Patryykk Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Raffik, Ale zaznaczyłem że mogłem się pomylić ;p
Karol93 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Raffik - nie WSZYSTKIE CA . Wiem że jest CA własnie do depronu EDIT: Oto dowód http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1285
meloow Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 młodzi gniweni doradzją :devil: - yeahlon zewryfikuj te wypowiedzi ..... ;D UHU POR - służy do klejenia depronu (kleji się tak ze smarujesz dwa kawałki depronu czekasz 5-10min. , sklejasz i już nie ruszysz ;D Klej polimerowy rewelacujny do klejenia drewna i derponu (dzwigary,wzmocniena) po całkowitym wyschnięciu ok. 24h - super mocne połączenie. klej CA szybki ale jest go mało w opakowaniu i trzeba użyć specjalnego do depronu. ewnetulanie kleje epoksydowe (dwu-składnikowe) np. żywica 5 minutowa - wklejanie wręgi silnikowej czy wzmocnień - pręty węglowe itp. !
kojot Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Dodałbym do tej listy znakomity, pieniący się klej poliuretanowy, świetny także do naprawy modeli styropianowych. Karol93 cierpi na typową przypadłość 15-to latków - nieomylność :wink: BTW - specjalny rodzaj CA nie rozpuszczający depronu jest nie dość, że drogi, to IMO także nie najlepszy. Do tego przy klejeniu gładkiego depronu w zasadzie trzeba używać go z przyśpieszaczem.
Karol93 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Wiem, wiem, pobawiłem sie troche w fachowca Ale starałem sie odpowiadać raczej na to, o czym mam jakiekolwiek pojęcie, albo doświadczenie . Co do CA, chcialem tylko przekazać, że jest - wcale nie mowilem że jest najlepszym klejem do depronu .
Jano Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 http://www.tbm.lasowice.net/main.html tu znajdziesz na temat depronu wszystko co trzeba.
Grzechu Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Karol, jak się odetnie ośkę do propsavera to nic się nie wygnie, jak wystaje 2cm to się nie dziwić hehe
Karol93 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 też prawda Ale wiesz, nie każdy chce/może, bo czasami dluższa ośka sie przydaje np. jak chcialbys silnik głebiej do modelu wstawić
yeahlon Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2008 Weryfikuję :) W każdym razie dzięki za rozwianie BARDZO wielu wątpliwości i pytań, zwłaszcza stronka którą polecił Jano, dużo fajnych kruczków na które wpadłbym za 10 lat http://www.tbm.lasowice.net/main.html A na jakiej podstawie dobiera się masę modelu do ciągu silnika, ew. jakieś zasady powierzchni nośnej skrzydeł?? Generalnie jak wyważyć masę i ciąg aby model wzbił się w powietrze?
meloow Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 teroretycznie to silnik dobiera się do samolotu .... a potem smigło do silnika
Raffik Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 yeahlon, nie wiem gdzie sa modelarnie (niestety) na pewno w Jaworznie, Rudzie Śl, w Katowicach (o ile istnieje) to Palac Młodzieży... Zapraszam popoludniami (i przewaznie cale weekendy) na Muchowiec... tam sie dowiesz duuzo...
yeahlon Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2008 W sumie logiczne, ale plus minus jakiej wielkości model jest w stanie uciągnąć jakiś podstawowy silnik przy pewnej wielkości śmigła Trochę jak regułka z fizyki, ale o to mi chodzi Bardzo chętnie w któryś weekend przyjadę na Muchowiec, ale to jak już będę miał coś do oblatania. Raffik Gdybyś mógł napisać mi na PW swoje GG (oczywiście jeśli chcesz), to moglibyśmy się kiedyś dogadać co do konkretnego terminu.
Karol93 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Nie wiem czy to pomoże, ale kiedyś, jak mnie naszło na uwięź, to poznałem chłopaka, który wlasnie mieszka w Katowicach i uczęszcza chyba własnie na modelarnie - podpytam go co i jak, może akurat znajdzie sie modelarnia w Katowicach . Z tego co pamiętam, marcinmb też modele robił na modelarni... Nie wiem, może sie myle, ale popytac warto No niestety na podstawie danych które podałeś nic nie ustalimy :P:P. Musisz podać chociaż kilka danych, żeby moc cokolwiek dalej rozważać . Powiedz np. jaki silnik nazywasz "standardowym" no a rodzaj modelu, to przypuszczam trenerek . Wtedy mozna by już cokolwiek porozmawiać . Sory że czasami chciałem być "super wypas mózg", chciałem pomóc, a wyszło że mądrala jestem .
yeahlon Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2008 Ja dopiero zaczynam się orientować w temacie, więc standardowy = względnie tani. Co do "super wypas mózga" uczymy się całe życie, każdy popełnia błędy większe lub mniejsze, ale nie każdy potrafi sie do nich przyznać.
Patryykk Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 yeahlon, A wracając do aparatury Musiał byś dobrać dla siebie jakiś kanał. Popytaj ludzi z twojego rejonu jakie mają kanały, i potem zakup ten, który nie jest zajęty:]
yeahlon Opublikowano 18 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2008 A jak ma się do tego co napisałeś nadajnik z Syntezą?? Sądząc po opisach, mogę zmieniać kanał, bez kwarców częstotliwości??
Raffik Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 tak w nadajniku ustawiasz kanal i jak masz odbiornik z synteza to tez (dostrajasz do nadajnika). nie potrzebujesz zadnych kwarcow.
Patryykk Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Myśle że odbiornik z syntezą narazie niebędzie tobie potrzebny, No chyba że chcesz mniej wydać na kwarce :wink:
Jano Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Zobacz ten temat wszyscy których tam widzisz są z Sosnowca lub okolic spotykamy się tam praktycznie w każdą niedzielę jak jest odpowiednia pogoda do latania http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1841 W bardzo prosty sposób dowiesz się wszystkiego co cie interesuje.
Marcus Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 A czym różni się Optic 6 od Optica 6 Sport? Jakiś czas temu zadałem identyczne pytanie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7909&postdays=0&postorder=asc&start=15
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.