Skocz do zawartości

Laminowanie, techniki, podstawy, porady (łopaty do wiatraka)


geoorge

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nie mam żadnego doświadczenia w laminowaniu, a jednak zamierzam zbudować 3 łopaty do wiatraka 5m średnicy.

Założyłem ten temat tutaj ponieważ wiem że są tutaj ludzie z doświadczeniem, a nie wiem gdzie indziej mógłbym uzyskać pomoc.

 

Nie wiem za bardzo jak się do tego zagrać, na początek kilka pytań:

- jaką zastosować żywicę i utwardzacz?

- jaka tkanina, włókno będzie się nadawać?

- czy jest sens robić formę?

 

Rdzeń myślałem wyciąć ze styropianu i to jakoś okleić żywicą i włóknem.

 

Wszelkie porady mile widziane.

Z góry THX

 

Pozdrawiam

geoorge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdzen ze styopianu.....no ciekawe ale jak zamierzasz rozwiazac zwichrzenie lopat? Chyba ze masz model3D takiego smigla i dasz go do wyciecia na cyfrowej frezarce.

Jesli zamierzasz robic jakas elektrownie elektryczna to polecam zastanowic sie na samym poczatku czy nie warto zrobic ja o pionowej osi obrotu. Te turbiny sa wydajniejsze przy mniejszych wiatrach i bezpieczniejsze a ponadtto nie halasuja jak typowe wiatraki

 

link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdzenie mozna wyciąć ze styroduru, zwichrzenie można uzyskać już na etapie wycinania.

Jeżeli chcesz zbudować 1 egzemplarz wtedy forma jest nie konieczna.

 

Co potrzebne:

Styrodur

Tkaniny Interglass 163g/qm i 280g/qm

Roving węglowy tex 3600

Wypełniacze Mikrobalon, Aerosil

Żywica np.L285 z utwardzaczem ew. tańszy Epidian 6011 z utw. Z1

 

Po zwiazaniu i oszlifowaniu łopat nałożyć szpachlę natryskową szlifować i lakierować.

 

PAMIĘTAJ O STATYCZNYM WYWAŻENIU ŁOPAT!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam niewielką wycinarkę styropianu CNC, rdzeń myślałem wycinać ze styropianu 50mm, na 2m śmigła 40 przekrojów skleiś i wyrównać papierem saskoki.

 

Czy zasmiast Styrodur można zastosować styropian o gęstości od 20 kg/m3,