miro-er1 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Wiesiek a jaki masz dokladnie pakiet ze sie boisz ze silnik bedzie ci bral z niego za duzo pradu?? jak masz 2700/25c to masz pakiet o duzej wydajnosci pradowej martwil bym sie tylko zeby dobrac odpowiedni reg z zapasem bo to ze pisza ze ten silnik pobiera max 24A to zblizone dane bo wystarczy zminic smiglo inny producent i juz wyniki sa inne
wacek.matuszak Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Wiesiek nie kombinuj za dużo. Bartek podał ci na tacy optymalne i tanie rozwiązanie.Różnica w cenie między /07 a /010 to 15 zł więc się nie ma nad czym zastanawiać. Jeśli Twój pakiet( nie pamiętam ile masz Mah ) nie wydoli, to nie ma innej drogi jak kupić większy lub o większej wydajności. Niestety elektrownie do naszych modeli to jeden z droższych i niezbyt trwałych elementów.Na pocieszenie dodam ,że głowa rozboli cię na dobre jak będziesz miał 3 lub 4 gotowe do lotu modele, w pełni uzbrojone w elektronikę, a do dyspozycji tylko 2 sprawne pakiety. Mirek mnie ubiegł w wysłaniu posta. Jeśli masz 2700 Mah jak pisze to to kup silnik jaki proponuje Bartek i pamiętaj o regulatorze
miro-er1 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 ja latam FC na e maxie gf2215/20 ktory pobiera 24 nawet 27A na smigle 10 cali i mam pakiety dualskiego 1000/35c i 1300/35c i w obu nie przekraczam ich wydajnosci pradowej a sa nieraz gorace jak je odpinam od modelu, dodam ze mam reg 40A z ABC, Rc takze kup ten sinik mocniejszy to napewno bedziesz bardziej zadowolony tyle ze kilka minut lotu zaliczysz mniej
enter1978 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 Ja juz zdążyłem wylądowac w pracy i piszę z komputera w robocie. Więc zdecydowałem że jurto zamówię ten 2220/07 tylko jakie do niego śmigło dobrać?
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 ...Bywało tak że postanowiłem wylądować wytraciłem prędkość ale 1cm nad ziemią zmieniłem zdanie że nie ląduje, Tak się zatrzymałem na tym zdaniu... Poza silnikiem, zmień też takie spontaniczne decyzje na plan lotu, obejmujący przynajmniej kilka a najlepiej kilkanaście sekund naprzód. Takie "spontany" w lotnictwie mogą się źle skończyć.
enter1978 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 He Bartek pamiętasz jak kiedyś pisałem że mam koło domu drogę tak z 1,5 m może 2m szerokości że boję się cessnę posadzić na tej drodze bo jest wąsko a ona podskakuje od boku do boku. No to właśnie na tej drodze lądowałem magnum, tylko w poprzek drogi, i czasami bywało tak że model przeleciał przez te 1,5m szerokości i przyziemiał już po za drogą, albo przyziemił 1m przed drogą , na tak krótkim odcinku nie zawsze się dało idealnie na środku usiąść , więc jak coś było nie tak to pełna moc i pofrunął dalej jak ptaszek .
miro-er1 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Wiesiek co do smigiel to probuj od mniejszych czyli ja bym dal 9x6 na poczatek i obserwuj jak za malo mocy daj wiekrze 10 x5 ja tak zmienilem na 9 cali z 10 bo rzarl produ za duzo a 9 w zupelnosci wystarczylo, ja sobie zakupilem takie urzadzenie pomiarowe na ABC.RC i mierze sobie wtedy, wiem na jakim smigle ile szarpie pradu albo poszukaj sobie specyfikacji tego silnika takiej tabelki i tam masz na jakim smigle ile pradu bierze i jaki ma ciag., oczywiscie to jest tabelka porownawcza , ale zawsze cos . kiedys jak nie mialem tego miernuika tak wlasnie sobie dobieralem smigla w/g takich tabelek. tu masz te tabelke http://www.headsuphobby.com/Emax-BL2220-07-1200kv-Outrunner-Brushless-Motor-G-660.htm
enter1978 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Opublikowano 21 Września 2015 Dzięki Mirek . Mam mały kłopocik bo nigdzie nie mog znaleść tych silników co Bartek podał , ani jednego ani drógiego , niby są ale chwilowo niedostepne. Jak zaraz nie znajde sklepu który posiada taki silnik, to poszukam czegos innego co ciągnie około 1400g
miro-er1 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Wiesiek, ten jest do modeli do 2kg takze sobie poradzi z twoim magnumem i tani jest http://abc-rc.pl/ABC-Power-D4018-900KV ostatnia sztuka zostala lub taki do 2,5kg ale wazy 107g tego sa jeszcze 3 szt. http://abc-rc.pl/ABC-Power-4023-850KV mozesz kupic lepszej firmy ale zaplacisz wiele wiecej a model bedzie latal tak samo, sam decydujesz na jaki cie stac. pozdrawiam. taki tez by sobie poradzil http://allegro.pl/silnik-turnigy-d2836-kv1100-rc-bezszczotkowy-i5670964501.html a moze taki powinien dac rade http://allegro.pl/silnik-bezszczotkowy-emax-bl2215-20-i5494088808.html
enter1978 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Opublikowano 21 Września 2015 Mirek, ja miałem apetyt na ten BL2215/20 ale bartek nie był do niego przekonany. Więc zacząłem szukac tego 2220/07 ale widę że jest nie do zdobycia. Więc chyba wezmę ten BL2215/20. Normalnego magnum który ważył 410g napędzał silnik który ciągnął 330-340g i byłem bardzo zadowolony. To może i ten BL2215/20 sobie poradzi z tym wiekszym modelem A najprawdopodobniej wezmę BL2220/10 , 1300g ciagnie to juz ten powinien dać rade
miro-er1 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 pewnie ze da rade ten bl2215/20 przeciez magnum ma tak duza pow skrzydla ze musi latac , albo ten silnik z abc.rc wez niedrogi i ten to da rade na 100% i co wazne nie drogi jest w porownaniu do swoich osiągów tu masz specyfikacje tego silnika http://www.headsuphobby.com/Emax-BL2215-20-1200kv-Outrunner-Brushless-Motor-D-662.htm pionowo moze bedzie mial problem ale w poziomie da rade spokojnie no ten bl 2220/10 to juz wszsytko pociagnie chyba http://www.headsuphobby.com/Emax-BL2220-10-930kv-Outrunner-Brushless-Motor-D-211.htm?categoryId=-1
enter1978 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Opublikowano 21 Września 2015 Mam dylemat, jutro kupię silnik tylko nie wiem jaki mam dylemat pomiedzy BL 2220/10 a GT2218/09. Który bardziej polecacie to ten wezmę.
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Wiesiek, jak chcesz BL2220/10 za ok. 90PLN i wciąż jest to dla Ciebie kompromis z punktu widzenia pożądanych parametrów, który może się sprawdzi a może nie do końca, to ja Ci proponuję Emax GT2218/10 Wyższy ciąg (1380g) przy mniejszym poborze prądu (22A). To silnik lepszy jakościowo niż seria BL, a cena ok. 15PLN większa. Dostępność bezproblemowa;)
enter1978 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Opublikowano 21 Września 2015 Dzięki wielkie , tak więc zakupię silnik serii GT. Tylko widzę że ten GT2218/09 mam w sklepie do którego mogę podskoczyć osobiście a ten GT2218/10 zamawiał bym przez internet, osiągami się chyba nie różnią ale ten co podałeś potrzebuje kilku amper mniej. Mam następny kłopot, chodzi o moje serwa, podłączyłem ster wysokości i nie mam pewności czy SG90 da radę machać taką łopatą, to znaczy na stole wymachuje aż model podskakuje, ale nie mam pewności czy to serwo sobie poradzi w locie i nie strzeli coś. Dla tego pytam doświadczonych ludzi, ster wysokości ma wymiary: szerokość 480mm głębokość 120mm, nie wiem jakie siły generuje taki ster i czy serwo SG90 jest do takiego steru jest wystarczające?
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 GT2218/10 da Ci nieco mniejszą prędkość i nieco większy ciąg. Jak się boisz, że serwo strzeli to kup jego odpowiednik z metalowymi trybami.
enter1978 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Opublikowano 23 Września 2015 Z grubsza skończyłem, w miejscach gdzie do kadłuba mocowałem wsporniki węglowe pływaków, miejsca te wzmacniałem sklejką. Mało ładnie to wygląda , ale nie mogę jeszcze oszlifować bo klej jeszcze nie zastygł. Silnik zamontowany, bez problemu unosi model na śmigle, 11x3,8 , kupiłem w zapasie jeszcze śmigło 11x4,7 ale nie sądzę że bym go montował bo na 11x3,8 ciągnie rewelacyjnie. Nie potrzeba pełnej mocy żeby unieść go na śmigle (próbowałem ), model mało też nie waży bo gotowy do lotu 1260g. Przez to że kleje nie powysychały nie oblatałem go dziś, postaram się go wypuścić jutro rano zanim wyjadę do pracy. Jak poleci to zostanie w nim do zrobienia tylko kosmetyka, jak nie poleci to zostanie mi budowa nowego modelu . Na razie wygląda tak Nie do końca jest wyważony w poziomie, tak jak ten standardowy trochę jest przechylony na ogon, mniej więcej tyle co tamten. Tamten latał świetnie, a ten okaże się jutro
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Do oblotu zrób lekko ciężki na nos. Zawsze to większy margines bezpieczeństwa. Potem sobie przesuniesz.
enter1978 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 No i dziś z rana już po oblocie, film jest ale mały zabrał go w telefonie do szkoły, wrzucę wieczorem, Dziś rano po przeczytaniu odpowiedzi Bartka, w panice dokleiłem 40g na pływakach w postaci ciężarków do wyważania kół. Krótki to był lot, wystartował spokojnie, trochę się przechylał na ogon dostroiłem sterem wysokości, i zrobiłem jedno okrążenie gdy usłyszałem hałas. Silnie zestersowany chciałem go natychmiast posadzić na ziemi, żeby mi silnik nie odleciał jak w poprzednim modelu, bo słychać było że coś z silnikiem jest nie tak. Po chaotycznym wylądowaniu okazało się że odkleiła się naklejka z silnika i koniec naklejki jeszcze się trzymał silnika a reszta tej naklejki uderzała w kadłub.
enter1978 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 Obiecany film, trochę krótki ale widać że lata
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Lata? On prawie stoi w powietrzu Żartuję, lata bardzo spokojnie i chyba przewidywalnie. Moim zdaniem dalej nieco ciężki na ogon, lub nie wytrymowany - lekko zadziera. Ale ogólne wrażenie bardzo dobre. Gratulacje!
Rekomendowane odpowiedzi