Leda_g Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Chciałbym tu przedstawić model na który czekałem od kilku miesięcy. Samolot C-160 Transall Jest to model ARF, a to jego dane: Rozpiętość ---- 1860mm Długość ----- 1350mm Waga szacowana do lotu 2800g – 3100g Waga modelu pustego 1950g Pow. Skrzydła ---- 39dm2 Obciążenie pow. --- 85g/dm2 (duże) Producentem modelu jest firma „Will Hobby” WWW.willhobby.com Wykonanie mieszane, kadłub i osłony silników jako laminat, skrzydła i stateczniki konstrukcyjne częściowo kryte balsą. W zestawie są wszystkie elementy potrzebne do montażu modelu (oczywiście poza elektroniką) Model jest przewidziany na silniki spalinowe, ale ja mam zamiar zmontować go z napędem elektrycznym. A tak wyglądają elementy modelu u mnie Strona o modelu http://www.willhobby.com/product/plane/n5.asp Więcej zdjęć http://www.willhobby.com/product/plane/C160.htm Więcej informacji o samym modelu i elementach opiszę jak znajdę chwilę na dokładniejsze przeglądnięcie tego zestawu. Jako że jest to mój pierwszy tak duży model (ciężki) i to w dodatku dwusilnikowy będę miał prośbę do forumowiczów o pomoc i opinie w jego wykonaniu. Pierwszą dla mnie niewiadomą jest jak zrobić chowane podwozie, wprawdzie jest dostępne jako opcja (ale trochę drogie). Chodzi mi teraz o podwozie główne 2x po 4 koła chowane w komorach podwozia. Czy ktoś ma pomysł na proste wykonanie takiego podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Witaj, Mirku jak będzisz planował oblot daj znać napewno przyjadę zobaczyć tą besite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Raaany, Mirek! Jestem pełen podziwu - co chwilę nowy model, co raz to nowy opis lub relacja na forum. Czy ty coś robisz poza budową modeli i lataniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Ja chetnie tez zobacze oblot w sumie az tak daleko to nie mam do was A najbardziej bede ogladal przerobke na elektryka bo to mnie najbardziej interesuje Czekam z niecierpliwoscia na dalsza relacje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Mirku jak będzisz planował oblot daj znać napewno przyjadę zobaczyć tą besite Już teraz na myś o tym locie to mi się nogi trzęsą. Znać dam na pewno, tym bardziej że muszę znaleźć dobre miejsce do latania, ten modelik na bardzo małe kółeczka i dużo 10szt (a może to dobrze) Raaany, Mirek! Jestem pełen podziwu - co chwilę nowy model, co raz to nowy opis lub relacja na forum. Czy ty coś robisz poza budową modeli i lataniem? Żona mówi że tylko siedzę przy modelach, ale nie jest tak żle trochę czasu na pracę zostaje , no i te nocki mnie ratują. A ile jeszcze pomysłów i modeli na realizacje, trzeba jakoś nadrobić moją 25-letnią przerwę w modelarstwie Boje się że po locie mój model bedzie tak wyglądał http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1091565 tam też elektryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capa Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 witam ,ciekawi mnie skad zamuwiles ten model, tez sie nad nim zastanawiam , widz ze na tej stronie willhobby nie ma cennika , widzialem ten model na tej stronce http://www.nitroplanes.com/transallc160.html czekam na oblot i jak sie bedzie zachowywal w powietrzy, i czy elektryki zdadza egzamin . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Skoro piszesz o chowanym podwoziu to od razu przygotuj mu osobne zasilanie . Serwo podwozia musi sporo dźwigać i potrafi się zaciąć . Wtedy pracuje na zwarciu i odbiornik przy standardowym podpięciu traci zasilanie ,a co się dzieje z modelem można było się przekonać na pokazach w Kraśniku 2007 kiedy to Łoś omal nie został rozwalony z powodu braku nad nim kontroli . Zasilanie podłączasz na wspólne masie a z kabelka do odbiornika wyjmujesz czerwony kabelek i podłączasz go do osobnego pakietu ("-" pakietu do wspólnej masy ). W najgorszym razie nie otworzy/zamknie się podwozie ,ale to i tak pryszcz przy braku zasilania odbiornika. Długo się zastanawiałem nad tym modelem właśnie pod elektryka , ale ostatnio notoryczny brak czasu na razie nie daje mi szans na zajęcie się kolejnym projektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 ciekawi mnie skad zamuwiles ten model, tez sie nad nim zastanawiam Model kupiłem w ofercie prywatnej na ebay z USA, cena była bardzo dobra 65$ tylko musiałem załatwiać wysyłkę przez firmę polamer i troche to trwało. Wysyłka 62$, tak że cena wyszła bardzo dobra. Ale chyba jeszcze teraz w Nastiku w promocji. Tomek myślałem trochę nad tym podwoziem i zastanawiam się czy nie zrobić mechanizmu podnoszącego koła na osobnym silniczku z mechanizmem ślimakowym. Silnik byłby osobno zasilany i miał własne krańcówki a sterowanie z serwa albo z układku modułu zał/wył oświetlenie. Oczywiście osobny silnik na każde podwozie. Może do tego elektroniczny układ przeciążeniowy. Nie wiem, bedę też szukał oryginalnego podwozia, kiedyś widziałem i było prawdopodobnie pneumatyczne, ale teraz nie mogę go znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Serwo 13KG Tower pro to wydatek ok 30-5zł. Spokojnie poradzi sobie z wyciągnięciem podwozia , reszta to kwestia dorobienia odpowiednich dźwigni. Zasilanie koniecznie osobno odbiornik i serwa sterów , a reszta na drugim osobnym zasilaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Model do nabycia w Nastiku; http://nastik.pl/c160-transall-camo-twin-p-458.html niestety nie za równie atrakcyjną cenę, choć i ta dla tego modelu chyba nie jest bajońska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 I Wimarexie http://www.wimarex.com.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Faktycznie w Wimarexie tańszy jest, nawet w promocji z 550zł do 585zł :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Wielkość chowania podwozia wynosi w tym modelu tylko 30 mm i doszedłem do wniosku że trochę okłamie sposób jego chowania , nie będzie pracowało w pionie góra dół tylko będzie się uchylać. Będzie posiadało od razu małą amortyzacje wykorzystując oś skrętną. Muszę jeszcze popracować nad ułożeniem wszystkiego bo nad kołem jest trochę mało miejsca. Jak znajdę trochę czasu to zrobię jakiś model testowy, pokaże i będę czekał na opinię. Mam tylko problem z przednim kołem, czy ma ktoś jakieś rysunki lub na filmie jak się ono chowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Widziałem ten model na żywo (ale nie w powietrzu). Miał zainstalowane 2x4ccm lub więcej i ładnie to brzęczało. Aby było elektrycznie musisz dać spoooro prądu i obawiam się że wyjdzie dużo więcej niż 3kg do lotu. Już na początek masz 2kg, napęd elektro będzie ważył min. 1,2kg (i to taki na 7 min latania) - do 3,5 kg dojdziesz spokojnie bez zakładania ruchomego podwozia. Mam dużo mniejszy samolocik na dwa silniki (który pracowicie ubijałem w weekend, ale się nie dał - ten z avatara:) ) i waży 1,8 kg (2x2,5ccm) (wersja prototypowa), konstrukcja podobna do Twojego Transalla tyle że mniejszy (rozp 1,25m) i zdecydowanie bardziej aerodynamiczny, no i dolnopłat. Co do podwozia to wg mnie lepiej na razie odpuść sobie dodatkową komplikację i ciężar. Jak uda Ci się go ulotnić i przede wszystkim opanować w locie - wtedy dokładaj kilogramy. Ostatnio trochę walczę z zwei-motoren i np przy złych kątach silników i brakiem synchronizacji jest niezła zabawa (czyt. kompletny brak kontroli) - oczywiście przy elektryku odpada 90% problemów z synchronizacją (przynajmniej do czasu gdy pakiet zacznie siadać). W przypadku napędu elekrycznego czas pracy silników drastycznie się zmniejsza (zwłaszcza przy mocy jaka jest potrzebna dla takiej bestii) edit: zobacz na zdjęciu tego białego rozbitego jaki skromny pakiecik był montowany! Generalnie świetny sprzęt, ja bym jednak robił go na spalinę (nie chcę prowokować dyskusji ale jest kilka spraw: - koszty, czas, dym i przede wszystkim dzwięk! ) Jakie silniki sugerują do niego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Co do podwozia to wg mnie lepiej na razie odpuść sobie dodatkową komplikację i ciężar. Jak uda Ci się go ulotnić i przede wszystkim opanować w locie - wtedy dokładaj kilogramy. Wiem że to jest ciężar i kłopoty, ale to są tylko na razie plany i pomysły. Na pewno na początek model poleci maksymalnie najlżejszy. Zasilanie na początek to pakiet z A123, jak model przeżyje to będę modyfikował. Myślę dodatkowo dodać oświetlenie (to na pewno), otwieraną rampę załadunkową (opcja) i ew. generator dźwiękowy http://www.aerosoundrc.com/products.htm (można posłuchać przykłady - warto oraz filmy) Ciekawe czy mając model spalinowy możecie mieć taki głos silnika http://uk.youtube.com/watch?v=xDFHsdXqbtg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 A co to za pakiet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Tutaj masz więcej informacji http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1862&highlight=a123. Dlatego na początek myślę o nich gdyż można przy małej masie uzyskać duży prąd rozładowania, a taki mi bedzie potrzebny do tego modelu. Wiem że to bedzie się wiązało z krótkim lotem, ale na początek musi wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Jakby co, to leży mi 4celowy pakiet A123 i kurzy się - mogę na czas testów udostępnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Jakby co, to leży mi 4celowy pakiet A123 i kurzy się - mogę na czas testów udostępnić. Dzięki za pomoc, pakiety mam tylko problem z ładowarką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Jeśli to pakiet 4celowy to jego napięcie końcowe 14.4 jest b. zbliżone do napięcia końcowego akumulatora PB Skazoo u Alexa tak ładował i było bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.