Skocz do zawartości

Zakup szybowca F5J Cirrus Mandarin lub inna alternatywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rurka jest faktycznie bardzo wiotka tak jak ster wysokości i kierunku. A sam napęd powierzchni sterowych ma się odbywać za pomocą linek które psuje ustawić tak by nie ocierały o siebie, a biorąc pod uwagę rozmiary belki ogonowej to trzeba będzie się z tym trochę namęczyć. Zaś sama półka serw mogła by być wyższa. Wtedy linki  napędu sterów wychodziły by na środku rury. 

Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Wywaliłem te sznurki i zastosowałem bowdeny

I jak to się miało w praktyce ?? jak zamocowałeś je w belce ?? jak było z oporami bowdena ?? też brałem taki rodzaj napędu pod uwagę ale jakoś brakuje mi pomysłu jak je zamocować  :( . Mile widziane będą zdjęcia jeśli masz :) 

Opublikowano

Jeszcze to przemyślę jak będę miał chwilę. Jedno jest pewne, tył modelu z bowdenami będzie dużo cięższy, i z wagą do lotu będzie gorzej wyjść  :( podpowiedzi i zdjęcia mile widziane :)

Opublikowano

Zrób sobie takie T z balsy i do niego przyklej bowden, a wszystko wpuścisz w rurę.

Proste sztywne i skuteczne.

Dokładnie tak jak kolega pisze. :)

Jest trochę ciasno ale weszło.

Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest  u kolegi.

Jeszcze to przemyślę jak będę miał chwilę. Jedno jest pewne, tył modelu z bowdenami będzie dużo cięższy, i z wagą do lotu będzie gorzej wyjść   :( podpowiedzi i zdjęcia mile widziane :)

Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę.

Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega pisze. :)

Jest trochę ciasno ale weszło.

Sorki ale teraz nie mogę zamieścić zdjęć ,bo kadłub jest  u kolegi.

Pamiętaj że będzie jeszcze cięższy jak wzmocnisz rurę.

a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ??

Opublikowano

a czym to wzmacniałeś jesli można wiedzieć ??

Brutalnie :(

Okleiłem rurę półwałkami z carbonu 3x1,5 8szt,a następnie wokół okleiłem folią oracover (nawet nieźle wygląda i sztywne jak diabli).

Nie miałem innego pomysłu.

Gdzieś czytałem że wymieniają rurę na carbonową.

Opublikowano

rure zostawić lub wymienić na węglową. To nie rajdówka tylko model F5J - jak nie wiecie jak tam sie lata to polecam poczytać. Popychacze można zrobić na prętach węglowych 0.7-1mm. Osłony przykleić na CA wewnątrz rury. I jest elegancki i lekki bowden ;)

Opublikowano

Ja bym został przy popychaczu/bowdenie węglowym. Nawet jak trzęba by było go przedłużyć i podzielić rurkę. Jak robimy model f5j to musi byc jak najlżejszy ;) Siły w locie oddzialywujace na takie modele sa minimalne. F5j to najbardziej flegmatyczna klasa modeli sterowanych ;)

Opublikowano

Możesz dać nawet rurkę 4mm pod warunkiem, że popychacza nie będziesz musiał prowadzić w kadłubie po łukach. Jeżeli jednak są zakręty a model jest do termiki i spokojnego latania to tak jak Jurek napisał wystarczy węgiel 1mm + rurka prowadząca z np. tradycyjnego bowdena przyklejona np. na rzadki klej CA (inne nie ściekną po rurce i nie rozprowadzą się po niej przyklejając ją do wnętrza kadłuba). A jezeli już będziesz lał klej CA to warto to robić z kierunku od dzioba do ogona. Wiem to ponieważ w jednym modelu lejąc odwrotnie zalałem sobie trochę silnik klejem CA. Teraz robię to z uwaga i starannością :D

Opublikowano

A jeśli już jesteśmy przy sterowaniu to powiedzcie mi dlaczego nie założylibyście linek proponowanych przez producenta ? mało wytrzymałe ? dokładne ? czy jest jakiś inny powód przez który odpadają ?? 

