Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Witam Dziś lutowałem do kabelków od silnika i od regulatora wtyczki gold 3mm po skończeniu sprawdziłem czy silnik działa-nie działa.Po podpięciu pakietu normalnie bibczy jak by wszystko było ok ale nie rusza z miejsca jak się daje gaz.Po kolei zacząłem wykluczać usterki które znam: -zimny lut-nie -revers na gazie-nie -odbiornik się rozbindował-nie No i w zasadzie to tyle, z moich obserwacji mogę powiedzieć że zachowuje się jak by nie miał fazy ale sprawdziłem dokładnie wszystkie kabelki i wszystkie się trzymają.Czy jest coś jeszcze o czym mogę nie wiedzieć? A no i na moje oko i nos silnik nie jest spalony i nie grzeje się gdy podłączam do pakietu regiel.
KRUUP Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Może w reglu masz coś źle ustawione? Ale silnik próbuje wystartowac i nie moze jak dajesz gaz? Czy nic sie nie dzieje? Jaki to regiel?
Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Silnik nic nie robi wydaje jakby taki cichy pisk.Regiel http://pelikandaniel.com/?sec=product&id=46352&lng=hu Regiel programowałem tak że odpaliłem go na pełnym gazie i jak zaczął bipczeć to zmniejszyłem gaz na minimum.
idfx Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Podłącz jakieś serwo pod odbiornik i zobacz czy reaguje na drążek ..
robertus Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Nie zalutowałeś dokładnie żyłek w fazie. Trzeba dobrze przygrzać każde włoski, żeby odparowała izolacja i cyna się przyczepiła. Inaczej taki jest efekt. Jeszcze może programowanie max gazu, jak to nowy regiel.
Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Podłącz jakieś serwo pod odbiornik i zobacz czy reaguje na drążek .. Reaguje Nie zalutowałeś dokładnie żyłek w fazie. Trzeba dobrze przygrzać każde włoski, żeby odparowała izolacja i cyna się przyczepiła. Inaczej taki jest efekt. Jeszcze może programowanie max gazu, jak to nowy regiel. Ok przygrzeje,regiel jest stary latał już w dwóch modelach. EDIT: przygrzałem i silnik teraz zaczął tak podrygiwać, jak się gazu dodaje nie może wystartować ale drga i się obraca własnie takimi malutkimi drganiami i w pewnym momencie przestaje tak robić.
KRUUP Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 EDIT: przygrzałem i silnik teraz zaczął tak podrygiwać, jak się gazu dodaje nie może wystartować ale drga i się obraca własnie takimi malutkimi drganiami i w pewnym momencie przestaje tak robić.to Taki efekt jest zazwyczaj jak nie ma jednej fazy. Choć miałem też taki efekt jak miałem ustawiany źle kąt wyprzedzenia w tedy silnik też ma problem ze startem jednak jak mu się pomoże palcem to wystartuje.
Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Jutro spróbuję jeszcze przygrzać kable od strony regla.
Francka Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Przewody silnika były oczyszczone z izolacji??? Wyglada na brak fazy jak piszą koledzy , porządnie oczyścic porządnie polutować i bedzie chodził
Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 No lutowałem tak: 1) Zdejmij delikatnie gumową izolacje 2) Zagrzej włoski (druciki) 3) Zabiel 4)Stop cynę do gniazda gold(od tej płytszej strony oczywiście) 5) Wsadź kabelek do gniazda i poczekaj aż cyna zastygnie 6) Sprawdź wytrzymałość lutu i czy nie jest to zimny lut. No to jest akurat przykład już drugiego podejścia z tym przegrzaniem o którym mówił Robertus
KRUUP Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Ja zabielam zawsze z duza iloscia kalafoni, potem po wlozeniu przewodow w goldy dobrze podgrzewam całość, widać że cyna w goldach i na przewodach jest roztopiona. Wtedy dopiero odpuszczam i czekam aż wystygnie. Jak narazie nie zdazył mi sie zimny lut. No i zazwyczaj robie to mocną lutownicą kolbową żeby elementy podgrzewane szybko sie rozgrzaly.
Kamilos Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Opublikowano 13 Lutego 2016 Właśnie coś tak czułem że o czymś zapomniałem-kalafonia. Jutro jeszcze popróbuję z innym reglem uruchomić ten silnik bo może coś w reglu nie łączy.
SeKLeŚ Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Zamieniając swego czasu wtyki gold bodajże 5mm na zwykłe XT60 (modyfikacja dużych pakietów 6S pod ebika) moja lutownica (stara zielona transformatorówka z żarówką )nie była w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości ciepła w krótkim czasie. Nie dało się wylutować, więc kable uciąłem. Potem koniec kabla obciachałem z drucików na tyle, aby reszta weszła w XT60. I teraz najważniejsze! Każdy drucik był usmarowany w izolacji (ewidentnie szary kolor). Mój sposób to rozłożyć wiązkę i przeszlifować kilkukrotnie drobnym papierem ściernym. Operację powtórzyć kilkukrotnie, delikatnie, do momentu uzyskania pięknego miedzianego koloru drucików. Następny krok to odrobina np lutol żelu i dobre podgrzanie wiązki, aby pasta spenetrowała całość. Później zabielanie. A dalej już wiesz Drgający silnik "na pych" odpalałeś? Też mam w piankowcu nowy silnik z mega starym reglem. Czasami muszę mu pomóc wystartować, czyli kręcę śmigiełkiem i dopiero wtedy gaz. Jak już wystartuje to bzyka bez problemu. No może poza sytuacją gdzie dam mu w palnik np z 20% gazu na 100%. Potrafi wtedy się zatrząść, wyłączyć i zapikać jakby dopiero co podłączyć pakiet. Niestety na mój nos to regiel nie wyrabia - gubi synchro?
Kamilos Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Ja używam lutownicy kolbowej którą lutowałem już kable od silników i reglów do quadrocoptera i wszystko dobrze się zlutowało i działało.Tak naprawdę to pierwszy ra mi się coś takiego zdarzyło.Nie wiem na czym polega gubienie synchronizacji , dziś spróbuje go odpalić "na pych" EDIT: Nie działa "na pych" ale silnik robi coś takiego że jak drgnie np.w lewo i ja go po pchnę w lewo to on potem robi jedno drgnięcie w prawo w drugą stronę jest to samo
Kamilos Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Silnik zachowuje się jak by nie miał jednej fazy ale kabelki wszystkie się stykają nie ma zimnych lutów ze wszystkich kabelków zdjęta jest izolacja nie wiem o co chodzi.Silnik jak by chce wystartować ale nie może.
robertus Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Przyjrzyj się jeszcze silnikowi czy nie połamały się druciki tam jak wchodzą do silnika.
Kamilos Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Przyjrzyj się jeszcze silnikowi czy nie połamały się druciki tam jak wchodzą do silnika. Po dokładnych oględzinach nie znalazłem żadnych przerwanych drucików. Omomierz masz jakiś ? Nie mam. EDIT: Aaa no i silnik czasami jak się poruszy reglem,kabelkami i silnikiem to bibczy 2 razy ale nie zawsze tak robi.
matmax Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Sprawdź jeszcze czy nie ma zimnych lutów na regulatorze albo połamanych przewodów z regulatora do silnika.
Rekomendowane odpowiedzi