Skocz do zawartości

Zakup szybowca F5J Cirrus Mandarin lub inna alternatywa


Oko 007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rurka jest faktycznie bardzo wiotka tak jak ster wysokości i kierunku. A sam napęd powierzchni sterowych ma się odbywać za pomocą linek które psuje ustawić tak by nie ocierały o siebie, a biorąc pod uwagę rozmiary belki ogonowej to trzeba będzie się z tym trochę namęczyć. Zaś sama półka serw mogła by być wyższa. Wtedy linki  napędu sterów wychodziły by na środku rury. 

Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny

I jak to się miało w praktyce ?? jak zamocowałeś je w belce ?? jak było z oporami bowdena ?? też brałem taki rodzaj napędu pod uwagę ale jakoś brakuje mi pomysłu jak je zamocować  :( . Mile widziane będą zdjęcia jeśli masz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie takie T z balsy i do niego przyklej bowden, a wszystko wpuścisz w rurę.

Proste sztywne i skuteczne.

Dokładnie tak jak kolega pisze. :)

Jest trochę ciasno ale weszło.

Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest  u kolegi.

Jeszcze to przemyślę jak będę miał chwilę. Jedno jest pewne, tył modelu z bowdenami będzie dużo cięższy, i z wagą do lotu będzie gorzej wyjść   :( podpowiedzi i zdjęcia mile widziane :)

Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega pisze. :)

Jest trochę ciasno ale weszło.

Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest  u kolegi.

Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę.

a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ??

Brutalnie :(

Okleiłem rurę półwałkami z carbonu 3x1,5 8szt,a następnie wokół okleiłem folią oracover (nawet nieźle wygląda i sztywne jak diabli).

Nie miałem innego pomysłu.

Gdzieś czytałem że wymieniają rurę na carbonową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rure zostawić lub wymienić na węglową. To nie rajdówka tylko model F5J - jak nie wiecie jak tam sie lata to polecam poczytać. Popychacze można zrobić na prętach węglowych 0.7-1mm. Osłony przykleić na CA wewnątrz rury. I jest elegancki i lekki bowden ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym został przy popychaczu/bowdenie węglowym. Nawet jak trzęba by było go przedłużyć i podzielić rurkę. Jak robimy model f5j to musi byc jak najlżejszy ;) Siły w locie oddzialywujace na takie modele sa minimalne. F5j to najbardziej flegmatyczna klasa modeli sterowanych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać nawet rurkę 4mm pod warunkiem, że popychacza nie będziesz musiał prowadzić w kadłubie po łukach. Jeżeli jednak są zakręty a model jest do termiki i spokojnego latania to tak jak Jurek napisał wystarczy węgiel 1mm + rurka prowadząca z np. tradycyjnego bowdena przyklejona np. na rzadki klej CA (inne nie ściekną po rurce i nie rozprowadzą się po niej przyklejając ją do wnętrza kadłuba). A jezeli już będziesz lał klej CA to warto to robić z kierunku od dzioba do ogona. Wiem to ponieważ w jednym modelu lejąc odwrotnie zalałem sobie trochę silnik klejem CA. Teraz robię to z uwaga i starannością :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli belka jest bardzo wiotka to moga nie byc precyzyjne. Długoterminowo tez sa mniej stabilne w swej dlugosci niz wegiel :)

Może przesadziłem z tą wiotkością  :) według mnie przy normalnym wolnym lataniu (a model ma do tego służyć ) nic nie powinno się z nią dziać :) więc specjalnie wzmacniał jej nie będę. Według mnie przy bardzo nieudanym lądowaniu i tak ster wysokości czy też kierunku pierwszy pójdzie w kawałki :( Także kupię dobrej jakości bowdeny i spróbuje je przymierzyć jak by to wszystko wyglądało i pasowało :)  popychacz węglowy (sztywny) raczej odpada ponieważ trzeba przy końcu nim wyjść na zewnątrz. (naciąć rurkę wzdłuż na odległości kilku milimetrów) poprowadzić z jak najmniejszymi zagięciami i połączyć z dźwignią kierunku.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozamawiam kilka potrzebnych rzeczy i zacznę się z tym mierzyć :) efekty opisze :) szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną  fotorelację z montażu tego modelu a sam producent nie podaje wielu istotnych wiadomości. Przynajmniej ja na taką w sieci nie trafiłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną  fotorelację z montażu tego modelu

 

Zatem masz szansę być pierwszym który takową opracuje. Po za tym fotorelacje są bardzo interesujące, wciągające, poczytne i pozostają cennym narzędziem dla przyszłych pokoleń w tym przypadku - "mandaryniarzy" ;)

 

Powodzenia w składaniu.

 

EDIT:

relacja z budowy na holenderskim forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wejść wejdzie spokojnie, ale wagowo będzie kiszka :( Ten model jest przewidziany na pakiet 3s o pojemności 1000-1500 mah.  Po włożeniu na próbę tego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1700mah-35c5c-111v-brak-p-5009.html  model mocno leciał na przód. Dodam tylko że w gondoli zamontowany jest tylko silnik kołpak i łopatki . A trzeba jeszcze tam upchnąć regulator który pasowało żeby miał z 50 amper U-BEC, odbiornik, vario i jakies drobne okablowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się stroną Grzegorza na której jest info że model zasila pakiet 3S 2600 - 2800mAh. Idąc tym tokiem rozumowania wybrałem mniejszy pakiet

z dodatkową celą. Mieszcząc się w tej samej wadze ok 250g.

Jaki silnik zabudowałeś ? Czy wyposażenia nie da się upchnąć bardziej pod skrzydło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pojemności pakietów wyssane są raczej z palca. Silnik założyłem ten http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16231__ntm_prop_drive_35_48_series_900kv_815w.html do niego kołpak turbo i łopatki 13/7 a zasilane to wszystko będzie przez taki esc http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_761&products_id=14200 i z takiego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1750mah-45c6c-111v-p-1403.html który to ma jutro przyjść wraz z odbiornikiem i paroma rzeczami.  Co do upychani wyposażenia bardziej pod skrzydło to możei było by to możliwe, ale bardzo zaszaleć się nie da, bo pod nim znajduje się półka z serwami które kiedyś może będzie trzeba wymienić a po przesunięciu jej do tyłu bez rozcinania kadłuba będzie to niemożliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tym silnikiem zepsujesz ideę tego modelu. Jeśli już chcesz silnik 36mm to raczej w rozmiarze 3636 lub jakiś 28mm o mocy 250 - 300W w porywach. Też lubię gdy model idzie pewnie w górę i nie pyta się o wiatr. Ale to nie jest model do takich warunków.

Mateusz - w zawodniczych modelach F5J ucieka się z zasilaniem w kierunku pakietu 2s. 3s - to maksimum. Żebrząc na masie (nie wchodząc w przepisy) - zasila się całą elektronikę z regulatora.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.