mayster8405 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Ogarnęła mnie nuda i postanowiłem coś zbudować z niczego, już nasty.., żona .Przegładałem fora zagraniczne i natrafiłem na małego trenerka o nazwie TACHYON. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=669114 Poszperałem w pudełkach i okazało się że nic nie muszę kupować do jego zbudowania, tylko kawałek depronu 3 m/m na płaty, stateczniki, górę i dół kaduba, oraz 6 m/m na boki kadłuba i podłogę.Pobrałem plany ,pokleiłem i wykonałem 5 wzorników.Oto niektóre dane; - rozpiętość 65cm -długość 48 -silnik klasy CDR -akku 3S 850 mAh - śmigło 4x4" - waga 240g AUW oto plik tachyon.pdf Nie będę opisywał techniki klejenia skrzydła tylko dodam że zamiast pasków depronowych zasosowałem na dzwigal i miejscse odcięcia lotek listwy balsowe.Wszystko klejone jest klejem UHU-por. Statecznik poziomy i pion wzmocniony listewką balsową 3x3 m/m.Całość oklejona grubą kolorową japonką na Wikol.Wygląda to tak; Kadłub; został wzmocniony na rogach listwami balsowymi 4x4 m/m zamiast pasków z depronu. No i pierwsza przymiarka; Loże silnika wyciąłem ze sklejki 4 m/m grubości i do jej połowy grubości wyżłobiłem obrys listewek i depronu aby łoże weszło głebiej.Do klejenia użyłem żywicy 5-cio minutowej.Na obecną chwilę statecznik poziomy ma zawiasy z dyskietki.Skrzydło ma już odcięte lotki i wstępnie oszlifowane. Dalsze klejenie kadłuba musi poczekać bo najpierw należy wkleić serwa , popychacze i inne detale, i dopiero zakrywanie.Ale to dopiero na póżniej bo mi wychodzi wyjazd. Postanowiłem że serwa dam od 3-5-iu gram. Po złożeniu wstępnym model będzie wyglądał tak: Wszystko to na teraz, czyli golas model waży 47gram, myślę że nieżle Muszę napisać że modelik jest prosty i przyjemny w budowie, zobaczymy jak będzie latał.Acha, silniczek będzie jakiś PARK 250-300, albo moja samoróbka, albo któryś z E-maxów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Jak AUW 240g to chyba juz się nie kwalifikuje to "Mini i mikro modele", co nie zmienia faktu że samolocik bardzo sympatyczny i wykonanie staranne i efektowne. Tak trzymaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Dzisiaj wkleiłem dzwignię steru wysokości i wstępnie wpasowałem serwa oraz bowden z popychaczem.Sam popychacz to węgiel średnicy 0.8 m/m. Teraz czeka mnie najtrudniejsze zadanie, a mianowicie montaż dzwigni lotek i przeniesienie napędu na serwo.Będzie ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Staranne wykonanie w piance. To lubię! Ale "Mini-Hotliner" to raczej nie to samo co "trenerek". Sądząc po statecznikach, skrzydle, wielkości lotek i wadze...nie będzie to spokojny modelik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Przychylam się do twej opinii i mam obawy.Muszę jeszcze doczytać jakie mają być wychylenia steru i lotek, ale przypuszczam że bardzo małe w granicach 10 stopni. Spokojny to on napewno nie będzie bo może latać do 120km/h i tego się obawiam. .Zobaczymy i robię dalej. A może jakieś sugestie, bo na tym etapie mogę poprawiać, zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Nazywa się "tachyon", to taka mała sugestia że jest szybszy od światła Z wyglądu faktycznie bardziej pylon racer niż trenerek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Pewne sprawy mi się wyjaśniły..Zastanawiałem się, jak zabrać się do lotek.Przeczytałem posty na forum i wyszło, że lotki są wykonane z balsy co potem ułatwia zamontowanie osi / pręty/ z popychaczami.Skrzydło jest wklejone początkowo tylko od dołu,poprzez wpust wycięty w bokach kadłuba na wysokośći natarcia i spływu.Po montażu osi i popychaczy boki są zaklejane i górna część płata.Lotki mam już gotowe.Doczytałem także że można, i modelarze stosują mocniejsze silniki, co już na pewno nie czyni go trenerkiem jak zauważyłeś.W 80% jest już zrobiony i nie wiem czy go męczyć dalej, czy go odłożyć na póżniej i wykonać Magnumka. Wykonałem wcześniej Slipso 400, ale mi go odradzono na początek bo bym go nie opanował i poszedł w inne ręce.Tan jest jeszcze mniejszy!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Szkoda go odkładać na półke bo ładny modelik w ładnym wykonaniu,może niech to niebędzie docelowo ani trenerek ani racer tylko coś pośredniego?przemyśleć gdzie powzmacniać do szybszego latania lub pozostać przy małych wychyleniach jako trenerek.Panie Henryku teraz przypomniałem sobie o tych obiecanych częściach.przepraszam za zapomnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eabald Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Zdecydowanie szkoda odkładać go na półkę, na pewno będzie latał świetnie tylko raczej niezbyt powoli. Sama konstrukcja dość mocno przypomina mi model z tego filmiku: https://youtu.be/PwODNPFs93A A on z założenia miał się rozpędzać do 100 mph. Nawet jeżeli się nie udało to osiągał 80 mph, więc to raczej nie jest zbyt spokojne latanie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi