Jump to content
Sign in to follow this  
sebka34

FSR pomoc w doborze napedu

Recommended Posts

Witam stałem sie posiedaczem łódki FSR dane dł 107cm szer. na rufie 37cm waga pustego 5,6kg pływał na śrubie X52,5 chciałbym by był to elektryk jaki zastosować motor i regulator oraż śrubę chcę pływać rekraacyjnie nie zawodniczo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najlepiej jak pokażesz zdjęcie modelu i dopiero wtedy coś można będzie dobrać.... a inczej to tak jak powyżej wróżenie z fusów....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duży model i dość ciężki. Pewnie to stara łódka pod silniki 6,5 czy 7,5 ccm. Napęd zanurzony , od razu zapomnij, że elektrykiem pokręcisz taką dużą śrubę. Motorki spalinowe mają nieco mniejsze obroty niż elektryczne więc warto zejść ze średnicą śruby, model zyska na stabilności i szybkości bo będziesz kręcić większe obroty. Wbrew pozorom nie przekłada się tylko średnica śruby na prędkość co doskonale widać po moim modelu gdzie pływam na 33 tyś obr i śrubie 52-54 ( napęd półzanurzony ) a odpowiedniki spalinowe pływają na łopatach w granicach 65-67 i są wolniejsze.  Tak czy siak motor proponowany przez Wapniaka ten aquastar nada się na pewno, kwestia tylko zasilania i ilości woltów. Nie zapominaj też o tym , że takim elektrykiem popływasz nie za długo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a os max aquacraft 3,5cm da rade czy za słaby z tego co widze elektryk wyjdzie masakrycznie drogo. Łódka może i stara lesz dobrze wykonana trochę pracy na zimowe wieczory i na wiosne pedzie jak laleczka

post-1628-0-04315900-1446890919.jpg

post-1628-0-83802400-1446891171.jpg

post-1628-0-51425800-1446891191.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale staroć, 3,5 nawet tam nie pierdnie dobrze i będzie miał dość...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee, to stara piętnastka jest, dać jej z 1000 - 1500 W i z 10000-12000 obr/min i będzie hulać , że aż miło.

To może być znacznie taniej niż na początku pisałem.

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19112__DT38_620kv_Turnigy_Hotliner_Brushless_Inrunner_Motor.html

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28224__HobbyKing_120A_Boat_ESC_4A_UBEC.html

 

Akus do tego 5-6 S, tak od chociaż 6 - 8 Ah

Ale chyba już taniej się nie da...

No i aż tak popylać nie będzie, jak by mogła....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie się wlokła na takich obrotach jaka by nie była śruba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

os max aquacraft 3,5cm to spalina wiec problem z doborem regulatora, Jaki? Początkowo myślałem o elektryku ale ceny mnie przerażają wiec pozostaje spalina. A to czy stara czy nowa jakie ma to znaczenie dla kogoś kto chce popływać na wakacyjnym urlopie 2 tyg. w roku. ma dawać frajdę mi i moim dziecią

Share this post


Link to post
Share on other sites

OS Max 3,5 cm nie da sobie rady z tym kadłubem . Ten goły kadłub waży tyle co zatankowana łódka klasy 3,5 i jest po prostu za duży. Elektryk wyjdzie drogo i tu muszę się zgodzić bo sam robię elektryki i znam temat. Jeśli już chcesz pływać tym modelem to postaraj się kupić jakiś przechodzony silnik 7,5 z rurą i dopytaj fachowców czy ma napędzać wał przez przekładnie czy też bez . jeżeli chodzi o regulator do tego OS maxa to Wapniakowi zapewne chodziło o regulator WR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik spalinowy nie ma sprawy lecz problem sie pojawia w momencie jak pytasz o głowice chłodzoną wodą i z używek brak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem na myśli tylko i wyłącznie jakiś używany silnik wodny. Może  nie od razu CMB bo te na rynku wtórnym to raczej szrot, ale jak dobrze poszukasz i nawiążesz kontakt z fachowcami od FSR to coś  doradzą. Polecam temat zadać na portalu związanym z tą klasą modeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik spalinowy nie ma sprawy lecz problem sie pojawia w momencie jak pytasz o głowice chłodzoną wodą i z używek brak

Spalina w łódce to nie tylko głowica chłodzona wodą, to jeszcze to samo z wydechem, wspomniany już tu WR, koło zamachowe, sprzęgło elastyczne, rozrusznik, paski do niego, żarka, o zbiorniku i paliwie już nawet nie wspomnę.

Jeśli myślisz, że wyjdzie Cię to taniej niż elektryk, to jesteś w dużym błędzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja latam spalinami więc wiele z tych żeczy rozumiem i posiadam lecz koło zamachowa ??? sprzęgło elektryczne ??? o czym ty piszesz kto stosuje sprzegło elektryczne jak napisałem na początki tego wątku chcę FSR amatorsk, wieć jak najmniejszym kosztem zachowując przy tym jakieś zasady doboru jednostki napędowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wapniak dobrze pisze. Radze czytać uważniej. Dodaj do tego przekladnie której nie masz i łoże na lordach. Łòdki to nieco inna bajka niż latadło z zestawu

Share this post


Link to post
Share on other sites

przekładnia można przenieść napęd bezpośrednio z silnika na wał nie jest konieczna przekładnia sprzęgło mam . Latodło hmm nie posiadam żadnego modelu z zestawu wszystkie moje modele wykonałem sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.