Skocz do zawartości

Seagull Harmon Rocket


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wreszcie dotarł :)

 

Zabieram się za budowę kolejnego modelu i chciałbym się podzielić spostrzeżeniami. 

 

Model to Harmon Rocket III, jest to doskonale wykonana półmakieta.

 

Rozpiętość 128 cm

Powierzchnia nośna 36 dm2

Masa około 2.9 kg

Silnik jaki zastosuję Saito FG14C

 

Na razie wrażenia z otwarcia pudełka a powoli będę dodawał więcej fotek i relacji ze składania.

 

k01PNc.jpg

 

PVyTQC.jpg

 

dwviLX.jpg

 

hAM5jB.jpg

 

Do budowy modelu zachęcił mnie Tim - autor poniższego filmu. Po "konsultacjach" na temat budowy, zdecydowałem się odwzorować jego model z maleńką różnicą, gdyż planuję zastosować śmigło drewniane dwułopatowe oraz aluminiowy kołpak.

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Heh ;) Rozumiem podtekst, ale z czasem coraz gorzej i jak muszę 10 dni urlopu podzielić na 4 (rodzina / znajomi / latanie / wymiana dachu) to słowo "budowanie" nabiera dla mnie bardziej szanownego sensu :) :) latać się chce a prawdziwe budowanie zostawiam na zimowe wieczory. Dlatego też Michaś powstawał ze 2 lata a Jitterbug ciągle w trakcie :) Dziś przy owym modelu zrobiłem "nic" bo od rana do teraz na lotnisku, ale warto było :)

Opublikowano

Dłubię właśnie przy modelu i jestem lekko zawiedziony. Jest piękny, kadłub dopracowany pod każdym względem, ale oklejenie to istna tandeta. Wczoraj oblatywaliśmy sporą Extrę z Seagulla i pierwsze co zwróciło moją uwagę to pomarszczona niemal na każdym elemencie folia. To samo niestety jest na moich statecznikach oraz płatach. Folia w wielu miejscach nie trzyma się drewna i tworzy się sporo fałd i fal, co fajnie nie wygląda .... wygląda to tak jakby model postał parę godzin na 35-cio stopniowym upale.

Opublikowano

Skrzydło widać o dużej cieciwie ? Na zdjęciu wydają sie "krótkie". Przypomina mi to skrzydło Robina, Zaś kadłub jak wydmuszka.

Opublikowano

Tak tak :) Delikatnie położyłem do zdjęcia. Dłubię właśnie przy montażu silnika .. Nie wiem po jaką cholerę producent wkleił nakrętki kłowe. Rozmieszczenie nijak pasuje do łóż jakie mam .. otwory wypadają o średnicę obok i ostatecznie silnik montuję "w bok" a nie do dołu. Wczoraj się lekko przedłużało. Po nacięciu folii na stateczniku poziomym (by go wkleić "drewnem do drewna") cała folia zaczęła odłazić z pozostałej części. Okazało się, że nie była w ogóle przyklejona a jedynie naciągnięta na elementach. Dziadostwo straszne. Skończyło się na nowym kryciu statecznika bo za bardzo drażniło oko ..

Opublikowano

Pozostało dokręcenie kabinki i maski + naklejki oraz zatankowanie zbiornika :) Jutro oczekuję kuriera z aluminiowym kołpakiem. Oblot w czwartek jak pogoda pozwoli (czyli deszcz nie spadnie) bo na razie właściciel lotniska niby pozwala, ale ze sporymi obawami czy nie powstanie pożar bo wokół samo "żółte" a piekarnik jest straszny od wczoraj. Muszę się dostosować do wytycznych.

 

ZkREFD.jpg

 

ZvD4oE.jpg

Opublikowano

Przeszlifuj trochę krawędzie wycięcia pod silnik, bo wygląda jakbyś je wygryzł ;). Modelik fajny , Harmon Rocket to taki "podakrobacyjniony" Vans chyba RV4 .

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przeszlifuję :) Dzięki za uwagę. Pozostały mi właśnie takie drobiazgi estetyczne. Muszę również dokleić "zakrywki" wyjścia popychaczy, które są w komplecie (laminat tak jak golenie i maska). Nie będę ukrywał,  że pogoda mnie wykończyła i zrobiłem przerwę bo nie ma czym oddychać.

Opublikowano

he he .. 

 

Przy takim rozmieszczeniu model wyważa się idealnie (pusty zbiornik i kołpak do jutra plastikowy). Możliwe a raczej lekko pójdzie no nos po założeniu aluminiowego, ale takiemu modelowi to zbytnio nie zaszkodzi.

 

xY4sOJ.jpg

Opublikowano

Kacper,

 

sugerowałbym pakiety ubrać w gąbkę. Czy w manualu Saito nie ma info, że odbiornik jak najdalej od modułu zapłonowego?

Pytam poważnie bo nie pamiętam.

 

Kup sobie na przyszłość śruby imbusowe do serw - super się przykręca w porównaniu z tradycyjnymi.

post-7590-0-45064700-1438776456.jpg

post-7590-0-13210900-1438776466.jpg

Opublikowano

Odbiornik chwilowo tam siedzi, musiałem podłączyć by wyzerować serwa. Docelowo będzie siedział tam gdzie pakiet eneloopa. Trochę to będzie jednak upierdliwe bo przy każdej okazji odpinania płatów będę musiał najpierw wyciągać pakiet by mieć dostęp do śrub nylonowych (po obu stronach pakietu). Planowałem dać zapłon z boku domku silnika na samym nosie, ale bałem się o wyważenie. 

Opublikowano

To może jak starczy miejsca (wysokości) i wyważenie będzie OK. to dorób półkę w jednym lub drugim miejscu. Wtedy może aparat. zapłonowy poszedłby do przodu jak pierwotnie planowałeś.

post-7590-0-05523400-1438779256_thumb.jpg

Opublikowano

Chyba już zostanie tak jak jest .. Dodalem piankowa folie amortyzujaca (jedyne co miałem pod ręką ) pod zapłon i pakiety tak jak mi przypomniales i zamienilem przed chwilą snap na popychaczu gazu na kulowy od strony gaźnika bo zauwazylem, że w poprzednim rozwiazaniu mi wyginalo i skrecalo dźwignię przy gaźniku w skrajnym położeniu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.