throd Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 Jak myslicie czy modele esa nadaja sie do nauki latania rc. Wychodze z takiego zalozenia, ze wprawdze poczatkujacy moze miec problemy w pierwszych lotach i czesto bedzie przyglebial ale model da sie latwo naprawic, koszt platowca jakby juz sie ne dalo naprawic dosc niski, no i ciezko tak przyglebic aby juz sie ne dalo naprawic (wysoka wytrzymalosc modeli), Wychodzac z takich wnioskow poczatkujacy lotnik bedzie ciagle walil w glebe ale po szybkich naprawach znow w powietrze i az do skutku a jak model zameczy to za kilkadziesiat zlotych maks ma nowy. Co o tym myslicie czy to dobry pomysl??
SCRUBBY Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 Myślałem o tym pół roku temu, jednak zdecydowałem się na EasyStar'a jako pierwszy model, gdyż poziom zwrotności modeli ESA był za duży. Zachętą jednak jest dobra cena i łatwość naprawy. P.S. A gdzie na ESA nauka ładnego lądowania?
throd Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Opublikowano 30 Maja 2008 Wiesz chodzi o to, ze opanowujac takiego malego nerwusa w powietrzu bardziej bezstresowo mozna potem podejsc do bardziej statecznego trenera no i majac juz opanowana orientacje w przestrzeni i pilotaz nauczyc sie dobrze przyziemiac juz na trenerku. Wyszedlem z zalozenia ze aby nauczyc sie przyziemiac trzeba najpierw nauczyc sie nie spadac.
Leda_g Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 ESA jako pierwszy model to raczej nie. Te modele są dość szybkie, zwrotne i nie samostateczne, co zdecydowanie utrudnia naukę latania. Polecam je jako drugi model, po kilku godzinach latania trenerkiem, jako pierwszy model z lotkami.
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2008 Opublikowano 31 Maja 2008 Moim pierwszym modelem jest właśnie ESA. Pierwszym realnym modelem bo od 15 lat latam na wszelkiej maści symulatorach poczynając od F15 na Atari 8bit. Jednak moja ESA jest bardziej cywilna. Gotowa do lotu waży niecałe 200g. Zasilanie 2s i nie za mocny silnik powodują, że model nie jest tak szybki jak rasowa ESA. Jednak gdybym nie miał doświadczenia zdobytego na symulatorach (również modeli RC) to na początku łatwo by nie było. Co do wytrzymałości na krety to fakt, model dużo wybacza a naprawy są do zrobienia w 5 minut na polu ale czy akurat to jest plusem dyskutowałbym. Jeśli model taki trafi w ręce niedojrzałego psychicznie młodego człowieka to będzie on latał nim na zasadzie gry komputerowej w myśl zasady "jak uderzę w glebę to trudno, mam nowe życie". Jeśli ktoś jednak poważnie podchodzi do latania to ESA jako pierwszy model ale w wolniejszej konfiguracji jak najbardziej. Oczywiście wcześniej symulator.
spiderok Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Jako pierwszy model polecam szybowca jest wolny i mozna opanowac odruchy kolejny model to moze byc ESA ja tak zrobiłem i juz swoim ESEM wymiatam ładnie. Ale z tym symulatorem sie zgodze bo bez niego pierwsze loty bedą trwały kilka sekund pozdrawiam Andrzej
Grzechu Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Myślę ja o tym sposobie Więc odpowiem Piotrek Tobie Do nauki górnopłat nieduży Latać, latać aż się kurzy! ESA to piękne modele waćpanie W sklepie spore mają branie Piotrek, Przemek polecają Mirek, Andrzej odradzają Scrubby wahał się pół roku Nie mógł spać od świtu do zmroku W końcu sen piekielnie zmorzył Easy-Stara sobie stworzył Podsumujmy więc mości modelarze Ja wciąż... o akrobacie marzę qpa mnie natchnął linkiem na SB
TooM Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 A może tak? /Nie mogę coś zapisać adresu wię przepisuję raz jeszcze ,sory!/ Moje doświadczenia są takie .Jeżeli uczyć się lub kogoś uczyć ,to model z EPP napęd pchający(oszczędność na śmigłach).Ja kupiłem u Marka z Cyber - fly B25 Mitchell .Wykorzystując skrzydło zbudowałem z głowy coś podobnego do easy stara lub Prząśniczki .Kąty zaklinowania "0", silnik lekko w górę .Marek pomógł mi trochę w wytrymowaniu ale bez tego też można sobie poradzić .Zalety projektu : TOTALNA odporność na kretobicie,taka sama na zderzenia w powietrzu(służy jako cel dla ESA),szybuje na plecach,lata na silnym wietrze,możliwość stosowania różnych pakietów ,mały silnik(długi czas lotu),odporność na zmianę wagi i położania środka ciężkości (dużo kleju podczas remontów,różne pakiety),model latał podczas śnieżycy całkowicie oblodzony,tanie wyposażenie:serwa 1x esky,1xcoś bez nazwy wielkości hs81,silnik 2712-12 ,śmigło GWS 9x5 bierze 11 A prądu regler chiński 18 A.Pomalowałem go w obrzydliwe pasy o różnych kolorach na każdym boku co ułatwiało orientację laikom.Model wytrzymał nawet lot widza z gatunku "ile kosztuje"(pionowy kret z 30 m).Jeżeli kogoś zainteresuje postaram się o zdjęcia a może jakiś szkic . Pozdrowienia Marian P.S.Warto w pierwszych lotach zaczepić taśmę z bibuły jak w ESA bo gdy model ucieknie widać z daleke w którą stronę leci.
japim Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Ja też wpadłem na pomysł żeby wykorzystywać ESA do wyszkolenia moich dzieci. Jednak po przemyśleniu zwróciłem się do Marka z Cyber-Fly i okazało się, że ma opracowanego Piperka z EPP, który to właśnie zamówiłem i mam nadzieje niedługo go ulotnić. Model sterowany jest tylko sterami i biorąc pod uwagę, że lata sam i przeżyje chyba każdego ucznia Oczywiście jak tylko zakończy się szkolenie z Piperka rozpocznie się indoktrynacja z latania w kombacie :twisted:
Leda_g Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 zwróciłem się do Marka z Cyber-Fly i okazało się, że ma opracowanego Piperka z EPP Ja też mam tego Piperka tylko że powiększonego do rozpietości 120cm, ale na razie nie mam kogo na nim szkolić. Sądzę że to będzie model nie do zniszczenia (albo najwyżej do szybkiej naprawy)
japim Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Piperek EPP od Marka jest do zrobienia dosłownie w kilka godzin. Obecnie model czeka na bebechy z UH, które zamówiłem wczoraj. Kadłub z czarnego zostanie przemalowany na żółty, albo na granatowy - to zależy od preferencji moich następców
cobra Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 A gdzie na ESA nauka ładnego lądowania? Może to nie dokładnie ESA, ale technologia wykonania i wyposażenie takie same. Potrafi latać powoli (jak lekko zrobiony), ładnie ląduje.
japim Opublikowano 7 Lipca 2008 Opublikowano 7 Lipca 2008 Cześć! Oblatałem piperka EPP z Cyber-Fly. 8) Z pośpiechu nie zrobiłem żadnego zdjęcia. Ogólne wrażenia - po ustawieniu minimalnych wychyleń model lata dosłownie sam. Te małe wychylenia są po to żeby mu za bardzo nie przeszkadzać. Przy śmigle ustawionym w chorągiewkę (jakoś nie zaprogramowałem hamulca w regulatorze) model podchodził do lądowania, podchodził, podchodził i kilka razy przestrzeliłem docelowe miejsce posadzenia modelu. Po wytrymowaniu - a właściwie po ograniczeniu wychyleń do 30% modelem prawie poleciał samodzielnie po raz pierwszy w życiu mój 8 letni syn. To był jego pierwszy lot i oczywiście pomagałem mu trochę, ale wylądował sam - a właściwie to model wylądował sam Postaram się niedługo wrzucić fotki. Ogólnie polecam. Na 100% jest bardziej bezstresowy niż te wszystkie deproloty - bo się po prostu wygina a nie łamie jak depron
japim Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 A oto opis treningowego Pipera z EPP: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8847
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.