Mikolaj.waw Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Witajcie mam pewien problem z modelem to masz otóż wyważam jak w instrukcji ,rzucam model a on mi leci w dół,dałem ołowiu na tył tak samo.Może silnik mam za słaby?.Już trace do tego cierpliwosc,albo tą kupe styropianu wysadzę petardami bądz spale,albo w najlepszym wypadku model wyląduje na giełdzie wraz ze wszystkimi dodatkami. I zakończe rozdział jakim jest modelarstwo. Wyposażenie Silnik pelikan http://www.perfecthobby.pl/988-silnik-3f-ray-cd-rom-2826-18-outrunner Regiel redox 20A Akumulator redox 500 mAh Serwa 9g tgy Odbiornik jeti plus 5ch 35Mhz Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Sprawdź kąt zaklinowania skrzydła. Nie wiem, czy instrukcja go określa, powinieneś umieć go określić i ustawić bez niej. Ew. pytaj, jak mają inni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Jakie masz śmigło i masę do lotu? Pakiet 2 czy 3S? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Wszystkie kąty skrzydła i usterzenia są "wpisane" w kadłub więc jeśli masz wszystko prawidłowo wklejone to latać musi przy SC z instrukcji Pakiet 500mAh (obojętnie czy to 2s czy 3s) jest dla tego silnika za mało wydajny amperowo ,musiał by mieć co najmniej 40C by w pełni obsłużyć ten napęd Według opisu silnik ten pracuje na dość dużych śmigłach (?) ciut za dużych do tego modelu ale nie powinno to być wielką przeszkodą ale przy tym pakiecie proponuje dać nie większe śmigło jak dla 2S - 8x6 SF , 3s - 8x5 SF Rewers na sterze wysokości sprawdziłeś? Odpisz na pytania japka -bez tego nie wiele więcej pomożemy . Wstaw zdjęcie modelu -najlepiej z boku by określić czy nie masz coś pomotane z kątami i pochyłem silnika. Jak chcesz rozwalać go petardami to znaczy że nie masz cierpliwości -to nie jest cecha modelarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Wklej zdjęcia modelu. Może coś będzie widać. Jest wiele powodów dla których model nie lata tak, jak powinien. Trudno to określić tylko po twoim stwierdzeniu, że nie lata tak jak powinien. Najlepiej, poproś o pomoc kogoś z okolicy. Umów się, podjedź, pokaż. Wyważałeś model statycznie, na podparciu w SC? Jak się zachowywał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Sprawdź rewers SW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj.waw Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Na tym śmigle jest takie oznaczenie ,,0804E,,. Zdjecie modelu,wyciołem dwa miejsca na akumulator bo z tym środkiem ciężkosci kombinowałem.Z tego co wiem w okolicy jest 2 modelarzy. Piecz i Xeo. Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Na tym śmigle z tym silnikiem ciąg masz szczątkowy ,ten silnik jest wolny i stosuje się do niego raczej śmigła SF a nie E zwłaszcza gdy zakładasz mniejsze od zalecanego . Całość napędu żle dobrałeś -: - pakiet do silnika za mały!!! -jego wydajność to 10A (500mA x 20C=10A) a silnik na docelowym śmigle pobiera 18A więc nie możesz wykorzystać pełnej mocy napędu -pakiety 1000mAh 20C to minimum dla tego silnika przy zastosowaniu docelowych śmigieł (i uzyskanie pełnego ciągu , nie zajechanie pakietu ) -śmigło złe -powinno być przynajmniej SF (te z szerszymi łopatami) wstaw takie jakie proponowałem ;mniejsze od zalecanych by zmniejszyć pobór z powodu małego pakietu ale jeszcze takie które da jakiś rozsądny ciąg -popychacz steru wysokości coś nie halo -daj foto z bliska tego elementu od miejsca gdzie wychodzi z kadłuba aż po orczyk wygląda to żle -za duży luz -kąty wydają się ok Powinieneś zrobić relacje z budowy od początku by otrzymać rady na bieżąco -były by większe szanse na udany pierwszy lot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj.waw Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Czyli musze kupić Śmigło 8x6 Pakiet 1000mAh Edit: przywróciliscie mi wiare ze jednak tym samolotem ( może polece). Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Tu się nic nie dzieje na wiarę. Na wiarę, to anioły latają. W lotnictwie i modelarstwie jest tylko fizyka i jej prawa. Niemal wszystko da się policzyć i przewidzieć. Ale też nikt się nie urodził inżynierem. Trzeba się uczyć, dowiadywać i notorycznie pytać, bo nikt wszystkiego nie wie i wszystkiego nie umie. Mimo wszystko, zrób kilka rzutów modelem, bez uruchamiania silnika i powiedz jak lata. Przypominam - rzuca się model prosto przed siebie (nie w górę i nie w dół), najlepiej nad miękkim terenem (np. wysoka trawa) i obserwuje jego zachowanie w locie neutralnym i niekierowanym. Stery zablokowane w pozycjach neutralnych. W ten sposób wychodzą niemal wszystkie mankamenty konstrukcji i ustawień. Jeśli model nie lata prawidłowo w rzucie, to nie będzie dobrze latał z napędem i sterowaniem. Być może wyjdzie coś do poprawki, zanim zakupisz kolejny napęd i zasilanie. I pamiętaj, że z nowym pakietem trzeba na nowo wyważyć model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj.waw Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Jutro spróbuje ,jeśli warunki atmosferyczne pozwolą. Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Tomasz ma wklęsły profil i szorstką powierzchnię - w locie szybowym może to skutkować wyhamowaniem lotu dla tego zwracaj większą uwagę na jego zachowanie w pierwszych sekundach lotu póki ma zachowany pęd po wyrzucie a mniej na samo lądowanie . Smigło pamietaj że ma być SF a nie E (do testu szybowania najlepiej je zdjąć) Nadal nie widzę jak zrobiłeś napęd steru wysokości ,na zdjęciu nie wygląda to dobrze - drut bowdena bez podparcia na sporej długości od orczyka w jakiejś dodatkowej rurce?? ... jeśli tak jest to osłabi skuteczność steru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj.waw Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Ta rurka to jest słomka,ale zastępie ją termokurczką. Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Po co? Ta rurka to ma być prowadzenie popychacza. Ma ukierunkowywać jego pracę i utrzymywać płaszczyznę ruchu. Powinna to być odpowiednio dopasowana i sztywna rurka. Najlepszy byłby bowden, dopasowany do drutu popychacza, najlepiej w dodatkowym pancerzu, odpowiednio zamocowany do konstrukcji. Termokurczka nic tu nie da. Jest za wiotka, jeśli się obkurczy może nawet zablokować popychacz. Jeżeli masz tam słomkę, to nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale na pewno lepsze niż termokurczka. Choć tu zależy sporo od zabudowania tego elementu. Koledzy prosili cię o zdjęcia tego detalu. Dobrze by było gdybyś zrobił więcej zdjęć modelu - detale mocowania sterów, popychaczy i dźwigni, zdjęcia w środku, Sylwetka z przodu, tyłu, boku, góry. Dałeś bardzo mało informacji, a masz problemy z konstrukcją. My zaś nie wiemy na co zwrócić twoją uwagę i w czym ci pomóc. To nie jest tajemnica wojskowa, a my nie chcemy się z ciebie śmiać. Jeśli masz tam jakieś niedokładności, to chyba lepiej je wykryć i poprawić tak jak trzeba, przed lotem? Głupio, żeby model się rozleciał lub "skraszował" paręnaście sekund po starcie z powodu jakiegoś niedopatrzenia. Szkoda pracy i czasu. Lepiej zatem wszystko sprawdzić. Robiłeś już próbne wyrzuty modelu, bez napędu? Jak reagował? Jeśli nie podasz nam informacji zwrotnych na pytania, to ci nie pomożemy, bo nie mamy jak. A "gdybać" można do końca świata i dzień dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Koledzy wcześniej chyba nie wspomnieli o mocowaniu pakietu do oblotu, w ogóle do prób w tego typu modelu. Zanim wytniesz okienko czy zagłębienie przypnij pakiet gumkami do kadłuba i próbuj. Żeby nie przesuwał się po kadłubie - podłóż również gumkę. Szczególnie jeśli stosujesz inne pakiety niż podane w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikolaj.waw Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Tą słomke dałem ,bo popychacz, się za mocno wyginał.Samolot rzucałem na hali i prosto leciał.zdjęcia dodam jutro ,bo miałem problemy z aparatem i nie mogłem zrobic zdjęcia. Wysłane z mojego MS4501 przy użyciu Tapatalka Foty Te pakiety http://olx.pl/i2/oferta/akumulatory-carson-lipo-1000mah-nowe-sprawdzone-20zl-szt-CID767-IDarRst.html I takie śmigło http://abc-rc.pl/ABC-Power-8060-SF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi