japim Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Zgodnie z obietnicą złożoną w tym wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2078&start=45 przedstawiam mojego ESA Ki61 Po mozolnych (spowodowanych chronicznym brakiem czasu) pracach model zawieziony na działkę wyglądał tak: Zbliżenie na malowanie usterzenia - wykonane sprayem, przed przyklejeniem do kadłuba. Maskowanie wykonane ze zwykłej taśmy pakowej. Na sterze wysokości zamocowałem serwo Conrada. Oklejone taśmą i sklejone na CA. Dźwignia i popychacz zaimportowany ze starego ESA F6F Hellcat, własnej produkcji. Parę zbliżeń na rozwiązanie napędu lotek. Serwo umieszczone na brzuchu przed chłodnicą. W ten sposób mam zawsze do niego dostęp. Popychacze to drut 1mm wygięty tak aby dawał możliwość regulacji. Dźwignie do lotek to kawałek plastiku z wywierconymi otworkami, który następnie został wklejony w szczelinę w lotkach. Zbliżenie na rozkład wyposażenia. W sumie model wyważony jest trochę za bardzo do tyłu (regulator mógłby pójść do przodu - to samo dotyczy serwa ogonowego, odbiornika i pakietu), ale dzięki temu model jest bardzo zwrotny i dosłownie zwija się w miejscu, co widać na załączonych filmach. Procedura malowania oznaczeń. Szablony wycięte z kartek papieru. Duże kółka to rozmiar pudełka po kremie Nivea, małe kółka to rozmiar dekla od sprayu. Gotowy do lotu Ki61. Brakuje jeszcze malowania kabiny Pomocnicy prezentują model Kilka fotek dla publiczności. I poleciał... A oto i filmy: http://www.aircombat.pl/przemek/ESAKi61/ki_61_1.mpg http://www.aircombat.pl/przemek/ESAKi61/ki_61_2.mpg Ogólne wrażenia. Jak już pisałem latanie ESA to najbardziej odstresowywująca forma latania. Wiedząc, że model jest z EPP można wydziwiać dzikie harce i człowiek czuje, że to nie zaboli - nawet jak wjedzie się w ziemię Model wyszedł dość szybki, co widać na filmach, ale nie ma pionowego wznoszenia. Tzn ciągu ma dokładnie tyle co wagi (sprawdzone poprzez trzymanie i puszczanie modelu w pionie na pełnym gazie) Czas lotu na pakiecie 1450mAh - ok 10 - 13 minut na pełnym gazie. Wyposażenie: Silnik: E-MAx 2205 (zalecane śmigło 8x5) Śmigło: GWS 8x4 HD Regulator: Dynam 18A Pakiet: Hextronik 1450 2S 25C Li-Poly Serwo wysokości: Conrad ES-05 (trochę wolne, ale do lotów wystarczające, model pięknie się zwija, ale ani razu nie zerwał mi strug) Serwo lotek: Hextronik 9g - trochę brakuje mi wychyleń na lotkach, ale to wina dźwigni lotek. Muszę obniżyć otwory mocowania aby skrócić ramię. Odbiornik: Jeti Rex5+ Masa do lotu - nieznana... To kto i kiedy życzy sobie pojedynek w Wawie???
Leda_g Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Ładnie malowany Kawasaki. Z przyjemnością oglądam go, bo na tym modelu uczyłem się "wywijać swawole". Samolocik pozwalał na naprawdę fajne latanie. Mój nie wyglądał tak ładnie, ale i duuużo przeszedł i naprawdę trudno go było uszkodzić, latał do samego końca. Jeżeli ktoś miał już trenerka i chcę trochę poszaleć to polecam go jako drugi model. Naprawdę Kawasaki Ki-61 lata bardzo fajnie (Me-109 też) Pakiet: Hextronik 1450 2S 25C Li-Poly Trochę dziwny pakiet jak na ESA? To raczej do rekreacyjnego latania.
japim Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Opublikowano 26 Maja 2008 Co do pakietu, to wybrałem drogę 2S. Staram się stosować silniki o dużym KV. Nie wiem czy to przypadkiem nie jest ślepa uliczka, ale na początku latałem na ogniwach Li-Ion lutowanych właśnie 2S i można powiedzieć, że całe wyposażenie mam na 2S. Możliwe, że będę musiał przesiąść się na 3S. Na razie ten Ki 61 lata wyśmienicie i jestem z niego zadowolony. Mam zamiar wypróbować większe śmigła (8x6, 9x4) i może wtedy ten układ napędowy pokaże swoje pazurki :twisted:
japim Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Opublikowano 26 Maja 2008 Eee Janek - czytając ze zrozumieniem punkt 3: 3 zasilanie Akumulatory max 3 cele Lipo lub 8 cel NIMH , NICD o pojemności 1350mAh Dla jednego silnika , dla wielosilnikowych max pojemność 2500mAh przy zachowaniu ilości cel Akumulatory max 2 cele Lipo dla jednego silnika 1800mAh Czyli 3S max 1350 mAh. Model wielosilnikowy max całkowita pojemność akumulatorów 2500 (3S) - wychodzi 1250 na jeden pakiet w przypadku dwóch oddzielnych pakietów. I w końcu 2S - 1800 mAh
TooM Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Przecież szybki model to nie gwarancja sukcesu .Ecik lata na 2 celach i nieżle mu idzie.Choć od dwóch lat pierwsze trzy miejsca to zawsze trzy cele w modelu .A co do zrywania strugi to tylko raz widziałem coś takiego na 184 walki w zawodach i masę na treningach ,Wydaje mi się że ma tu wpływ chropowatość EPP bo ten co zrywał strugę był szlifiwany po malowaniu ,ale jest to tylko takie sobie moje mniemanie. Marian
japim Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Opublikowano 28 Maja 2008 Tak - chropowata powierzchnia powoduje, że model lata zupełnie inaczej. Niemniej Mirek w tym wątku: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5556 miał problem ze zrywaniem strug... Więc nie należy tego bagatelizować.
TooM Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Spróbowałem dać serwo SW jak w Twoim modelu .KI wyszedł bardziej zwrotny ale nie doganiał innego.Jednak wolę bardziej przednie wyważenie ,można ciąć z dołu do góry n.p jak w tym przypadku .Po prostu Ruski był wolniejszy i KI go dostał na skrzydło. [/img]
Aeron1 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 To i ja zaprezentuję swojego KI 61 i mam pytanie czy SC może być około 4 cm od krawędzi natarcia, i jak duże powinny być kąty wychylenia SW i Lotek Obecnie pogoda nie sprzyja i oblot przełożony na :?:
cobra Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Mój, już leciwy, ale ciągle lotny Ki-61 wygląda mniej więcej tak: Ma tylko trochę więcej kleju na sobie. Dół jest srebrny. Ma też SK.
TooM Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 czy SC może być około 4 cm od krawędzi natarcia, Zdecydowanie TAK ,4 - 4,5 cm lub 5 mm do przodu od węgla ,skrzydła ,silnik ster w jednej linii i musi latać. Wychylenia lotek w górę tak jak masz w dół tzn nawet do 35-40 stopni w dół trochę mniej. Ponieważ masz jedno serwo , zastosuj koło zamiast orczyka i zamocuj popychacze pod kątem nie 180 tylko 120 stopni ,da Ci to różnicowe wychylenie lotek.KI to lubi .Tak zmontowane / już czwarte/ Ki na drugi dzień ,bez oblotów ,walczyło dzielnie pod ręką syna w Zawodach Mikołajkowych i chłopak wylatał 2 miejsce. Z tego co wnioskuję ze zdjęcia to masz śmigło czarne GWS ,jeśli tak to lepiej ciągną pomaranczowe ,czarne jest za miękkie ,za to dobre na halę. P.S. Zimą to w Radomiu eskadra Hunters śpi czy się bije ?Masz przecież z kim walczyć - kilku b.dobrych kombaciarzy.
Aeron1 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 P.S. Zimą to w Radomiu eskadra Hunters śpi czy się bije ?Masz przecież z kim walczyć - kilku b.dobrych kombaciarzy. Dlatego powstał ten model żeby Eskadra miał z kim trenować i kogo ganiać Dzięki za podpowiedź co do orczyka na lotkach.
gładkilot Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 (mój pierwszy temat )Chciałem się pochwalić modelikiem z avatara. Jest to Kawasaki Ki-61. Stoczył już sporo walk i był klejony ale dobrze się trzyma. Malowany sprayami samochodowymi. Od komisji sędziowskiej widocznej na filmie dostałem pełną 10 wyposażenie: serwa: 2x e-sky 8g silnik: dzwonek TP z końcówką-09 (niestety trochę małe kv regiel: jeti eco 18 pakiet: wow-rc 1300 i fullymax 1000 zdjęcia: a tu film : http://pl.youtube.com/watch?v=UoVRUuBc1wI Bartek: post został scalony. Jest jeden temat o Ki61 i nie ma sensu zakładać nowego. Jak widać wszyscy chwalą się swoim Ki61 w jednym temacie.
tadek041 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witaj fajny modelik ostatnio bardzo się zainteresowałem tą klasą zawodów kiedyś chciałbym wsiąść udział w takich zawodach musi to być wspaniała zabawa i rywalizacja. Mam takie pytanko oprócz lotu oceniają jeszcze sędziowie model na ziemi i co oceniają na ziemi resztę wszystko wiem. Aha jaka jest waga twojego modelu bo chyba nie może przekraczać więcej niż 350 g.
Gość miszczu Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 gładkilot regulator proponuję tak z 25 A (bo z tym co na nich pisze to różnie bywa. Ostatnio się dowiedziałem że mój regler 12A jest tylko 10 A). Silnik (do walki) to raczej 2408-21. tadek041 Sędziowie modelu na ziemi nie oceniają, lecz musi on być zgodny z regulaminem. REGULAMIN
gładkilot Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 miszczu na tym silniku co latam 2408-09 (wolnoobrotowy bo był przeznaczony do innego modelu) - 18 zupełnie wystarcza. Ten dzwonek ma bardzo maly pobór prądu i nawet gdy latałem na większym śmigle( 9x7) i pakiecie1300 to wylatalem sokojnie z 2,5 rundy. moze kiedyś zmienie na2408-21 tadek041 wagi nieznam ale u nas na zawodach rzadko to sprawdzali. Pewnie jak byś był na jakiś poważniejszych zawodach to wtedy trzeba wagi pilnować
tadek041 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witaj a czy u was na zawodach każdy może wsiąść udział jest jakieś ograniczenie wiekowe itp czy trzeba być zapisanym do jakiejś sekcji ?? Proszę o odpowiedz
gładkilot Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 ograniczeń wiekowych nie ma(przynajmniej ja o nich nie słyszałem) a zapisanie do sekcji jest chyba po to aby modelarnia dostała punkty a potem jest to rozliczane na jakiś zawodach (tak jest np w moto i szybowcach)ale nie wiem jak to jest z esa. Myślę, że nie byłoby problemu wystartować ,,samodzielnie''.Jeśli się jednak myle to proszę kogoś o poprawkę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.