Skocz do zawartości

Katana X-Lite 2m, Katana 1,8 ADW-Saito125


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekmod

Muszę szybko okleić kadłub bo co na niego spojrzę to coś bym poprawiał.W końcu popsuję albo co innego się zdarzy a szkoda roboty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 450
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod

Folię będę zamawiał już niebawem ale zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia przed oklejeniem.Koniecznie przed oklejeniem muszę zwinąć rurę mocującą łącznik skrzydeł i wkleić ją do kadłuba.Pozatym wszelkie otwory pod wyłączniki , mocowania, zawory, linki itp trzeba wykonać przed oklejeniem.Podwozie węglowe już mam na oku w jednym ze sklepów modelarskich.

 

Edit: chcę zasilać zapłon w DL 50 z pakietu li-pol 2s.W związku z tym potrzebny będzie mi jakiś BEC.Proszę o poradę w tej sprawie i o ile to możliwe wskazanie odpowiedniego regulatora.Zastanawiam się nad impulsowym bo sprawność jego jest większa niż zwykłego liniowego.Wybór w sklepach jest duży i trudno wybrać odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Z tego co wyczytałem w necie maksymalne napięcie to 6V.Myślałem nad li-fe ale chyba zostanę przy li-polach, chociaż ładowarka którą mam ładuje li-fe.Ostatecznie mogę dać na zasilanie 4x ni-cd ale problem będzie z szybkim ładowaniem pakietu między lotami.Li-xx dają ten komfort że można je szybko doładować bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tylko o tym zasilaniu czytałem,konkretnie to o zapłonie typu ACP-CDI :

MC Microcomputer gesteuert 4,8 bis 7 Volt Zündanlage,

Ausgangsspannung voltage 10 KV bei 4,0 Volt

Ausgangsspannung voltage 12-16 KV bei 4,8 Volt

Ausgangsspannung voltage 35 KV bei 6,0 Volt

NiCd/NiMh 4 Zellen 4,8 v > 500mA

Nicd/NiMh 5 Zellen 6,0 v > 800mA

Li-Fe (A123)2 Zellen 6,6v > 1000mA

Li-Poly 2 Zellen und andere Batterieversorgung nur mit Limiter 5,0v-6,0v.

30 mA/0 UPM

450mA/3000 UPM

650mA/8000 UPM

Masz zapłon ACP-CDI czy coś innego?

BEC to dodatkowa elektronka,bardziej niezawodne rozwiązanie to jednak 5 cel Sanyo 2700 albo właśnie 2 cele Li-Fe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Dzięki Darku za te dane.Zapłon mam elektroniczny.Napisane na obudowie jest : DL,zapłon elektroniczny , zasilane 4.8-6.0V i jeszcze parę ostrzeżeń o wysokim napięciu itp.Koledzy latający większymi modelami korzystają właśnie z regulatorów napięcia i li-pol 2s dlatego drążę ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry i sprawdzony regulator parę złociszy trzeba wyłożyć a oszczędność na wadze nie jest chyba tego warta i aż tak duża?

Napisz jakiej pojemność pakiet Li-Po zamierzasz użyć,to zobaczymy o ile gram walczysz :D

 

ps.

Wszystko trzeba ładować :D i oby nam ładowarek nie zabrako.

Wykombinowałem sobie że wlczysz o każdy gram na wadze i dlatego lżejsze lipole i regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Darku , mnie nie zbawi 30-50g.Ja chcę mieć tą wygodę że będę ładował pakiet do zapłonu z akumulatora samochodu.Za li-fe będę musiał wyłożyć trochę kasy, a w tych samych pieniądzach będę miał ze 2 pakiety li-pol 2s o podobnej pojemności.Do odbiornika (r149DP) i serw będą dwa pakiety Ni-xx ( to dla odpowiedniej wydajności prądowej i bezpieczeństwa).Sam BEC do zapłonu będzie ważył może do 30g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Domek ma ściankę do mocowania silnika ze sklejki 6 mm a w miejscu mocowania szpulek doklejone są paski sklejki 3 mm .W narożnikach od wewnętrznej strony domku są wklejone listwy sosnowe , trójkątne o gęstych słojach.Całość poklejona żywicą .Na dodatek do bocznych ścianek( sklejka 3mm) ściankę silnikową przykręcę malutkimi wkrętami .Jeżeli będzie taka potrzeba to wywiercę otwór ,ale to zawsze zdążę zrobić.Zobaczymy jak będzie z wyważeniem.Pozamawiałem parę rzeczy do modelu i jak tylko dojdą do mnie to prace znowu się posuną do przodu.Tkaninę szklaną mam, dotarła do mnie żywica L285 więc z zalaminowaniem też nie będzie problemu.Tak na marginesie :ten model to niezły "pożeracz pieniędzy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Macie koledzy doświadczenie w tym temacie więc niech się stanie dziura :) Ale to już przy kończeniu kadłuba.

