pelapi Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Witam Dnia 10.02.2016 rozpoczęła się budowa modelu ToTo-0 z planów od pana Tomasza.B Motyl "Motylasty" . Będzie to moja druga budowa modelu niestety pierwsza z przyczyn czysto technicznych (jestem nowicjuszem ) została czasowo wstrzymana. Nasz kolega z forum Tomasz "TeBe" doradził mi abym chwilowo odpuścił model Wicherka 25 i nabrał praktyki w lataniu czymś troszkę bardziej kreto odpornym inaczej ujmując modelem który można zbudować bardzo szybko i ewentualnie bardzo szybko naprawić . Dziś rano szybki wypad do sklepu zakupy czyli : depron , balsa ,taśma , klej udało się zrobić kilka elementów
pelapi Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Dziś dalszy etap budowy został wycięty wzornik żeberek i powstało pierwsze 13 żeber Przy wklejaniu małych listewek depronu przy kadłubie okazało się że nie mam szpilek TERAZ JUŻ MAM Dalszy etap budowy zapewne jutro Pozdrawiam
pelapi Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Ciąg dalszy budowy dziś powstało częściowo skrzydło
pelapi Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Skrzydło sklejone bałem się wyginania dedpronu ale jednak okazało się że wcale nie jest to jakiś problem poszło gładko. Dodatkowa informacja już wiem jaki osprzęt będzie zamontowany - Silnik EMAX CF2812 - Regulator H-K SS 25-30A ESC - Pakiet 1300mAh 11.1V 25C Gens Ace - Serwa SG92R -Śmigło GWS 8x4 Aparatura Turnigy 9X V2 mode 2 I TU BARDZO WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA TOMASZA (TeBe) ZA POMOC W DOBORZE WSZYSTKICH ELEMENTÓW
pelapi Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Dziś kolejna porcja fotek niewiele ale zawsze do przodu
TeBe Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Jesteś już blisko pierwszego kreta ;-) Trzymam kciuki.
pelapi Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Opublikowano 27 Lutego 2016 Dziś niewielki progres wklejony SW i dorobiona przednia pokrywa
pelapi Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Opublikowano 27 Lutego 2016 Panowie jak to wszystko ze sobą podpiąć . Postaram się opisać wszystko jak najprościej .Z regulatora wychodzą 3 czarne kable są oznaczone A,B,C rozumiem ze maja być one spięte z silnikiem ale na kablach od silnika nie ma żadnego oznaczenia Czy jest jakaś kolejność podpinania tych kabli?
TeBe Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Dowolna. Jak się będzie kręcił w lewo, to zamieniasz miejscami dwa z trzech i będzie się kręcił w prawo. 1
pelapi Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Opublikowano 27 Lutego 2016 Przepraszam mam jeszcze jedno pytanie nie chciał bym tych kabli lutować na stale. Jakie końcówki najlepiej zastosować ?
andrzejrc Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Z tego co widzę, to masz złącze od pakietu typu T Dean http://abc-rc.pl/T-Dean-Amass - to stosujesz do połączenia LiPola z regulatorem http://abc-rc.pl/GOLD-3-5mm-komplet - a to są goldy do połączenia silnika z regulatorem (Mniejsze goldy niezbyt chcą się trzymać do kabli tego regulatora) Lutujesz końcówki do kabli i łączysz je ze sobą. Możesz je kupić bez osłon i wykonać takowe samemu przy pomocy rurki termokurczliwej
pelapi Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 Kolejne pytanie do kolegów z wiekrzym doświadczeniem czy taki wykłon silnika będzie wystarczający?
Tabul Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Może i dobrze, ale musisz to ocenić w trakcie oblotu. Nie zapomnij też o skłonie.
mayster8405 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Ja wykłon robię w ten sposób że wycinam podkładkę okrągłą trochę większą od podstawy silnika ze sklejki 3m/m, i na papierze ściernym ukosuję tę podkładkę prawie do zera w jednym kierunku. / taki klin/ W podkładce nawiercam otworki na mocowanie silnika i jeden centralny.Teraz wystarczy podkładkę ustawić w osi w kadłubie najmniejszym ścięciem w dół i przekręcić w lewo patrząc na kadłub z przodu.Tworzy mi się od razu skłon i wykłon.U mnie wystarcza i jest dobrze. czyli 3m/m skłon i 3m/m wykłon. U Ciebie jest też chyba 3m/m.
f-150 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Jeżeli podkładkę ustawisz w osi kadłuba,to już silnik nie będzie w osi modelu
TeBe Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Pozwolę sobie zauważyć, że jeśli skłon lub wykłon będzie różny od zera stopni, to silnik z definicji nie będzie w osi modelu :-)
f-150 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Pozwolę sobie zauważyć, że jeśli skłon lub wykłon będzie różny od zera stopni, to silnik z definicji nie będzie w osi modelu :-) Wał lub piasta w miejscu mocowania śmigła
pelapi Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 Nie wiem czy dobrze rozumiem pojecie osi modelu ;/ Z góry przepraszam za niby banalna sprawę ale dla amatora sztuki modelarskiej nawet najprostsze rzeczy mogą sprawić problem
Rekomendowane odpowiedzi