Skocz do zawartości

Katana X-Lite 2m, Katana 1,8 ADW-Saito125


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Długo przymierzałem się do rozpoczęcia budowy tej Katany ale wreszcie prace ruszyły z miejsca.Model wykonywany na podstawie planów z netu.Ponieważ plany zawierają trochę błędów niektóre elementy musiałem zaprojektować od nowa.Wszystko wycinam ręcznie piłką włosową, praca nudna ale jakoś idzie.Przewidywany napęd to DL-50.Pracę nad Kataną rozpocząłem około 2 tygodni temu i zajmuje się nią około 2 godzin dziennie po pracy więc dużo nie jest zrobione.

 

Plany Katany są tutaj: http://www.rc.nareks.cz/download.htm

 

81563109st7.jpg

 

71033324zh4.jpg

 

55895646pz3.jpg

 

59338730ti9.jpg

 

Na tym zdjęciu widać jedną ze zmian wprowadzoną przezemnie w stosunku do pierwotnych planów.Łoże podwozia jest wklejone w wycięcie półwręgi.Ta półwręga jest wklejona w boczki kadłuba i będzie wspierała się na obudowie zbiornika paliwa.Przy ostrym lądowaniu mam nadzieję że odleci tylko podwozie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 450
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod

Skrzydła będą konstrukcyjne, Stateczniki , stery wysokości i kierunku są prawie gotowe.Nie mam w okolicy sklepu modelarskiego i wiele rzeczy muszę zamawiać w necie a to spowalnia bardzo pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek wiedziałem że się skusisz na tą relację:)

Teraz młodzi modelarze mogą zobaczyc wspaniałą ręczną robotę i czegoś się nauczyc

W czasach zestawów ARF i wycinania CNC zapomina się czym jest ręczne wycinanie wręg lub obrabianie żeberek w blokach .

Jak dla mnie to perfekcyja robota i czekam na dalsze cześci relacji

 

pozdrawiam

Piotrek Szymański

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Dzięki Piotrze, jak moja żona się dowie ile przeznaczyłem kasy na ten model to mam nadzieję że chirurdzy plastyczni też zrobią perfekcyjną robotę z moją facjatą :D .

Niestety są problemy z rurą węglową o zewnętrznej średnicy 25 mm.Nie wiem gdzie ją kupić, sprawdzę na www.havel-composites.com może tu mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, ostatnio sam planuję budowę właśnie tego modelu z racji że nabyłem właśnie silnik DL-50cm... chciałbym się dowiedzieć dokładniej jakich materiałów Pan użył(grubość i ilość warstw oraz rodzaj sklejki-z jakiego drewna) no i z jakiej balsy są zrobione boczki itp... Ja myślałem o rozpiętości ok 2m 15cm... czekam na dalsze relacje z budowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Boczki to balsa 3 mm średniej twardości, na dwa boczki musiałem skleić ze sobą 5 desek.Sklejka jest lipowo-balsowa.Nie miałem skąd kupić topolowej, ale nie stanowi to problemu.Wręga silnikowa jest zrobiona ze sklejki modelarskiej 3 mm plus sklejka lipowa.Pierwsza wręga za rurą również jest ze sklejki modelarskiej.Celowo użyłem takiej sklejki ponieważ przy twardszym lądowaniu siły muszą się gdzieś porozchodzić a wolałbym żeby to były śruby podwozia niż wręgi i konstrukcja kadłuba.Całość klejona CA i Distalem.Distal zwykły ( nie Rapid ) ma tą zaletę ( dla niektórych może być to wada) że schnie dość długo a przez pewien okres od zmieszania składników można go nakładać strzykawką przez to wnika on w najmniejsze szczeliny.Jak się go nakłada w rozsądnej ilości to jego waga nie stanowi istotnego problemu.

 

Tomek, widziałem tą rurę wcześniej , cena mnie zwaliła z nóg.W każdym razie dziękuję za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze wypraszam sobie! jeszcze nigdy w zyciu nie kupiłem nawet modelu ARC i młodzi a przynajmniej ja wiem co to jest laubzega i wycinanie reczne wreg zeberek i kratownic a papier japonski to najczesciej stosowane przezemnie pokrycie wiec troche pokory i ufnosci w młodziez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Panie Laminacie:) wiesz zdażają się wyjątki i całkiem możliwe że do nich należysz

cieszę się z tego powodu bardzo!

ale nie zasmiecajmy tego wątku od Sławka:)

 

Kamil_RC mówisz że się zaopatrujecie sie w dural w Ketach w latach 80 tez próbowaliśmy ale nas zbyli mówiąc że musimy najmniej hmm tonę zamówić :D może się czasy zmieniły

 

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Rury różnego kalibru są w www.scorpio-polska.pl ale nie ma wymiarów.Występują tam jako "łączniki skrzydeł" i tak trzeba wpisać w okienku szukania w tym sklepie.Będę musiał podzwonić po tych sklepach.Pasowała by fi 25 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kętach to handlują niestety miękkim PA-6. Coś tam z duralu mieli ale bardzo duże średnice i tylko w dwóch rozmiarach. Niedawno się pytałem, bo szukam duralu na antenę. Kupować nie trzeba na tony ale całe rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

11464069qs1.jpg

 

Zdjęcie trochę kiepskie niestety,ale widać cztery otwory do serw w okolicach statecznika.I tu dylemat:czy napęd kierunku zrobić serwem w ogonie czy zastosować linki i serwo w kabinie.Skłaniam się ku drugiemu rozwiązaniu, ale proszę o opinie w tej sprawie.Przewidziałem obie możliwości w konstrukcji kadłuba.

 

Piotrek, ja też czasem chodzę na skróty i nie zawsze mam ochotę wycinać, oto dowód: :D

10mt7.jpg

 

11si2.jpg

 

Tak mi się podobał że sobie zafundowałem.

 

Żeby nie było że nic nie robię :D

 

12gy5.jpg

 

Wkleiłem listwy profilujące dolną część kadłuba, potem w ruch pójdzie papier ścierny i będzie ok ( taką mam nadzieję)

 

13pr1.jpg

Usterzenie pionowe, sam statecznik wymaga doklejenia jeszcze jednego elementu z balsy ale muszę się jeszcze chwilę z tym wstrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Ja też jestem zwolennikiem krótkich sztywnych popychaczy ale chyba będzie lepiej jak serwo będzie współpracowało ze sterem poprzez linki.Zobaczymy, konstrukcja pozwala na obydwie opcje.Niebawem czeka mnie górna część kadłuba i nie powiem że uwielbiam wyginać balsę.Ale porażki nie biorę pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.