Hincek Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Tak, płaty będą płaskie, ale nie wykluczam wykonania w późniejszym terminie rev2 tego modelu z kilkoma dodatkami. W końcu szablony już mam, technikę cięcia też w miarę ogarnąłem, a przecież to największa część pracy. Póki co temat trochę utknął bo czekam na elektronikę, ale jeszcze w tym tygodniu powinienem ruszyć dalej z budową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Patryk. A jak myślisz czemu dodałem denaturatu a nie rozpuszczalnika nitro lub acetonu - bo taki rozpuszczalnik podany jest na opakowaniu? Napisałem wyraźnie.: znalazłem stary klej bardzo gesty którym już ledwo co mogłem kupić z data 2008. Dolalem duuuzo denaturatu i klei mi się nim lepiej niż oryginalnym dragonem. A używam go od ponad 10 lat. To sobie wnioski z księżyca wziąłem? Źle mnie zrozumiałeś, właśnie podkreślałem dlaczego to co zrobiłeś było sensowne i nie wymagało jakichś wielkich testów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) Po trochę zbyt długiej przerwie wróciłem do pracy nad modelem. Jak wspominałem na początku nie miałem wcześniej do czynienia z EDFami więc zestaw jest budżetowy i 'na oko': LiPo Turnigy 3S 2200mAh 30C LiPo Zippy Compact 4S 1800mAh 40C ESC Emax BlHeli 60A Silnik Turnigy 2226 3000kv EDF 70mm Ducted Fan Unit 6Blade Serwa TowerPro 9g przedłużacze do serw i ESC Silnik jest dedykowany dla 4S, ale już w trakcie wstępnego testowania przekonałem się, że to nie polata - może za duży skok łopatek w EDFie? Wattmeter jest jeszcze w drodze więc nie wiem ile taki setup ciągnie amperów, ale silnik szybko się grzeje co potwierdził jeden z użytkowników HK, który na 4S spalił go po minucie lotu :/ Ponadto timing musi być ustawiony na mid-high bo inaczej się tnie. Przy okazji silnika muszę dodać, że najpierw trzeba było go kupić, zmierzyć a potem ciąć kadłub. Okazało się, że obudowa EDFa ma 74mm średnicy a kanał powietrzny wg planów 70mm, no i trzeba było szlifować elementy F-G i G-H. Na tym etapie postanowiłem pomalować na czarno wnętrze wlotów i wylotu powietrza. Od tego momentu do samego końca budowy używam tylko kleju na gorąco. Powód jest prosty - możliwość bezstratnego rozłączenia elementów przy pomocy alkoholu jeśli przyjdzie potrzeba późniejszej ingerencji w model. Niestety przez złość na samego siebie nie zrobiłem zdjęć z etapu przymiarki i wklejania EDFa, ale wygląda to dokładnie tak samo jak na zdjęciu Davida W. Czyli wycinamy sobie wejście techniczne od spodu elementu F-G i wklejamy silnik. Przed zamontowaniem skrzydła zrobiłem prowadnice uzbrojenia Na planach nie ma zaznaczonego CG, ale ze znalezionych informacji ustaliłem je na 40mm od początku skrzydła. Model jest zaprojektowany pod LiPo 2800-3000mAh więc by uzyskać prawidłowe wyważenie na moich bateriach postanowiłem przesunąć ESC do przodu skrzydła. Przy okazji tutorial jak wykonać bezpieczne połączenie goldów: 1. przygotowujemy kabelek z wlutowanym goldem żeńskim, wpinamy w gotowy gold męski, 2. dopasowujemy termokurczkę by nachodziła częściowo na gold męski, obkurczamy opalarką, 3. uzyskujemy gold żeński z kołnierzem, bez szans na zwarcie. Wkleiłem serwa i przedłużki serw (30-40cm), połączenie zabezpieczyłem taśmą klejącą i przeciągnąłem do wnętrza kadłuba. Kable są schowane za 2cm paskiem depronu, na tyle długim by sięgał do końca modelu. Na elemencie G-H zrobiłem trójkątne zakończenia skrzydeł z kadłubem. Dopasowałem i zamknąłem spód modelu, a następnie przeszlifowałem by uzyskać w miarę jednolite przejście z resztą kadłuba. Pora wkleić ster kierunku i kanardy, które muszą mieć lekki wznios (1cm różnicy między przodem a tyłem). Jeszcze tylko jakieś zamknięcie owiewki, rzep wklejony wewnątrz kadłuba i surowy model jest gotowy do oblotu. Edytowane 15 Lutego 2016 przez Hincek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Oblot 2016.02.14. Wiatr 2m/s Masa startowa 895g Bateria 3S Expo 25% AIL DR 30% ELE DR 30-60% Dzień był nudny i pochmurny więc zdjęcia też takie sobie. Model poleciał idealnie, szok Wygląda na to, że CG jest OK. Reakcja na stery bardzo precyzyjna, jest przewidywalny, nieźle też szybuje więc nie ma stresu przy lądowaniu Nie ma jednak róży bez kolców, mocy jest zdecydowanie za mało więc model lata jak trenerek, a nie odrzutowiec :/ Chyba jednak zaryzykuje na 4S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Gratuluję oblotu.Dlaczego obawiasz się użycia aku. 4S? Twój silnik jest własnie na pakiet 4s i uzyskując ciąg 1200 g (jak deklaruje producent) model na pewno nie będzie powolny i nie będziesz miał problemu ze startem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Dzięki. "silnik szybko się grzeje co potwierdził jeden z użytkowników HK, który na 4S spalił go po minucie lotu :/" Mimo wszystko będzie test na 4S jak tylko pogoda na to pozwoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Miałem identyczny silnik silniczek i taka turbine i nie miałem żadnego kłopotu na 4s . Statyczny ciąg na chamowni uzyskałem 1450g ale po zamontowaniu do modelu i zrobieniu dyszy na 56mm zrobiło się 1250 i 58 A poboru ale wzrosła za to prędkości . Znajomy lata takim samym modele jak ty i na takim zestawie . Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Blako właśnie takiego info potrzebowałem, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Zwróć uwagę na wyważenie turbinki bardzo istotna sprawa i zamontuj pierścień do niej będzie znacznie cichasza. A i gratuluję modelu świetna robota. A tak na dokładkę czerwony twester na filmiku lata na takim zestawie i pakiecie 3300 4s 35c. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grazli Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Witam wszystkich ja poczyniłem taki sam model w zeszłym roku lata cudnie i loduje jak szybowiec wyłoczam silnik i spokojnie sobie ląduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hincek Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 W dniu dzisiejszym udało mi się oblatać Viggena na baterii 4S, prędkość jest zdecydowanie lepsza. Następnym krokiem będą kombinacje z dyszą wylotową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Lukasz, Jak wiesz tez buduje Viggen, wczoraj przyszly wyciete laserem wregi. Bedzie to moj pierwszy model EDF i nie chce sie za bardzo madrowac ale troche poczytalem przed budowa. Gdzies pisalo, ze jako pierwsze przyblizenie, dysza wylotowa powinna byc 90% Fan Swept Area, sorry nie wiem jak to przetlumaczyc (pewnie Omywana Srednica Wirnika). Tzn powierzchnia pierscienia wirnika. Ja na planach zmienilem srednice wylotowa na 60mm. Ponadto, pisza, ze dobrze jest wstawic na odcinku wylotowym gladki pierscien z plastyku aby zmniejszyc opor. Czolem Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Odnośnie napędów EDFów polecam poniższy liki kolegi z Siedlec: http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/210-mocowanieedf http://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/207-pomiaryedf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Rafal, Dziekuje, bardzo dobre artykuly. A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grazli Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 cześć mój viggen waży 800g +pakiet przewężenie zrobiłem na 55mm plastikowy kubeczek kolega Blako miał przyjemność go oblatać.Lata na płaskich skrzydłach z foamixu 5 mm i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 cześć mój viggen waży 800g +pakiet przewężenie zrobiłem na 55mm plastikowy kubeczek kolega Blako miał przyjemność go oblatać.Lata na płaskich skrzydłach z foamixu 5 mm i jest ok Super zdjecia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi