Skocz do zawartości

Mvvs czy DLE/DLA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję porady odnośnie silnika do nowego modelu Corvus Racer 540 50cc GW. Dzisiaj trochę poważyłem, policzyłem i powstał ciężki orzech do zgryzienia :mellow:  Od początku koncepcja była (jest), aby zastosować do napędu silnik MVVS 58 ProSport, ale gdy wszystko zważyłem i policzyłem to waga do lotu z paliwem i z tym silnikiem wyszła trochę duża ( +/- 8750g) :blink:  Zastanawiam się jak ta waga wpłynie na lotność modelu, bo co do mocy to się nie martwię. I tu powstało pytanie o alternatywę do tego silnika.  Sam model wychodzi  następująco:

 

Kadłub:                                         1708g

Ster kierunku:                               115g

Statecznik prawy:                         127g

Statecznik lewy:                            131g

Skrzydło prawe:                            651g

Skrzydło lewe:                              642g

Rury skrzydła, stateczniki:            189g

Maska silnika:                               306g

Podwozie:                                     307g

Owiewki kół i podwozia:                143g

Koła:                                               55g

Zbiornik paliwa:                             113g

Galanteria (śrubki,dźwignie,itp):    272g

 

SUMA:                                          4759g

 

Wyposażenie (serwa, bec, pakiety, odbiornik, kołpak, przedłużki, śmigło itp.) jakie planuję waży ok. +/-1270g.

Suma modelu i wyposażenia bez silnika wychodzi +/- 6030g, doliczając do tego ok 500g paliwa wyjdzie 6530g.  Przy zastosowaniu Mvvsa, który z tłumikiem pitts waży 2225g daję wagę do lotu w granicy 8750g - dużo :(

 

Rozważałem  takie opcję:

 

MVVS 58 Pro   8,5HP/6950rpm             2225g kpl.         waga do lotu 8750g

DLE 61 -          6HP/7500rpm                1802g kpl.         waga do lotu 8330g

DLE 60 boxer- 7HP/8500rpm                1920g kpl.         waga do lotu 8450g

DLA 64 Boxer  7,2HP/8500rpm             2000g kpl.         waga do lotu 8530g

DLA 58 -          6HP/8500rpm                1555g kpl.         waga do lotu 8085g

DLE 55 RA      5,6HP/7600rpm                1702   kpl.         waga do lotu 8232g

 

Podane wyliczenia są poglądowe, ale dają jakiś zarys końcowy :rolleyes:

 

 

W Su 26m 50cc z GW miałem DLE 55 i na nadmiar mocy nie narzekałem, ale gaźnik jaki tam był oryginalnie zastosowany sprawiał problemy. Dopiero kupno oryginalnego Walbro rozwiązało problem. Mvvs chciałem ze względu na dobre opinie i trochę z ciekawości tego silnika :rolleyes: , ale ta waga w ogólnym rozrachunku daje do myślenia czy to nie wypłynie negatywnie na właściwości lotne modelu. Chciałem się poradzić użytkowników 50cc, może ktoś miał/ma któryś z silników wymienionych powyżej, może podzielić się swoją opinią, jak model wychodzi wago, jak lata itp ;) Nie ukrywam, że chodzą mi te boxery po głowie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekroczenie 8 kg w modelu 2,2 m to teoretycznie jak magiczna bariera 200 tyś km w aucie-wielu Polaków mimo świetnego stanu dyskwalifikuje auto...

Jak najbardziej masa ponad 8 -8,500 g da pewne właściwości lotne ale...wiem jak latasz,wiem do czego dążysz i możesz odczuć pewien niedosyt w "lekkości" modelu,owszem akro będzie latać taki model świetnie ale 3 D może iść z oporami ;) .

Na pewno DLA 58 da Ci odpowiednią moc do ok 8 kg ,to widać po Grześkowej Extrze ,powyżej będzie jak u Marcina w byłym Yaku,leniwie...

DLE 55 zwykły czy RA będzie miał co robić -te silniki są ewidentnie słabsze .

Boxery wg mnie odpadają,szału z mocą nie ma,waga ciut wyższa,obsługa bardziej wymagająca,charakterystyka pracy inna jak jednocylindrówka ,wolniejsza reakcja na gaz.

MVVS -wielka niewiadoma..nikt nie miał u nas ,rzadkość,duża moc i masa .Pytanie tylko czy aż tak duża moc jest potrzebna ?.

Taki MVVS 58 napędzał Extrę z krilla 2,3 m.o wadze ok 9 kg i zamiatał nią zdrowo,w modelu Corvus będzie jeszcze większy nadmiar.

Trudny wybór....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować inaczej podejść do tematu. Zamontuj wyposażenie i zobacz, ile musisz dołożyć ciężaru z przodu aby wyważyć model. Może lista możliwych do zastosowania silników nieco się zawęzi. Z tego, co napisałeś na początku różnica między najlżejszym a najcięższym silnikiem wynosi około 0,7 kilograma - to już sporo i może dość znacznie zmieniać wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mvvs58 to silnik nietypowy - generalnie można go nazwać 70tką o pojemności 58cm3 - jego realna moc to koło 7KM - kręci śmigłem przeznaczonym nawet do słabszych 80tek. Wstawianie go do modelu 2,2 nie jest grzechem te gramy nadwagi nie wpłyną za bardzo na model - ale najlepiej  ten silnik sprawdza się w modelach 2,3m - do 2,5m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mvvs58 to silnik nietypowy - generalnie można go nazwać 70tką o pojemności 58cm3 - jego realna moc to koło 7KM - kręci śmigłem przeznaczonym nawet do słabszych 80tek. Wstawianie go do modelu 2,2 nie jest grzechem te gramy nadwagi nie wpłyną za bardzo na model - ale najlepiej  ten silnik sprawdza się w modelach 2,3m - do 2,5m

