Skocz do zawartości

Odbiornik Sanwa RX-60 bezpieczny zasięg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Odbiornik j.w. polecany przez producenta do modeli parkflyer.Zasięg według instrukcji ok 300m.Czy mogę go bezpiecznie używać w prostym motoszybowcu czy lepiej nie ryzykować i kupić ten normalny?

Opublikowano

EkoKal podaje, że 100ft to 30.48m ...

Pewnie każdy z programistów mierzył własną stopę :D .

Tak czy siak, napewno nie jest to 300m .

Opublikowano

Myślałem o używaniu go w modelu typu pioneer itp.i chciałem podpytać użytkowników tego odbiornika czy to nie jest za bardzo ryzykowne. RX-60 miałem w komplecie z nadajnikiem ale i tak zakupię ten o pełnym zasięgu(RX-600)

Opublikowano

Takie pitu pitu.... ja tez się dołączę. 1 stopa = 12 cali = 12x25,4mm=304,8mm tj 100x304,8mm=30480mm=30,48m :D

Opublikowano

no cóż zjadło jedno ZERO maiło być 1000 stóp ... ale żeby nie było zajrzałem do instrukcji już jest zmiana i pisze 800 stóp... czyli ok 250 m

 

Do Pioniera powinien spokojnie wystarczyć .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też dręczyło mnie to pytanie ;). Po licznych próbach z elektrykami-akrobatkami, nie mogłem wytrzymać i z ciekawości zainstalowałem RX-60 w modelu trenerka - górnopłata, spaliny. Modelem można było sterować w odległości nawet ponad 400 metrów (400 metrów ode mnie w linii prostej i około 60 metrów nad ziemią). Próba przekonała mnie o możliwościach odbiornika w naszych "warunkach radiowych", na poznańskim lotnisku, jednak po kilku lotach wyjąłem ten odbiornik z trenerka i używam go jedynie w lżejszych modelach z napędem elektrycznym. Podstawową wadą RX-60 jest, która moim zdaniem powinna być brana pod uwagę, gdy rozważamy zastosowanie tego odbiornika w spalinie, jest brak "fail safe". W skrajnym wypadku - model górnopłata ucieka z jakiegoś powodu, ma paliwo np. na pół godziny lotu, z natury leci sobie stabilnie, waży jakieś 3-4 kg i w co przyrżnie? Komu ewentualnie zrobi krzywdę? Oczywiście dmucham na zimne, ale już widziałem 3-4 takie sytuacje, w których nawet zawodowcy nie programowali tej opcji, chociażby głupiego wyłączenia zapłonu i model leciał w siną dal. A do motoszybowca, ze względu na możliwość trafienia na noszenie, na pewno kupiłbym normalny, pełnozasięgowy odbiornik.

Opublikowano

Hm... Nie wypatrzyłem tej informacji ani w instrukcji, ani na stronie internetowej (sprawdziłem też teraz) Airtronics. Jeśli tak jest, to chyba z 6 lat żyję w nieświadomości :D. Natomiast w instrukcjach RX-600 i RX-700, których używałem i używam, sposób ustawienia fail safe jest opisany - w tym również na airtronics.net.

Opublikowano

Hm... Nie wypatrzyłem tej informacji ani w instrukcji, ani na stronie internetowej (sprawdziłem też teraz) Airtronics. Jeśli tak jest, to chyba z 6 lat żyję w nieświadomości :D. Natomiast w instrukcjach RX-600 i RX-700, których używałem i używam, sposób ustawienia fail safe jest opisany - w tym również na airtronics.net.

 

No widzisz zawsze człowiek się uczy całe życie

 

Nie mam możliwości umieszczenia skanu ale przepiszę dla zainteresowanych :

RX-60

Model : 92664

Frequency : 2,4GHz FHSS-1

Input Voltage : 4.8-6,0v

Weight 21oz (6.0g) with case

Weight 16oz (4,7g) without case

Dimensions.......

Fail Safe Support : YES ( CH 1-CH 4 )

Range Approximately 800 feet

 

:)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam ten odbiornik w małej esie, nigdy nie było z nim żadnych problemów jednak rzadko odlatuję dalej jak na 250 m 

Mimo wszystko do motoszybowca bym go nie pchał.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.