elektromar Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Rurka jest faktycznie bardzo wiotka tak jak ster wysokości i kierunku. A sam napęd powierzchni sterowych ma się odbywać za pomocą linek które psuje ustawić tak by nie ocierały o siebie, a biorąc pod uwagę rozmiary belki ogonowej to trzeba będzie się z tym trochę namęczyć. Zaś sama półka serw mogła by być wyższa. Wtedy linki napędu sterów wychodziły by na środku rury. Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny I jak to się miało w praktyce ?? jak zamocowałeś je w belce ?? jak było z oporami bowdena ?? też brałem taki rodzaj napędu pod uwagę ale jakoś brakuje mi pomysłu jak je zamocować . Mile widziane będą zdjęcia jeśli masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Jeszcze to przemyślę jak będę miał chwilę. Jedno jest pewne, tył modelu z bowdenami będzie dużo cięższy, i z wagą do lotu będzie gorzej wyjść podpowiedzi i zdjęcia mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektromar Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Zrób sobie takie T z balsy i do niego przyklej bowden, a wszystko wpuścisz w rurę. Proste sztywne i skuteczne. Dokładnie tak jak kolega pisze. Jest trochę ciasno ale weszło. Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest u kolegi. Jeszcze to przemyślę jak będę miał chwilę. Jedno jest pewne, tył modelu z bowdenami będzie dużo cięższy, i z wagą do lotu będzie gorzej wyjść podpowiedzi i zdjęcia mile widziane Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Dokładnie tak jak kolega pisze. Jest trochę ciasno ale weszło. Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest u kolegi. Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę. a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektromar Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ?? Brutalnie Okleiłem rurę półwałkami z carbonu 3x1,5 8szt,a następnie wokół okleiłem folią oracover (nawet nieźle wygląda i sztywne jak diabli). Nie miałem innego pomysłu. Gdzieś czytałem że wymieniają rurę na carbonową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 rure zostawić lub wymienić na węglową. To nie rajdówka tylko model F5J - jak nie wiecie jak tam sie lata to polecam poczytać. Popychacze można zrobić na prętach węglowych 0.7-1mm. Osłony przykleić na CA wewnątrz rury. I jest elegancki i lekki bowden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Ja bym został przy popychaczu/bowdenie węglowym. Nawet jak trzęba by było go przedłużyć i podzielić rurkę. Jak robimy model f5j to musi byc jak najlżejszy Siły w locie oddzialywujace na takie modele sa minimalne. F5j to najbardziej flegmatyczna klasa modeli sterowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Możesz dać nawet rurkę 4mm pod warunkiem, że popychacza nie będziesz musiał prowadzić w kadłubie po łukach. Jeżeli jednak są zakręty a model jest do termiki i spokojnego latania to tak jak Jurek napisał wystarczy węgiel 1mm + rurka prowadząca z np. tradycyjnego bowdena przyklejona np. na rzadki klej CA (inne nie ściekną po rurce i nie rozprowadzą się po niej przyklejając ją do wnętrza kadłuba). A jezeli już będziesz lał klej CA to warto to robić z kierunku od dzioba do ogona. Wiem to ponieważ w jednym modelu lejąc odwrotnie zalałem sobie trochę silnik klejem CA. Teraz robię to z uwaga i starannością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 A jeśli już jesteśmy przy sterowaniu to powiedzcie mi dlaczego nie założylibyście linek proponowanych przez producenta ? mało wytrzymałe ? dokładne ? czy jest jakiś inny powód przez który odpadają ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Jesli belka jest bardzo wiotka to moga nie byc precyzyjne. Długoterminowo tez sa mniej stabilne w swej dlugosci niz wegiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Jesli belka jest bardzo wiotka to moga nie byc precyzyjne. Długoterminowo tez sa mniej stabilne w swej dlugosci niz wegiel Może przesadziłem z tą wiotkością według mnie przy normalnym wolnym lataniu (a model ma do tego służyć ) nic nie powinno się z nią dziać więc specjalnie wzmacniał jej nie będę. Według mnie przy bardzo nieudanym lądowaniu i tak ster wysokości czy też kierunku pierwszy pójdzie w kawałki Także kupię dobrej jakości bowdeny i spróbuje je przymierzyć jak by to wszystko wyglądało i pasowało popychacz węglowy (sztywny) raczej odpada ponieważ trzeba przy końcu nim wyjść na zewnątrz. (naciąć rurkę wzdłuż na odległości kilku milimetrów) poprowadzić z jak najmniejszymi zagięciami i połączyć z dźwignią kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 I tak sie weglowe prowadzi. PocZytaj watki w dziale Dlg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Pozamawiam kilka potrzebnych rzeczy i zacznę się z tym mierzyć efekty opisze szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną fotorelację z montażu tego modelu a sam producent nie podaje wielu istotnych wiadomości. Przynajmniej ja na taką w sieci nie trafiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną fotorelację z montażu tego modelu Zatem masz szansę być pierwszym który takową opracuje. Po za tym fotorelacje są bardzo interesujące, wciągające, poczytne i pozostają cennym narzędziem dla przyszłych pokoleń w tym przypadku - "mandaryniarzy" Powodzenia w składaniu. EDIT: relacja z budowy na holenderskim forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Jaka jest średnica kadłuba w miejscu gdzie montujemy baterię ? Chodzi mi o to czy TA bateria zmieści się w kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Wejść wejdzie spokojnie, ale wagowo będzie kiszka Ten model jest przewidziany na pakiet 3s o pojemności 1000-1500 mah. Po włożeniu na próbę tego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1700mah-35c5c-111v-brak-p-5009.html model mocno leciał na przód. Dodam tylko że w gondoli zamontowany jest tylko silnik kołpak i łopatki . A trzeba jeszcze tam upchnąć regulator który pasowało żeby miał z 50 amper U-BEC, odbiornik, vario i jakies drobne okablowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Sugerowałem się stroną Grzegorza na której jest info że model zasila pakiet 3S 2600 - 2800mAh. Idąc tym tokiem rozumowania wybrałem mniejszy pakiet z dodatkową celą. Mieszcząc się w tej samej wadze ok 250g. Jaki silnik zabudowałeś ? Czy wyposażenia nie da się upchnąć bardziej pod skrzydło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Te pojemności pakietów wyssane są raczej z palca. Silnik założyłem ten http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16231__ntm_prop_drive_35_48_series_900kv_815w.html do niego kołpak turbo i łopatki 13/7 a zasilane to wszystko będzie przez taki esc http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_761&products_id=14200 i z takiego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1750mah-45c6c-111v-p-1403.html który to ma jutro przyjść wraz z odbiornikiem i paroma rzeczami. Co do upychani wyposażenia bardziej pod skrzydło to możei było by to możliwe, ale bardzo zaszaleć się nie da, bo pod nim znajduje się półka z serwami które kiedyś może będzie trzeba wymienić a po przesunięciu jej do tyłu bez rozcinania kadłuba będzie to niemożliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Tym silnikiem zepsujesz ideę tego modelu. Jeśli już chcesz silnik 36mm to raczej w rozmiarze 3636 lub jakiś 28mm o mocy 250 - 300W w porywach. Też lubię gdy model idzie pewnie w górę i nie pyta się o wiatr. Ale to nie jest model do takich warunków. Mateusz - w zawodniczych modelach F5J ucieka się z zasilaniem w kierunku pakietu 2s. 3s - to maksimum. Żebrząc na masie (nie wchodząc w przepisy) - zasila się całą elektronikę z regulatora. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi