podobnych wzgledow -odpuść laminat -lata co prawda lepiej ale duzo droższy i trudny w naprawie. modele konstrukcyne -podobnie trudne w naprawie -i raczej do termiki niż do poszalenia.... radzę podobnie jak Paweł -cos z art-hobby -lub z Blejzyka. ceny względne -powinieneś zmiescic sie w limicie -jakość dobra, częsci blisko... i konstrukcje sprawdzone. osobiscie latalem kilkoma z arthobby -jak się ładnie zlozy lata super. stary model na prymitywnym szczotkowym silniku i ciężkim mało pojemnym aku potrafił bez termiki na 3 min lotu silnikowego szybować 25minut.... skrzydła około 1,8 -2m rozpietosci mniejsze -gorzej lata. wieksze rosnie cena i łatwiej uszkodzić . podobnie troszke poszaleć -mała akrobacja -ten rozmiar dobrze to znosi. większe -łatwo urwać jak się pętle zawinie... skrzydła koniecznie z lotkami -i jakieś lotkohamulce -bo bez nich ląduje się trudno -model leci leci leci... albo klapy i lotki -i stosowny mikser. wykonać goły nieoklejany fornir -tylko pomalowany caponem. delikatnie oszlifowany bardzo drobnym papierem -ważna gladkość. na początek żadnego pokrywania folią -trudniej się naprawia. trzeba folię zrywac i naklejac nową (za to w foli po naprawie nie widac, że była kraksa) jak się otrzaskasz z fornirowym dwumetrowcem -pójdziesz dalej. albo w większe forniry do termiki -albo w laminaty (zaleznie od modelu sa rózne do róznego rodzaju latania) , albo w lekkie konstrukcyjne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekH Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Skoro mowa o skrzydłach krytych fornirem - z polskich producentów jest jeszcze Modelot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Emhyrion , no może przesadziłem z tą wytrzymałoscią kadłuba z laminatu- ale jeszcze nigdy nie zaliczyłem twardego ladowaNIA-O KRECIE NIE WSPOMINAJĄC. A trzymając kadłub w ręce to naprawdę można by tym zagrać w krykieta. Właśnie wróciłem z lotniska (dzięki zmianie miejsca zamieszkania teraz na prawdziwe lotnisko mam 2700 metrów.WOW ) i kierujac się Twoimi wskazaniami próbowałem zrobić poprawną beczkę nic z tego nie wyszło .Sądzę że to już nie moja wina tylko ten model tak ma.. A co do następnego latadła to prawdopodobnie będzie coś ze stajni Pana Blejzyka. Polska jakość i to do mnie przemawia ,no choć ceny europejskie. Ale jak już pisałem za jakość trzeba zapłacić. Popieram Polskie doskonałe projekty. Choć na temat polskiej polityki i durniów ją reprezentujących mam odmienne zdanie -ale to nie miejsce na te rozważania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 A ja się spytam: czy w modelach fornirowych ok. 2m rozpiętości np. first, mefisto, pixel jest sens stosować zasilanie 3S? Pytam bo myślę intensywnie nad kupnem bądź też zrobieniem (ewentualnie zrobieniem samych skrzydeł) szybowca właśnie w tym rozmiarze, żeby zrobić krok naprzód w porównaniu z piankami, ale niespecjalnie uśmiecha mi się przesiadanie się na 4S. Moje pakiety to głównie 3S 2200mah 30C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 To zależy jaki szybowiec wybierzesz. Ja w swoim SkyEV 1.7m stosowałem pakiety 3 celowe od 500mAh do 1800mAh. Ale to szybowiec typowo termiczny więc przy ładnej pogodzie im był lżejszy tym lepiej latał. Pytaj bezpośrednio producenta, który dobrze wie pod jaką wage projektował swoje modele i wykonał wiele lotów testowych. Oczywiście od samego silnika też zależy rodzaj pakietu. Mój pobierał maksymalnie ok. 14A przy śmigle 11x6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akte Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 A ja się spytam: czy w modelach fornirowych ok. 2m rozpiętości np. first, mefisto, pixel jest sens stosować zasilanie 3S? ... Jak najbardziej. Zależeć to będzie głównie od wagi tego szybowca jego przeznaczenia oraz proferowanego sposobu latania. Posiadam Fregatę z Modelotu, model zbliżony do Pixela i latam nim na 3s i silniku 3542 1200kV i jestem zadowolony z jego osiągów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Dzięki za odpowiedzi. Model miałby mi służyć jak pisałem do "następnego kroku" po pioneerach, totkach itp. więc silnik musiałby dać radę z podstawową akrobacją, beczki, pętle itp. może nawet na pierwsze kroki na