 

Dlatego MVVS odpada ze względu na wagę. Model ma być przeznaczony pod 3d więc waga nie może być za duża. Zastanawiałem się też nad MVVS 50 Sport, ale nigdzie nie mogę znaleźć danych dotyczących mocy tego silnika. Nawet na stronie producenta nie ma żadnej wzmianki, a na maila jeszcze nie odpisali.  -_- Skoro MVVS 58 dorównuje mocą 80cc to ciekawi mnie czy MVVS 50 podchodzi pod dobrą 60cc? ;) Chociaż wagowo i tak wychodzi 2005g :wacko:

Można spróbować inaczej podejść do tematu. Zamontuj wyposażenie i zobacz, ile musisz dołożyć ciężaru z przodu aby wyważyć model. Może lista możliwych do zastosowania silników nieco się zawęzi. Z tego, co napisałeś na początku różnica między najlżejszym a najcięższym silnikiem wynosi około 0,7 kilograma - to już sporo i może dość znacznie zmieniać wyważenie.

 A co Możesz powiedzieć na temat DLE 60 Twin? Jak ten silnik się wkręca na obroty, czy reakcja na gaz jest dobra, jakie jest wykonanie silnika? Z tego co wiem Masz go w Ultimate :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DLE-60 boxer też jest stosunkowo ciężki. Z tego powodu go kupiłem choć na półce był DLE-55. Z jednocylindrowym musiałbym dokładać ołowiu. Na temat samego silnika jeszcze nie mogę za wiele powiedzieć. Był docierany przez dwie godziny przy prędkości 4000 obr/min (zgodnie z instrukcją). W powietrzu dopiero 25 minut. Na śmigle Xoar 23x8 uzyskuję na ziemi 7090 obr/min. Ciągu tyle, że mogłem jeździć po pasie modelem razem ze stanowiskiem do docierania silników  :lol: / na przednich nogach stanowiska zamontowane są kółka/.

post-2448-0-80921500-1447148588.jpg

Na razie ładnie, stabilnie pracuje na każdych obrotach. Poniżej 1500 obr/min modelem zaczyna silnie telepać. Mi udało się zejść z obrotami  do 1250 obr/min i nie gasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może rozważ jeszcze taki silnik:

http://www.zdz.eu/inpage/zdz-56rv

Też go brałem pod uwagę, ale ostatecznie po rozmowie z naszym lotniskowym mechanikiem Kazkiem, zdecydowałem się na Os GT60. Także chęć zrobienia modelu w miarę lekko, pomogła podjąć decyzję, a  przy boxerach było by ciężko uzyskać niską wagę w przełożeniu na osiągi. Przetestuje co to za silnik. Mam nadzieje, że mój egzemplarz nie będzie zardzewiały w środku :rolleyes: Sinik powinien być w piątek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że decyzja ostatecznie troche dziwna - piszesz że model ma być do 3D - a wybierasz silnik stosowany głownie przez makietowców - OS-y benzynowe to silniki o bardzo przeciętnych parametrach - ale dość przewidywalne i niezawodne - tak jak kiedyś Zenoah.... do 3D ZDZ56 byłby o wiele lepszą alternatywą jeśli nie chciałes wchodzić w silniki chińskie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że decyzja ostatecznie troche dziwna - piszesz że model ma być do 3D - a wybierasz silnik stosowany głownie przez makietowców - OS-y benzynowe to silniki o bardzo przeciętnych parametrach - ale dość przewidywalne i niezawodne - tak jak kiedyś Zenoah.... do 3D ZDZ56 byłby o wiele lepszą alternatywą jeśli nie chciałes wchodzić w silniki chińskie

Na temat tego OSa dużo czytałem na zagranicznych forach i dość dobrze te silniki były oceniane. Z ZDZ nie miałem styczności, ale problematyczny rozruch i regulacja tych silników je zdyskwalifikował (opinie wyczytane w internecie). Zobaczymy jak się będzie sprawował OS, jeśli będzie słaby to pomyślę nad czymś innym. Wcześniej miałem DLE 55 i byłem z niego zadowolony, ale dopiero po wymianie gaźnika na oryginalne Walbro. Poważnie zastanawiałem się nad DLE 60 Twin, ale stosunek mocy do masy też nie były satysfakcjonujące. Kazek ma u nas na lotnisku w Valiancie wprawdzie OS GF40, ale silnik sprawuje się dobrze i mocy mu nie brakuje, także myślę, że nie będę zawiedziony. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą chrisj23. ZDZ byłby dobrym wyborem. Użytkuję ZDZ 40 wersję F3A z rezonansem Krumscheid od 4 lat - 100 litrów benzyny wypalone. Nadal w swietnej kondycji. Odpalanie troszkę się różni od większości benzyn....silnik lubi być pomoczony benzynką :D tj 20 obrotów śmigłem na ssaniu i zaczyna palić. Regulacja z Walbro bezproblemowa..... Nie rozumiem obaw..... :wacko:

To są naprawdę mocne silniki solidnie wykonane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.