Skocz do zawartości

Katana 1,8m silnik Roto 35


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów po paru letniej przerwie w lataniu zacząłem składać katanę 1,8metra. Model odkupiłem z likwidującej się modelarni jako nowy tylko trochę czasu leżał. Zakupiłem również do niego silnik roto 35cm:) Poza silnikiem musiałem zamówić kupę rzeczy takich jak łoże silnika całą elektronikę itd itp . W związku z tym , że praktycznie wszystkie zamówione do niego rzeczy mi przyszły zaczęła się zabawa ze składaniem uzbrajaniem modelu i myśleniem co gdzie i jak dać :)

post-18694-0-62538500-1459026153_thumb.jpg

post-18694-0-79949000-1459026171_thumb.jpg

post-18694-0-21270400-1459026195_thumb.jpg

post-18694-0-59798900-1459026412_thumb.jpg

post-18694-0-11880700-1459026447_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować nabytku :) .Najbardziej interesuje mnie praca/eksploatacja silnika ,myślę że po jakimś czasie napiszesz spostrzeżenia.

No i ponownie zapraszam do Kęt na locik .

No oczywiście , że wpadnę do was na lotnisko dzięki jeszcze raz za zaproszenie:) . No sam jestem ciekawy jak ten silnik będzie chodził mam nadzieję , że tak dobrze jak wygląda hehe.

Dzisiejsze prace zakończyłem godzinę temu udało się porobić półki pod elektronikę zamontować ją wstępnie. Zamontowany jest także zapłon , zbiornik paliwa , wlew paliwa , wyłącznik elektroniki oraz wycięta i dopasowana osłona silnika :)

post-18694-0-53011800-1459029198_thumb.jpg

post-18694-0-65270700-1459029205_thumb.jpg

post-18694-0-29403800-1459029210_thumb.jpg

post-18694-0-24695500-1459029215_thumb.jpg

post-18694-0-69097300-1459029221_thumb.jpg

post-18694-0-78641900-1459029226_thumb.jpg

post-18694-0-02409900-1459029232_thumb.jpg

post-18694-0-15956000-1459029238_thumb.jpg

post-18694-0-28652500-1459029243_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się Leszku rozpędziłeś teraz ja muszę się zmobilizować poskładać Diablotina i jak się uda może byśmy oblatali razem dwa modele

Hehehe no jakoś to leci po pracy coś tam dłubie:) Dzisiaj w sumie też coś podziałałem w sumie zrobiłem ze ssaniem i popychacz do gazu aha no i jeszcze wkleiłem półkę pod serwo do gazu.No i w sumie przyszedłem do domu bo mnie coś chorubsko rozkłada  :( .  Łukasz no to dawaj dawaj z tym diablo :) A dużo masz przy nim roboty?

post-18694-0-95351900-1459104221_thumb.jpg

post-18694-0-91452700-1459104227_thumb.jpg

post-18694-0-47508700-1459104234_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek ,silnik jest nowy czy używka ?

Skoro przykręcony na gotowo to już chyba wstępnie dotarty...

Nie no na gotowo w sensie , że wszystko dopasowane i mniej więcej rozwiązane z gazem i ssaniem . Silnik jest nowy muszę odkręcić te 4 śruby i na stół:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie Leszku trzyma sama drobnica. Mam dorobić popychacze od ssania i gazu tylko mi snapów brakło...

eee to faktycznie dużo ci nie zostało :) ale z tą drobnicą jest najwięcej zabawy a najgorzej jak czegoś braknie znam to z autopsji ale jak coś to zawsze możesz podskoczyć mam trochę tych snapów luźnych:) . Ja się dzisiaj bawiłem z ssaniem i gazem i stwierdzam , że z gaźnikiem z przodu jest mniej kłopotu. mvvs 26 który miał gaźnik z przodu było łatwiej to wszystko podłączyć tu jest ciasno i zabawy trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Czy ważyłeś wszystkie elementy i zastanawiałeś się nad wagą modelu?

Roto jest o ok 500 g cięższy niż inne silniki w klasie 35, w kadłubie widzę też 2 spore Lipole 2700, pewnie będzie to tego choć najprosztszy manager zasilania. Jak dla mnie zbyt dużo tego i ja bym tu walczył o każdy gram. W modelu 1,8 metra, a nawet w 2,2 metra wystarczy 1 pakiet LiFe 2500 wpięty bezpośrednio do odbiornika + 2 dobre wyłączniki poprowadzone równolegle i wpięte w dwa kanały odbiornika dla przenoszenia większych prądów i w razie awarii 1 wyłącznika.

 

To oszczędzi pewnie ze 250 g a to zawsze coś. Modele 1,8 metra latają dobrze, jeśli waga do lotu wychodzi około 5 kg. Jaką wagę planujesz wstępnie?

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Czy ważyłeś wszystkie elementy i zastanawiałeś się nad wagą modelu?

Roto jest o ok 500 g cięższy niż inne silniki w klasie 35, w kadłubie widzę też 2 spore Lipole 2700, pewnie będzie to tego choć najprosztszy manager zasilania. Jak dla mnie zbyt dużo tego i ja bym tu walczył o każdy gram. W modelu 1,8 metra, a nawet w 2,2 metra wystarczy 1 pakiet LiFe 2500 wpięty bezpośrednio do odbiornika + 2 dobre wyłączniki poprowadzone równolegle i wpięte w dwa kanały odbiornika dla przenoszenia większych prądów i w razie awarii 1 wyłącznika.

 

To oszczędzi pewnie ze 250 g a to zawsze coś. Modele 1,8 metra latają dobrze, jeśli waga do lotu wychodzi około 5 kg. Jaką wagę planujesz wstępnie?

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Cześć

No wiesz wiem , że silnik jest cięższy ale no tu wiele nie narobię . Model jest balsowy i jakąś wagę ma ale w porównaniu z yakiem 54 którego miałem 7 lat temu gdzie model uzbrojony wyszedł z mvvs 26cm benzyną ponad 7gk model 1,8 metra i wiele w nim nie było jeden pakiet żadnych menadżerów tylko odbiornik i tyle to ten wyjdzie na pewno mniej:) wiesz sam pakiet 2700 waży 80 gram. Zawsze mogę jeden wypiąć menadżer mam na dwa wejścia może działać na jednym. Z tego co ważyłem model powinien ważyć około 5,8kg ze wszystkim.. Tamten yak który ważył ponad 7kg latał jak kamień nie da się ukryć ale jak go odchudziłem ażurowałem statecznik poziomy itd wyszedł 6kg i całkiem ładnie latał. No tu nie mam już czego wyjąć z niego sam silnik z tłumikiem waży swoje. No mogę ewentualnie zasilić go jednym pakietem no to 80 gram mniej . Do zapłonu mam pakiet 4,8 v no tu dyskutowałem i chłopaki poradzili mi dać oddzielny pakiet do zapłonu. No tak szczerze nie mam tu już z czym zejść z wagi :)

 

W tamtym yaku był laminatowy kadłub i pełny statecznik poziomy na początku przed odchudzaniem żeby go wyważyć musiałem dołożyć 1,5 kg ołowiu na przód. wystarczyło ażurować statecznik i odchudzić wręgi w kadłubie i ciężarki mogłem zdjąć . Ale ogólnie model był nie udany...

 

Ogólnie nie latałem prawie 7 lat za moich czasów nie pchało się tej całej elektroniki do modelu. Jestem zwolennikiem prostoty czym więcej rzeczy więcej może się popsuć. Ale po 7 latach i konsultacjach sporo osób stwierdziło , że to co ja dałem jest niezbędne choć z początku chciałem zrobić jak dawniej bez tych podwójnych pakietów menadżera itp.

 

pozdrawiam

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet 2700 waży na pewno więcej.Powinien ważyć ok.160g

 

Pakiet 2700 waży na pewno więcej.Powinien ważyć ok.160g

 

Pakiet 2700 waży na pewno więcej.Powinien ważyć ok.160g

pakiet który posiadam waży dokładnie 80gramów mam dwa czyli 160gramów ważony na elektronicznej wadze kuchennej dokładna jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku nie wspomniałeś za masz dwa pakiety 7,4V i stad ta waga . Ja mam do zasilania dwa Dualsky 7,4V 2700 tylko waga jednego to 140g

Łukasz no w sumie chyba ,  że zastosuję jeden pakiet?

ps. faktycznie pomyliłem się nie waży 80g tylko 145 gram

Pakiet 2700 waży na pewno więcej.Powinien ważyć ok.160g

zwracam honor moja pomyłka pakiet wazy 145g coś mi się pochrzaniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisaliśmy razem w tym samym momencie .To nie uszczypliwość ale napisałeś że waga dokładna ;)

heheh spoko:) waga dokładna tylko jak się o 12 w nocy coś dłubie w święta to widzisz wyszło jak wyszło dzisiaj zważyłem i wyszło jak powinno wyjść :)

 

to co myślisz? latać na jednym pakiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.