 

Edit: zamówiłem folię do oklejenia kadłuba, zawiasy do usterzenia,.Góra kadłuba będzie pomarańczowa, boki białe , spód to kratka czarno-biała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo chciałbym poznać Twoje zdanie Sławku na temat własności lotnych Katany X w porównaniu do Katany PL. Kiedy ją skończysz i wykonasz jakiś lot, oceń proszę czy lepiej lata się kataną x czy pl. Interesuje mnie to, ponieważ też będę budował katanę i zastanawiam się czy lepiej kupić kit z artexu czy zbudować samemu. Zależy mi na predyspozycjach modelu do akrobacji 3D. Aby zbudować katanę X musiałbym dodatkowo pomniejszyć plany, aby pasowały do mojego napędu, a po przeskalowaniu to różnie bywa.. zwłaszcza z dobraniem desek odpowiedniej grubości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Katana się buduje powoli, dziś dokończyłem ster kierunku, mam już zawiasy i folię do pokrycia, w sobotę zrobię napęd steru kierunku.

W Katanie PL trzeba poprawić parę rzeczy, oryginalne podwozie to pomyłka. Mam ten model i po małym krecie muszę wzmocnić wręgę w kadłubie bo się poprostu rozsypała.Model lata fajnie i tu nie ma co narzekać.

Moja Katana X poleci nie wcześniej jak pod koniec wakacji.Wtedy będę mógł coś powiedzieć na jej temat.Plany przeskalować to kwestia 10 minut.Deski napewno dopasujesz.Chyba że zobaczysz w modele.sklep.pl kity Great Planes.W nich jest wszystko wraz z galanterią .Ceny podobne do Katany PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł ta Katana X, biorę ją poważnie pod uwagę jako model do dalszej nauki 3D. Trzeba mi jednak jakiejś opinii na temat jej zachowania w locie. Mnie się raczej nie spieszy i chyba nie zacznę budowy wcześniej niż oblatasz Twoją Katanę. W moim wypadku trzeba by przeskalować plany do 1,3m rozpiętości, a z gotowym modelem zmieścić się w 1,8kg do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Przeskalować się da bez problemu , jak coś to daj znać.Ja okleiłem już ster kierunku i będę oklejał jutro statecznik pionowy.Jak się uda to wstawię fotki.Żona obiecała że kupi mi folię do oklejenia kadłuba ( konkretnie to na dół kadłuba).Myślę że w przyszłym tygodniu okleję kadłub.Najwięcej roboty jest z drobiazgami.

W przeskalowanej Katanie trzeba by wyrzucić parę żeber ze skrzydła żeby zejść z wagi, z kadłuba też by się dało coś wagi zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie za dużo tych żeberek w skrzydle mi się wydawało do małego modelu :) Policzę jeszcze ile wyjdzie wagowo planowany osprzęt i oszacuję ile będzie mógł ważyć pusty model. Tymczasem jednak powstrzymuję sie jeszcze od wydatków na modelarstwo, ponieważ planuję zakup ciężkiego sprzętu komunikacyjnego jednośladowego za 1-2 miesiące :wink: Później wezmę się za model i duże prawdopodobieństwo, że będzie to katana. W moim przypadku pomyślę jeszcze nad szatą graficzną nowego akrobata, bo najprawdopodobniej cały nowy model zostanie pomalowany aerografem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość slawekmod

Folia do Katany doszła, od 10 sierpnia mam urlop więc temat znowu będzie uzupełniany o kolejne etapy budowy.W międzyczasie zacząłem robić Ultimate, kadłub zrobiony w 50% ale relacją z budowy Ultimate szkoda zaśmiecać forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.