zboczu? W tym temacie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48490-pixel-od-modellot/ koledzy montują do pixela silnik 750W właśnie pod 4S i nawet taki laik jak ja widzi że to spora przesada, niemniej jednak zasiała we mnie ziarno wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Szybowcami kręci się akrobacje bez silnika ;-) Napisz jaki kupisz szybowiec a na pewno zasugerujemy Ci napęd. Choć tak jak już pisalem pytaj producenta, będziesz wiedział wszystko z pierwszej ręki I w najlepszej opcji dla modelu. No chyba że chcesz sobie tylko pogadać na forum to pogadamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Na razie to dywagacje. Pierwsza wypłata pod koniec lipca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozart Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Witam, chciałbym się zapytać czy wcześniej wymienione szybowce Atrura Blejzyka trzeba konstruować z części balsowych "z pudełka" tj. budować skrzydła z żeberek itd. czy są to gotowe modele z wykonanymi skrzydłami itp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekH Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Dzięki za odpowiedzi. Model miałby mi służyć jak pisałem do "następnego kroku" po pioneerach, totkach itp. więc silnik musiałby dać radę z podstawową akrobacją, beczki, pętle itp. może nawet na pierwsze kroki na zboczu? W tym temacie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48490-pixel-od-modellot/ koledzy montują do pixela silnik 750W właśnie pod 4S i nawet taki laik jak ja widzi że to spora przesada, niemniej jednak zasiała we mnie ziarno wątpliwości. Czuję się wywołany do tablicy więc sprostuję - w moim pixelu siedzi Turnigy GliderDrive 3850 960kv, a więc 500W motorek. Z tym silnikiem na 4s winduję model na 300m w 20s. Zakładam że na 3s też spokojnie dałbym radę, ale oczywiście nieco wolniej... Witam, chciałbym się zapytać czy wcześniej wymienione szybowce Atrura Blejzyka trzeba konstruować z części balsowych "z pudełka" tj. budować skrzydła z żeberek itd. czy są to gotowe modele z wykonanymi skrzydłami itp.? To są skrzydła styropianowe kryte fornirem. Są już wykonane, ale musisz poświęcić trochę czasu na ich wykończenie. Odwiedź stronę blejzyk.pl i zerknij jak wygląda instrukcja montażu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Mozart poczytaj na stronie blejzyka o różnicach między wersją basic i premium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Fornirowe (skrzydła) 2-metrówki motoszyby -niegdyś lataly silnikach szczotkowych i na pakietach ni-cd -7cel (8,4V) -i latały dobrze. pakiet 3S jest duzym postepem -poza lataniem typu "spawarka" 3s jest w zupełnosci wystarczające do stosunkowo lekkiego dwumetrowca. Kiedyś mówiło sie, że jesli ciąg ma 30% wagi to model motoszybowca moze latać. ciąg na poziomi 50% wagi to było super i prawie zawadzło o wyczyn. dziś pakiet 3s i przeciętna bezszczota da ciąg zblizony do wagi modelu. i jest spoko. Na 3s pionowo raczej nie wyciągniesz modelu (choć na "twardych" pakietach -tak ze 60C i to mozliwe) -ale do latania spoko wystarczy -a kąt 45* wznoszenia da radę. Aktulalnie składam dwumetrowca w fornirze (reaktywuję staruszka z części zapasowych jakie mi pozostawały z poprzednich modeli art hobby -głównie velvia) -dam pakiet 3s (ale li-jon dużej pojemnosci a nie li-pol ) i prawdopodobnie silnik szczotkowy z przekładnią. przewiduje około 90 minut spokojnego latania na silniku -albo 20 minut ful mocy i ponad 20 wyciągnięć pod kątem około 30* . Jak będzie termika -to na latanie będę zabierał kocyk lub leżak -bo dłuuuuuugo będzie -przewiduję nawet kilka godzin (jak termika bedzie zdychac -to podtrzymanie na małym gazie i czekanie w powietrzu na kolejny komin) blejzyk, art hobby -fornirowce -są rózne wersje wykonania tego samego modelu -% wykonania zależny od ceny. -albo skrzydła prawie na gotowo -albo oklejone fornirem -ale trzeba dokleić szufladę - bagnet jakieś żebro na środku -lub skleić połówki płata, wyciąć lotki -czasem doklejić i doszlifować krawędź natarcia. należy wybrać wersję o stopniu dokończenia zależnym od zasobności portfela, czasu, chęci i umiejetności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi