Skocz do zawartości

Domowe HLG


blackriver

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przypadkiem natknąłem się na plany mini szybowca Bug , opisywanego miedzy innymi na RC groups, z braku czasu na razie połówka skrzydła, waga przed oklejeniem 15 g.

 

IMAGE_129.jpg

 

IMAGE_132.jpg

 

edit

 

sorry za kiepskie zdjęcia...

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

rozpiętość 700 mm (ma wejść mi do "autka" bez kombinowania) cięciwa 170 mm, na końcu 90 mm

długość 580 mm

pow. nośna nieco ponad 10 dm2

 

- statecznik poziomy i pionowy a'la dlg 8,5 g (w oryginale v )

- kadłub jak skleję to zważę, bo trochę go zmieniłem

- płaty 30,5 g (wersja lżejsza z dźwigarem 3 mm węgiel)

 

elektronika

 

- dwa micro serva BlueBird 303 3,6 g sztuka z kablami

- odbiornik Hitec HFS 05MS ok 7 g

- regulator (daje 5v 1a) AIR7 4,4 g z kablami (akurat mam i nie muszę kombinować z BEC'em)

- aku 2s1p 350 ma 36 g bez konektorów

 

do tego dojdzie jeszcze folia solarlite na płaty i kierunki, klej, żywicana łączenie płatów i kierunków, dźwignie, bowdeny, śruba do mocowania płata, nylon M4.... ciekawe ile wyjdzie w ostatecznym rozrachunku.... mam nadzieję że parę gram jeszcze dojdzie bo nie będzie chciał latać... :D

Opublikowano

hmmmm... może masz rację, ale na opakowaniu regla napisano 2-3 cell lipo, w necie teraz popatrzyłem 1-3, rozdłubie 350 i się zobaczy, w razie czego 16 gram do przodu. Nie mam pojęcia czy za wiotkie, w środku płata węgiel, krawędź natarcia 3 mm drzewo cytrynowe (akurat pod ręką). Na tych płatach będę się uczył oklejać folię, w planach dźwigarem głównym była rurka węglowa. :oops: i sorry, bo to w zasadzie HLG, jak będzie latać, to chcę zrobić 100 cm dlg z laminatowymi płatami, laminowany depron + węgiel, gzieś o tym czytałem... :crazy:

Opublikowano

Laminowany depron odradzam, nie sprawdza się jako rdzeń, lepiej użyć styroduru. Ja dla świętego spokoju zostawiłbym te dwie cele, a za lekki model będzie latał dużo gorzej niż ciężki.

Opublikowano

Podłącz jedna cellkę bez BEC'a. Na 95% będzie wszystko działać ok (5% na problemy z serwami, ale na mnóstwo różnych serw tylko jeden chiński NoName sie opierał zasilaniu z jednej cellki).

 

No i jeszcze jedno:

2 cellki tez podłączałem bezpośrednio i nic nie spaliłem. Ale na własną odpowiedzialność próbuj.

 

Poza tym RafałB dobrze pisze depron nie nadaje sie na rdzen, jest za miękki.

 

No i jakbyś miał plany Bug'a to bym był zainteresowany. Jest bardzo sympatyczny (wprawdzie kończę budować Apogee 30, ale to mi się też podoba :-) )

Opublikowano

skrzydła 31,00 g

stery 8,50 g

belka 8,10 g

kadłub 5,90 g

 

servo 4,30 g

servo 4,30 g

akku 26,00 g

odbiornik 8,70 g

reg 4,40 g

 

 

razem 101,20 g

 

pow. Nośna 10,84 dm2

 

obciążenie 9,34 g/dm2

 

trochę gram jeszcze dojdzie (poza tym jest to model rekreacyjny!!!), pakiet oczywiście dwie cele :lol: 350 mah, krótko mówiąc nie jest źle. Może do soboty zdążę....?

Opublikowano

Zejdz mu jeszcze te 17g i lataj na jednej celi lipola.

JA tak latam w wielu modelach i nigdy nie mialem problemów,a sam Rafał kiedys pisal ze przy malych modelach mala masa jest bardzo istotna. :)

Opublikowano

Nio tak ale bez przesady. Ostatnio się nauczyłem że nie można schodzić z masą za bardzo. Ja bym zostawił tak jak jest a ewentualnie potem odchudził jakby model nie chciał latać lub nawet doważył.

Opublikowano

Cos te Twoje 350tki sa ciezkie jesli to sa lipole. Tyle to wazy 4 ogniwowy pakiet Kanow, Moje pakiety 2s 350 waza od 19,4 do 21,8g, a sa to pakiety ze stosunkowo dlugimi i grubymi kablami oraz wydajnoscia 20C ciaglego oraz 30C chwilowego pradu.

Opublikowano

Mała masa owszem jeśli oczywiście są małe opory. Spore opory i mała masa to model który lata jak gazeta.

 

Za mała masa to źle a za duża też niedobrze ;-).

 

Pamiętajmy ,że wyżej wieje mocniej i model który odszedł w kominie z wiatrem na sporej wysokości mając spore opory lub gdy jest za lekki już nie wróci pod wiatr ;-)

 

Ja wole cieńkie profile które z wiatrem sobie radzą jak należy :mrgreen:

Opublikowano

Akku: 350 mAh 20C 7,4 V 26g, ew. do zdjęcia jedna koszulka + połowa dł. kabli, ale na razie do ulotnienia nic nie zmieniam, zobaczymy jak finałowo wyjdzie..... oryginalny Bug nie poleci pod 3-4 m/s wiatr.... gdzieś na youtubie widziałem, facet na niedużej skarpie na plaży próbował...

 

btw trochę danych z netu:

name The Bug

year 2 001

designer Carl Dowdy

class mini HLG

wing span [mm] 691

aspect ratio wing 5,01

CG xmac [% mac] 28%

NP xmac [% mac] 40%

Stability margin {% mac] 12%

static rolling stability 215,42

dynamic rolling stability 243,96

stab span [mm] 176

aspect ratio stab 2,39

Differential angle between wing & stab -

wing area [dm2] 9,54

stab area [dm2] 1,30

total area [dm2] 10,84

weight wings [g] 35

weight stab [g] 5

weight fuselage [g] 55

total weight [g] 95

root chord [mm] 178

tip chord [mm] 70

distance [mm] trailing edge wing leading edge stab 245

CG [mm] from leading edge 73

 

edit

 

literówka orzesz........ . 8)

Opublikowano

Hahahaha, pro, ale zartem zarzucules 8) .Ja i pro heh, ale na powaznie, moj model bedzie ciezki jak kamlot ^^Poza tym to moj wlasny projekt, wiec nawet nie wiem, czy sie sprawdzi ^^.Pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.