Opublikowano

Jesli belka jest bardzo wiotka to moga nie byc precyzyjne. Długoterminowo tez sa mniej stabilne w swej dlugosci niz wegiel :)

Może przesadziłem z tą wiotkością  :) według mnie przy normalnym wolnym lataniu (a model ma do tego służyć ) nic nie powinno się z nią dziać :) więc specjalnie wzmacniał jej nie będę. Według mnie przy bardzo nieudanym lądowaniu i tak ster wysokości czy też kierunku pierwszy pójdzie w kawałki :( Także kupię dobrej jakości bowdeny i spróbuje je przymierzyć jak by to wszystko wyglądało i pasowało :)  popychacz węglowy (sztywny) raczej odpada ponieważ trzeba przy końcu nim wyjść na zewnątrz. (naciąć rurkę wzdłuż na odległości kilku milimetrów) poprowadzić z jak najmniejszymi zagięciami i połączyć z dźwignią kierunku.   

Opublikowano

Pozamawiam kilka potrzebnych rzeczy i zacznę się z tym mierzyć :) efekty opisze :) szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną  fotorelację z montażu tego modelu a sam producent nie podaje wielu istotnych wiadomości. Przynajmniej ja na taką w sieci nie trafiłem. 

Opublikowano

 szkoda tylko że ciężko znaleźć porządną  fotorelację z montażu tego modelu

 

Zatem masz szansę być pierwszym który takową opracuje. Po za tym fotorelacje są bardzo interesujące, wciągające, poczytne i pozostają cennym narzędziem dla przyszłych pokoleń w tym przypadku - "mandaryniarzy" ;)

 

Powodzenia w składaniu.

 

EDIT:

relacja z budowy na holenderskim forum.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wejść wejdzie spokojnie, ale wagowo będzie kiszka :( Ten model jest przewidziany na pakiet 3s o pojemności 1000-1500 mah.  Po włożeniu na próbę tego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1700mah-35c5c-111v-brak-p-5009.html  model mocno leciał na przód. Dodam tylko że w gondoli zamontowany jest tylko silnik kołpak i łopatki . A trzeba jeszcze tam upchnąć regulator który pasowało żeby miał z 50 amper U-BEC, odbiornik, vario i jakies drobne okablowanie. 

Opublikowano

Sugerowałem się stroną Grzegorza na której jest info że model zasila pakiet 3S 2600 - 2800mAh. Idąc tym tokiem rozumowania wybrałem mniejszy pakiet

z dodatkową celą. Mieszcząc się w tej samej wadze ok 250g.

Jaki silnik zabudowałeś ? Czy wyposażenia nie da się upchnąć bardziej pod skrzydło ?

Opublikowano

Te pojemności pakietów wyssane są raczej z palca. Silnik założyłem ten http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16231__ntm_prop_drive_35_48_series_900kv_815w.html do niego kołpak turbo i łopatki 13/7 a zasilane to wszystko będzie przez taki esc http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_761&products_id=14200 i z takiego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-1750mah-45c6c-111v-p-1403.html który to ma jutro przyjść wraz z odbiornikiem i paroma rzeczami.  Co do upychani wyposażenia bardziej pod skrzydło to możei było by to możliwe, ale bardzo zaszaleć się nie da, bo pod nim znajduje się półka z serwami które kiedyś może będzie trzeba wymienić a po przesunięciu jej do tyłu bez rozcinania kadłuba będzie to niemożliwe. 

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Tym silnikiem zepsujesz ideę tego modelu. Jeśli już chcesz silnik 36mm to raczej w rozmiarze 3636 lub jakiś 28mm o mocy 250 - 300W w porywach. Też lubię gdy model idzie pewnie w górę i nie pyta się o wiatr. Ale to nie jest model do takich warunków.

Mateusz - w zawodniczych modelach F5J ucieka się z zasilaniem w kierunku pakietu 2s. 3s - to maksimum. Żebrząc na masie (nie wchodząc w przepisy) - zasila się całą elektronikę z regulatora.

- Jurek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.