Skocz do zawartości

Zakup szybowca F5J Cirrus Mandarin lub inna alternatywa


Oko 007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu nosze się z zamiarem zakupu szybowca tylko i wyłącznie termicznego. Przez ten długi czas szukania niestety nic nie znalazłem na forum o modelach które mnie najbardziej ciekawią.

Cirrus F5J Reichard  Modelsport

Mandarin F5J Reichard Modelsport 

Oba te modele są dostępne w polskich sklepach, tylko teraz pytanie który wybrać bo oba są podobne a jednak różnią się usterzeniem, profilem płata i rozpiętością. Dodam że różnica ceny niestanowi problemu bo 200 zł jestem w stanie dołożyć bez namysłu. A może ktoś zaangażowany bardziej w temat podsunie nowe propozycję, podparte własnymi doświadczeniami ? czekam na wasze wypowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Model nie będzie służył do startu w zawodach tylko do lotów w słabych warunkach termicznych, lotów tylko i wyłącznie rekreacyjnych . TeBe kadłub wolał bym raczej laminatowy a skrzydło z rdzeniem styro lub coś ciut bardzie wytrzymalsze niż konstrukcja. 


Może inaczej czy koś z was jest mi wstanie naświetlić czym konkretnym (odczuwalnym w locie ) różnią się profile skrzydeł obu modeli ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Mandarin 2,0 porządnie zapakowany dotarł do nabywcy :) . Pod spodem zamieszczę informacje o wadze modelu i kilka fotek. 

Waga poszczególnych elementów 

 

Kadłub-122

Belka ogonowa-40

Prawa część skrzydła-524

Lewa część skrzydła-530 

Kabinka-9 

Statecznik poziomy obie połowy po-12 

Statecznik pionowy-26 

Ster kierunku-7

Pozostała galanteria-90 

Po zsumowaniu daje to 1372 g pustego modelu 


Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Mandarin 2,0 porządnie zapakowany dotarł do nabywcy :) . Pod spodem zamieszczę informacje o wadze modelu i kilka fotek. 

Waga poszczególnych elementów 

 

Kadłub-122

Belka ogonowa-40

Prawa część skrzydła-524

Lewa część skrzydła-530 

Kabinka-9 

Statecznik poziomy obie połowy po-12 

Statecznik pionowy-26 

Ster kierunku-7

Pozostała galanteria-90 

Po zsumowaniu daje to 1372 g pustego modelu 

post-16744-0-36257100-1440326859_thumb.jpg

post-16744-0-53974000-1440326866_thumb.jpg

post-16744-0-65971000-1440326873_thumb.jpg

post-16744-0-54090100-1440326881_thumb.jpg

post-16744-0-70008500-1440326888_thumb.jpg

post-16744-0-85563800-1440326896_thumb.jpg

post-16744-0-59279200-1440326917_thumb.jpg

post-16744-0-81182800-1440326924_thumb.jpg

post-16744-0-19577400-1440326932_thumb.jpg

post-16744-0-41211600-1440326940_thumb.jpg

post-16744-0-59442500-1440326947_thumb.jpg

post-16744-0-76068900-1440326954_thumb.jpg

post-16744-0-24837900-1440326962_thumb.jpg

post-16744-0-43034400-1440326970_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować, wyglada na bardzo delikatne i wiotkie Jak jest w rzeczywistości?

Najdelikatniejszymi elementami tego modelu są bez wątpienia stateczniki i belka ogonowa. 

Natomiast kadłub i skrzydło wydaje się być sztywniejsze i bardziej wytrzymałe niż w proximie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ,egzemplarz który dotarł do mnie nie był wysokiej jakości.

Miesiąc wcześniej zakupiłem również model z firmy Topmodel i nie ma porównania .

To była czysta przyjemność składania ,wszystko pasowało jak ulał,no niestety w przypadku mandarina już tak nie było

i musiałem się sporo napracować i nakombinować żeby go sklecić do kupy.

Rura jest taka wiotka jak wygląda i musiałem ją wzmocnić.

pozdrawiam Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem niedawno na jednym z francuskich forow o tym modelu. Tez niektorzy narzekali na nie do konca spasowane elementy, dziwne rozwiazania napedu sterow, gietka rure ;)  itp. Ogolnie, ze nie sklada sie jak klocki lego i trzeba troche pokombinowac.

 Zestaw byl modyfikowany, wiec jest szansa, ze pozniejsze kity wypuszczali  lepsze.

 

Opinie o wlasnosciach lotnych bardzo pozytywne.

 

edit: link

 

http://www.modelisme.com/forum/aero-planeurs/193039-mandarin-de-reichard.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka jest faktycznie bardzo wiotka tak jak ster wysokości i kierunku. A sam napęd powierzchni sterowych ma się odbywać za pomocą linek które psuje ustawić tak by nie ocierały o siebie, a biorąc pod uwagę rozmiary belki ogonowej to trzeba będzie się z tym trochę namęczyć. Zaś sama półka serw mogła by być wyższa. Wtedy linki  napędu sterów wychodziły by na środku rury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.